طرز تهیه کوکو کاهو یک غذای ساده اما خوشمزه که حتما باید امتحانش کنید

طرز تهیه کوکو کاهو یک غذای ساده اما خوشمزه که حتما باید امتحانش کنید


منبع: آرگا

169

1399/3/9

11:40


طرز تهیه کوکو کاهو در این مطلب آموزش داده می شود، غذایی خوش طعم و مقوی، در عین حال آسان پخت و کم هزینه. با تهیه این کوکوی فوق العاده تحول متفاوتی به برنامه غذایی خود بدهید.

طرز تهیه کوکو کاهو یک غذای ساده اما خوشمزه که حتما باید امتحانش کنید

یکی از غذاهای خوشمزه و زود پخت ایرانی می باشد که اغلب کوکوی سیب زمینی و کوکوی سبزی را شنیده و تهیه و میل نموده اید، اما باید فصل جدیدی از آشپزی مختص به کوکو را برای شما کدبانوهای عزیز، ورق زده و در این مطلب بگنجانیم.

کوکوی غذایی خوشمزه و خوش عطر است که در زمانی کم و به آسانی پخته می شود، به همین ذلیل قطعا گزینه انتخابی بسیاری از خانم های عزیز، مخصوصا خانمهای شاغل قرار می گیرد. کوکو با مواد مختلفی تهیه شده و تنوع فراوانی دارد.

طرز تهیه کوکو کاهو خوشمزه و خوش طعم

کوکوی کاهو به دلیل نداشتن گوشت، مرغ کالری کمی دارد و در واقع برای افرادی که رژیم غذایی دارند، بسیار مناسب می باشد. اگر تا حالا فقط کوکوی سیب زمینی و کوکوی سبزی پخته اید، پیشنهاد می کنیم کوکوی کاهو را نیز امتحان نمایید. در این مقاله آشپزی طرز تهیه کوکوی کاهو را آموزش داده ایم؛ همراه ما بمانید.

مواد مورد نیاز

  • ۳ عدد تخم مرغ
  • ۵ برگ بزرگ کاهو
  • ۵۰ گرم جعفری
  • ۱ عدد سیر
  • ۱ قاشق غذاخوری آرد
  • مقدار کافی فلفل و نمک
  • مقدار کافی زردچوبه

طرز تهیه کوکو کاهو خوشمزه

ابتدا قدری برگ کاهو (برگ های سبز و سفت را انتخاب کنید) را  به هر اندازه ای که می خواهید ریز نمایید، ولی اگر هرچه ریزتر خرد شود، کوکوی کاهوی شما نیز یکنواخت و صاف تر می گردد.

سپس سیر تازه را خرد نموده، جعفری ها را نیز خرد نمایید. درون یک ظرف تخم مرغ ها را بشکنید و به کاسه ی سیر و جعفری اضافه کنید، آرد،فلفل، نمک، مقداری هم زردچوبه افزوده و مخلوط کنید، مخلوط را به خوبی هم بزنید تا مایه کوکو آماده گردد.

طرز پخت کوکو کاهو دوست داشتنی و خوش طعم

پس از تهیه مایه کوکو، برای سرخ کردن کوکو در تابه ای کمی روغن ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا داغ گردد. مایه کوکو را درون روغن بریزید و درب تابه را بگذارید.

پس از سرخ شدن یک سمت کوکوی کاهو، کوکو را مانند پیتزا به شکل مثلثی برش داده، سپس برش ها را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز پخته گردد.

کوکوی کاهو خوشمزه آماده میل کردن است، آن را در ظرف زیبایی بکشید و با گردو، زرشک، زیتون و گوجه تزیین نمایید.

روش تهیه کوکو کاهو غذایی متنوع و غیر تکراری

چند نکته طلایی:

از برگ های ضخیم تر، سبز تر و سفت تر کاهو برای تهیه کوکو استفاده کنید. این غذای لذیذ را می توانید با برگ های اطراف کاهو که بیشتر خانم ها دور می ریزند تهیه نمایید.

می توانید از سیر حبه ای و یا پودر سیر به جای سیر تازه در تهیه کوکو بهره ببرید.

قبل از استفاده از کاهوها برای تهیه کوکو ابتدا به خوبی آنها راشسته و ضد عفونی نمایید.

در صورت دسترسی نداشتن به جعفری تازه از جعفری خشک بهره ببرید.

برای زیبایی بخشیدن بیشتر به کوکوی کاهو می توانید از قالب های کوکو در اشکال گوناگون بهره ببرید، پس از داغ شدن روغن داخل تابه، قالب ها را درون تابه بگذارید و پس از داغ شدن آنها مایه کوکو را درون هر یک از قالب ها بیزید، در آخر هم قالب ها را بیرون بیاورید.

در صورت تمایل به استفاده از پیاز رنده شده به مایه کوکوی کاهو، قبل از افزودن حتما آب پیاز را بکشید.

خواص کاهو

کاهو را به صورت کاهو خام در سالاد و کاهو پخته شده در سوپ و غذاهای مختلف به کار می رود، کاهو ماده ی آرام بخش “لاکتوکاریوم” می باشد که باعث خواب راحت می گردد.

کاهو قابلیت زیادی برای سم زدایی از بدن را داشته، مواد معدنی درون کاهو کبد چرب را درمان می نماید.

طرز تهیه کوکو کاهو خوشمزه و خوش طعم

این مطلب به آموزش طرز تهیه کوکو کاهو طعمی نو از خانواده کوکوها اختصاص داده شده است، احتمالا بیشتر شما کدبانوهای باسلیقه غذای خوشمزه اما آسان پخت کوکو را در برنامه غذایی خود به مراتب جای می دهید، اما کمی برایتان تکراری شده است. کوکوی کاهو خوش طعم طعم جدیدی را در برنامه غذایی شما رقم می زند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو