بررسی ویژگی ها و قابلیت های گوشی موتورولا وان هایپر

بررسی ویژگی ها و قابلیت های گوشی موتورولا وان هایپر


منبع: آرگا

144

1399/3/9

17:45


چنانچه به دنبال یک گوشی هوشمند میان رده قدرتمند با قیمت مناسب هستید، موتورولا وان هایپر انتخاب جذابی خواهد بود این اسمارتفون از یک باتری با دوام و صفحه نمایش خوب نیز بهره می برد. این مطلب به بررسی گوشی زیبا و اقتصادی موتورولا وان هایپر می پردازد.

بررسی ویژگی ها و قابلیت های گوشی موتورولا وان هایپر

موتورولا وان هایپر از قابلیت های متعددی بهره می برد و اولین اسمارتفون کمپانی موتورولا می باشد که با دوربین سلفی پاپ آپ به بازار عرضه می شود. این میان رده با طراحی زییا و کارایی خوب قطعا شما را مجذوب خود خواهد ساخت.

آشنایی و بررسی گوشی موتورولا وان هایپر

کمپانی موتورولا در دسامبر ۲۰۱۹ اسمارتفون جدید و مقرون به صرفه وان هایپر را معرفی و روانه بازار کرد. گوشی های هوشمند این شرکت همواره در جلب نظر مشتریان موفق ظاهر شده اند و موتورولا وان هایپر نیز از این قاعده جدا نمی باشد. این اسمارتفون با طراحی زیبا قطعا شما را مجذوب خود خواهد کرد و با بهره مندی از تراشه اسنپدراگون ۶۷۵، نمایشگر ۶.۵ اینچی، دوربین های دوگانه و باتری با دوام تجربه کاربری خوشایندی را به ارمغان خواهد آورد. در ادامه ابتدا با مشخصات بیشتر گوشی موتورولا وان هایپر، آشنا می شوید و سپس به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

آشنایی سریع با مشخصات گوشی موتورولا وان هایپر:

  • ابعاد: ۸.۹* ۷۶.۶*۱۶۱.۸ میلیمتر
  • وزن: ۲۱۰ گرم
  • نمایشگر: ۶.۵ اینچی از نوع IPS ال سی دی با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل
  • دوربین اصلی: دوگانه ۶۴ و ۸ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: پاپ آپ و ۳۲ مگاپیکسل
  • چیپست: کوالکام اسنپدراگون ۶۷۵
  • پردازنده مرکزی: ۸ هسته ای شامل دو هسته‌  Kryo 460 طلایی با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته‌ Kryo 460 نقره ای با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 612
  • حافظه: رم ۴ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  • سیستم عامل: اندروید ۱۰.۰
  • اتصالات: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات اسپات، بلوتوث ۵.۰، A2DP، LE، EDR، جی پی اس، NFC و یو اس بی ۲.۰، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • حسگرها: حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، سنسور مجاورت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما
  • جک ۳.۵ میلیمتری: دارد

طراحی ظاهر

بدون شک می توان ظاهر جذاب و چشم نواز اسمارتفون وان هایپر را یکی از بهترین طراحی های شرکت موتورولا عنوان کرد. این اسمارتفون جدید شرکت آمریکایی موتورولا حاشیه خیلی اندکی داشته و این موضوع در افزایش جذابیتش نقش مهمی دارد. روی نمایشگر موتورولا وان هایپر هیچ ناچ و حفره ای مشاهده نمی شود و اگر برای شما جای سوال است که سنسور سلفی در کدام بخش قرار گرفته؟ باید گفت وان هایپر مجهز به دوربین پاپ آپ مجهز می باشد که با قابلیت بسیار خوبش می‌تواند موجب ارتقاء سطح گوشی از نظر کاربران گردد.

بدنه وان هایپر پلاستیکی است، اما آنچنان هم بد نبوده و در قاب پشتی طراحی خمیده سه بعدی دارد که ترکیب آن با رنگهای مات، موجب می شود گوشی بسیار شیک به نظر برسد. به نحوی که اگر از فاصله دور آن را ببینید، تصور خواهد شد که یک گوشی بالا رده است. ضمنا ماژول دوربین در این پنل با بدنه ترکیب شده و در بخش پایین نیز طراحی نقطه چین مانندی مشاهده می شود که این نما را جذابتر ساخته است.

در ادامه باید گفت از مواردی  که در پنل پشتی تحسین کاربران را برمی انگیزد، حلقه نور پیرامون حسگر اثرانگشت می باشد. از طریق این حلقه نور می توان از تماس‌ دریافتی، اعلان‌ و اتمام شارژ باتری مطلع گردید. جالب است بدانید که عملکرد این حلقه نور را می توانید طبق سلیقه تان به شکل چشمک زن یا ثابت سفارشی‌ نمایید.

در بالای دستگاه، یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری مشاهده می شود و  در پایین پورت USB-C تعبیه شده است. یک خبر خوب اینکه طبق ادعای کمپانی موتورولا  این گوشی ضد آب طراحی شده است.

نمایشگر

موتورولا وان هایپر به نمایشگر ۶٫۵ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ مجهز می باشد، این نمایشگر حدود ۸۳.۷ درصد بدنه را به خود اختصاص داده و فاقد ناچ یا حفره ای می باشد. ضمنا هرگونه حاشیه اضافی در آن حذف شده تا ظاهر دستگاه را جذابتر سازد.

دوربین

وان هایپر از دوربین های دوگانه قدرتمند با طراحی خاص ماژول بهره می برد که شامل یک لنز ۶۴ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 و یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۱۸ درجه می باشد.

با این دروبین ها می توان عکسهایی با جزئیات و رنگ های زیاد به ثبت رساند که این میزان کیفیت محصول فناوری Pixel Binning بوده به این نحو که هر چهار پیکسل کوچک را به یک پیکسل بزرگ تبدیل می نماید. ضمنا،قابلیتهای فوکوس خودکار لیزری و پانوراما، HDR ، اسلوموشن و حالت Night Vision را دوربین را همراهی می کنند.

طبق گفته‌ موتورولا لنز ۸ مگاپیکسلی، می تواند ضبط منظره را ۴ برابر افزایش داده و با فشار یک دکمه، لنز زاویه باز را فعال نمود. از نظر فیلمبرداری دوربین اصلی قادر است با رزولوشن ۲۱۶۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد که جهت ضبط با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه باید به رزولوشن ۱۰۸۰p اکتفا نمایید.

دوربین سلفی در این اسمارتفون مکانیزم پاپ آپ داشته و از لنز ۳۲ مگا پیکسلی بهره می برد. این دوربین با لمس آیکون دوربین جلو یا از طریق حرکت پیچشی به سرعت در دسترس قرار خواهد گرفت. بنا به گفته موتورولا دوربین سلفی در کمتر از یک ثانیه ظاهر خواهد شد. قابل ذکر است بالا آمدن دوربین سلفی، با صدایی همراه است که ظاهرا در صورت تمایل می‌توان آن را غیرفعال نمود.با این دوربین می توانید سلفی های با کیفیتی را به ثبت برسانید. در دوربین سلفی نیز قابلیت ترکیب پیکسل ها وجود دارد که می‌تواند در محیط های با نور کم کیفیت عکس را افزایش داده و موجب شفافیت آن شود. به طور کلی عملکرد دوربینها قابل قبول می باشد.

سخت افزار و نرم افزار

شرکت موتورولا گوشی جدید خود را به چیپست یازده نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۶۷۵ مجهز نموده است. که مشابه پردازنده به کار رفته در گوشی پرچمدار Moto Z4 می باشد. پردازنده مرکزی این چیپست هشت هسته ای بوده و شامل دو هسته‌  Kryo 460 طلایی با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته‌ Kryo 460 نقره ای با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز می باشد.

این چیپست به تنهایی قدرت خوب و قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد، اما نباید از پردازنده گرافیکی Adreno 612  نیز غافل شد چرا که این پردازنده قادر است به خوبی بازی های جدید موبایلی را تا حد ممکن با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا نماید.به طور کلی بخش سخت افزاری عملکرد نرم و روانی را به همراه دارد و موتورولا برای وان هایپر رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت را در نظر گرفته که در صورت تمایل از طریق می توان آن را از طریق کارت میکرو اس دی تا یک ترابایت افزایش داد. ناگفته نماند درگاه کارت حافظه با خشاب سیمکارت مشترک می باشد.

از لحاظ نرم افزاری باید گفت که سیستم عامل بکار رفته در موتورولا وان هایپر برپایه اندروید ۱۰.۰ می باشد که آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی گوگل بوده که می توانید از قابلیت های متعدد آن در زمینه‌های مختلف، بهره بگیرید.

باتری

باتری گوشی وان هایپر ظرفیتی ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته و از قابلیت شارژ سریع ۴۵ وات نیز پشتیبانی می کند. ولی درون جعبه تنها شارژر ۱۵ واتی مشاهده می شود و باید شارژر ۴۵ وات را به شکل جداگانه خریداری نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو