حقایقی درباره مارادونا که کمتر شنیده اید

منبع: سیمرغ

75

1399/3/9

21:02


حقایقی درباره مارادونا که کمتر شنیده اید

مارادونا یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال است که زندگی عجیبی داشته و دارد؛ در ادامه به بیان حقایقی درباره مارادونا خواهیم پرداخت

حقایقی درباره مارادونا که نشنیده‌اید

سایت گل به بررسی زندگی مارادونا پرداخته و ۷۰ حقیقت درباره زندگی او بیان کرده که خواندن آن ها خالی از لطف نیست. برخی از این حقایق هیچ‌جا شنیده نشده است.

مارادونا متولد ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در بوینوس آیرس است، ۹۱ بازی برای آرژانتینی انجام داده و ۳۴ گل زده است. او در چهار جام جهانی برای تیم ملی کشورش بازی کرده و رکورد بیشترین کاپیتانی برای یک تیم در جام جهانی را دارد. مارادونا در مجموع هم ۲۱ بازی برای آرژانتین در این رقابت‌ها انجام داده است. او به همراه آلبی سلسه در جام جهانی جوانان ۱۹۷۹ در ژاپن قهرمان شد.

مارادونا اولین بازی حرفه‌ای خود در ۱۵ سالگی برای آرژانتینیوس جونیورز انجام داد.  او به بوکاحونیورز کمک کرد تا در سال ۱۹۸۲ به قهرمانی برسد. پس از آن او به بارسلونا پیوست و در سال ۱۹۸۴ پیراهن ناپولی را بر تن کرد تا دو بار با این تیم قهرمان سری‌ آ شود.


روی دست مارادونا تصویر چگوارا و روی پای چپش تصویر فیدل کاسترو خالکوبی شده است.

رکورد بیشترین خطا روی یک بازیکن در جام جهانی در اختیار اوست زیرا در جام ۸۶ مکزیک روی او ۵۳ بار خطا شد. در جام ۸۲ و در بازی مقابل ایتالیا هم ۲۳ خطا روی او انجام شد!

او به تیم ملی کشورش کمک کرد تا با شکست آلمان، قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ شوند و خودش هم بهترین بازیکن جام لقب گیرد. مارادونا در جام ۸۶ با کمک دست هایش گلی به ثمر رساند که درباره آن گفته: گلی زدم که با کمک دست‌های خدا و مغز مارادونا زده شد. ما یک کشور را شکست دادیم و فقط در یک مساقه فوتبال برنده نشدیم.


مارادونا در سال ۱۹۸۷ ناپولی را به قهرمانی در سری‌آ رساند و ۳ سال بعد این عنوان را تکرار کرد. در سال ۸۹ هم به همراه ناپلی‌ها در جام یوفا قهرمان شد. او در جام جهانی سال ۹۴ تنها ۲ بازی برای تیم ملی آرژانتین انجام داد و تست دوپینگش مثبت از آب درآمد.مارادونا در نوامبر ۸۹ ازدواج کرد و در ۲۰۰۴طلاق گرفته.او در سال ۲۰۰۵ در تلویزیون آرژانتین برای اولین بار به فعالیت پرداخت که اولین میهمان او پله بود.


مرد محبوب آرژانتینی‌ها در سال ۲۰۰۸ سرمربی تیم ملی آرژانتینی‌ها شد و توانست در اولین بازی مقابل اسکاتلند ۱-۰ برنده شود. او در دوران مربیگری‌اش نتایجی چون باخت ۶-۱ مقابل بولیوی در مقدماتی جام جهانی را بر جای گذاشت که باعث انتقادات زیادی شد. وقتی تیم ملی به جام جهانی صعود کرد او در کنفرانس مطبوعاتی خطاب به منتقدان جملات زشتی به زبان آورد که باعث محرومیت ۲ ماهه‌اش از سوی فیفا شد.

مارادونا در ژوئن ۲۰۱۰ در انتقاد از توپ جام جهانی گفت: من از فیفا می‌خواهم آن قدر درباره من حرف نزند و به بهبود توپ‌ها (جابولانی) بپردازد که به هیچ دردی نمی‌خورد!

سرمربی آرژانتینی‌ها در اولین کنفرانس خود قبل از حذف آرژانتین از جام جهانی از موانع پرید تا هم‌تیمی سابقش در ناپولی یعنی سالواتوره بانی را در آغوش بگیرد. بانی گفته: مارادونا را برای سال‌ها می‌شناسم اما او همیشه چیز جدیدی برای شگفت زده کردن شما دارد.

مارادونا پس از حذف از جام جهانی به شدت به منتقدان مسی حمله کرد و گفت آن‌هایی که از مسی انتقاد می کنند احمق هستند.

والدانو، هم‌تیمی سابق مارادونا درباره او گفته: دیگو کسی است که بسیاری از مردم می‌خواهند از او تقلید کنند. چهره‌ای جنجالی، دوست داشتنی و منفور که بسیاری را تحریک می‌کند. به خصوص در آرژانتین. اهمیت زیاد به زندگی شخصی‌اش کار اشتباهیی است. هیچ‌کس در زمین مسابقه شبیه به او نیست اما زندگی‌ شخصی‌اش مانند یک شو شده است که هیچ‌کس نباید به آن توجه کند یا از آن تقلید کند.

فدراسیون فوتبال آرژانتین از فیفا خواست تا شماره ۱۰ تیم ملی آرژانتین بازنشسته شود اما فیفا با آن مخالفت کرد.

تیم آرژانتینیوس جونیورز نام ورزشگاه خود را به خاطر مارادونا به «استادیو دیگو مارادونا» تغییر داده است.

مارادونا در سال ۹۶ گفته: من همیشه یک معتاد می‌مانم. کسی که درگیر مواد مخدر می‌شود باید هر روز به مقابله با مواد بپردازد و با آن بجنگد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو