مصاحبه میرسلیم؛ اتهام به خبرنگاران و یک افشاگری

منبع: برترین ها

57

1399/3/9

21:27


شب ششم خرداد و دست چند ساعت قبل از آغاز به کار مجلس یازدهم، مصاحبه‌ای از مصطفی میرسلیم در شبکه بی‌بی‌سی فارسی پخش شد که از همان اولین لحظات با واکنشهای بسیاری همراه بود و تعجب ناظران سیاسی را به دنبال داشت.

برترین‌ها: شب ششم خرداد و دست چند ساعت قبل از آغاز به کار مجلس یازدهم، مصاحبه‌ای از مصطفی میرسلیم در شبکه بی‌بی‌سی فارسی پخش شد که از همان اولین لحظات با واکنشهای بسیاری همراه بود و تعجب ناظران سیاسی را به دنبال داشت.

اول خود مصاحبه بود که از میرسلیم کهنه‌کار و محافظه کار که نامزد ریاست مجلس هم بود بعید به نظر می‌رسید و بعد محتوای صحبت‌های او. میرسلم در این مصاحبه حرف‌هایی زد که بلافاصله خشم و پاسخگویی هواداران قالیباف، دیگر نامزد ریاست مجلس را به دنبال داشت.

مهمترین بخش صحبتهای میرسلیم جایی بود که گفت:«متاسفانه روشهای ناپسندی در جمهوری اسلامی رایج شده که از این طریق آرای نمایندگان در مجلس خریداری می‌‍شود. شوربختانه این خرید رای هم در پای صندوق رای و هم در مجلس اتفاق می‌افتد. کار خرید آرای نمایندگان خیلی صریح در مجلس انجام می‌گیرد و برخی نمایندگان رای خود را حراج می‌کنند.» و جنجالی‌ترین حرف او:«برخی از دولتمردان بوده‌اند که برای جلب آرای نمایندگان و همچنین پس گرفتن سئوال، طرح تحقیق و تفحص و استیضاح جذابیتهای مالی از خود نشان می‌دادند تا آرای نمایندگان را بخرند و این کار را می‌کردند.

برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص 65 میلیارد تومان فقط به یک رئیس کمیسیون در مجلس پرداخت شده است.» حرفهایی که به نظر می‌رسید مستقیما به قالیباف و طرح تحقیق و تفحص از شهرداری دوره او اشاره دارد که بطرز خبرسازی در مجلس متوقف شد. به دنبال این صحبتها بسیاری از نزدیکان قالیباف و رسانه‌های جناح راست به میرسلیم حمله کردند و او را بابت صحبت با رسانه ملکه به خارج شدن از چارچوب‌های نظام متهم کردند.

عده‌ای هم شامل نمایندگان مجلس دهم مثل سلحشوری و مازنی و همینطور فعالانی چون عباس عبدی و تاجزاده، گفتند و نوشتند که او باید مستنداتش را ارئه کند و در این صورت قالیباف باید پاسخگو باشد واگرنه، میرسلیم مفتری تلقی می‌شود. فردای انتشار مصاحبه میرسلیم با انتشار توییتی با اظهار بی‌اطلاعی از ماهیت طرف مصاحبه، از انجام آن عذرخواهی کرد و نوشت:«این مصاحبه در شرایط مشغله زیادکاری و بدون توجه به ماهیت تماس گیرنده انجام شده است. در هرحال از بی‌دقتی خود در اصل پاسخ دادن به بی‌بی سی که مواضع خصمانه آن برای ملت مشخص است، صرف‌نظر از محتوای آن از محضر شریف مردم پوزش می‌طلبم.»

پس از گذشت چند روز و مشخص شدن این که میرسلیم با رای پایین بازی ریاست مجلس را به قالیباف باخته است، اگرچه کسی با اتهام مطرح شده کاری ندارد، اما اصل مصاحبه همچنان مورد توجه است. در همین باره، امروز حمیدرضا ترقی، معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری «بسیج» خبرنگاران ایرانی را متهم کرد و گفت آنها مصاحبه جنجالی را انجام داده و برای بی‌بی‌سی فرستاده‌اند.

ترقی گفته است: «شخصیت‌های سیاسی در مصاحبه با رسانه‌های بیگانه هم محدودیت دارند و هم باید رعایت کنند که به رسانه‌های معاند رسمیت داده نشود.»

وی مدعی شد: «همان‌طور که آقای میرسلیم هم اعلام کردند، برخی از خبرنگارهای داخلی عناصر رسانه‌های معاند هستند و از طرفی شخصیت‌های سیاسی هم قادر به تشخیص این خبرنگارها نیستند؛ با آنها مصاحبه کرده و آن مصاحبه در اختیار رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرد.»

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: «چون آقای میرسلیم از گذشته خیلی این‌گونه مصاحبه‌ها را انجام نمی‌داد، به ‌طور طبیعی متوجه ابعاد این مسئله که یک خبرنگار می‌تواند از عناصر رسانه‌های بیگانه باشد، نبود.»

این در حالی است که رعنا رحیم‌پور مجری بی‌بی‌سی در توضیحی در‌خصوص مصاحبه با میرسلیم نوشته است: «به او گفته بودیم از شبکه بی‌بی‌سی فارسی تماس می‌گیریم!!»

بدین ترتیب به نظر می‌رسد مصاحبه توفانی میرسلیم همچنان سوژه‌ای برای سیاسیون و رسانه‌ها باقی بماند و باید دید این وسط چه کسانی ممکن است قربانی شوند!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو