بهترین و بدترین موادغذایی که می‌توان در دوران بیماری و بعد از آن خورد؟

50

1399/3/9

21:48


در این برهه زمانی با بیماری چون کرونا مواجهیم، کسانی که از بیماری تا حدودی بهبود یافته اما کاملاً تندرست نشده‌اند طبیعتاً به یک برنامه غذایی خاص نیازمند خواهند بود که از رطوبت بخشی مناسبی برخوردار باشد. چون در نتیجه عفونت و تبی که در حین کرونا رخ می‌دهد، رطوبت بدن تحلیل یافته، و فرد با علائمی چون یبوست، خشکی بدن و مشکلاتی ناشی از خشکی، درگیر خواهد بود و میل زیادی به آب و نوشیدنی خواهد داشت که این تشنگی نیز یک نیاز طبیعی است و باید پاسخ داده شود.

بهترین و بدترین موادغذایی که می‌توان در دوران بیماری و بعد از آن خورد؟

به گزارش بهداشت نیوز، در این برهه زمانی با بیماری چون کرونا مواجهیم، کسانی که از بیماری تا حدودی بهبود یافته اما کاملاً تندرست نشده‌اند طبیعتاً به یک برنامه غذایی خاص نیازمند خواهند بود که از رطوبت بخشی مناسبی برخوردار باشد. چون در نتیجه عفونت و تبی که در حین کرونا رخ می‌دهد، رطوبت بدن تحلیل یافته، و فرد با علائمی چون یبوست، خشکی بدن و مشکلاتی ناشی از خشکی، درگیر خواهد بود و میل زیادی به آب و نوشیدنی خواهد داشت که این تشنگی نیز یک نیاز طبیعی است و باید پاسخ داده شود.
آیا مصرف شیر و آبمیوه یا حتی میوه در دوران نقاهت بیماری (مانند بیماری کرونا) ،مفید است؟

    متاسفانه چیزی که در این شرایط، در سیستم پزشکی و تغذیه نوین رایج است، مصرف شیر، آبمیوه و آب زیاد است که اصلاً توصیه نمی‌گردد چون شیر سریع الاستحاله به خلط فاسد است که در موقع بیماری یا حتی بعد از بیماری و تا زمانی که بدن از خلط فاسد پاکسازی نشده است، مصرف شیر مناسب نیست،
    میوه نیز همین وضعیت را دارد و چون گوهر لطیفی دارد که سریع به مواد زائد بدن تبدیل می‌شود، مصرف آن مناسب نیست.
    خصوصاٌ میوه هایی چون هندوانه و خربزه و حتی آب پرتقال نیز بسیار مضر است. که متاسفانه این مواد به وفور مصرف می‌شود و شرایط بیمار را بدتر می‌کند.

پس جایگزین موارد بالا از منظر طب سنتی چیست؟
    جایگزین موارد بالا، در دوران نقاهت بیماری هایی چون بیماری کرونا، در طب سنتی غذاهای آبکی و آش های ساده است که قبلا راجع به آن توضیح داده ایم،
    اما ماده‌ای که می‌تواند جزء اصلی در آش ها و غذاهای آبکی داشته، و خود نیز یک غذای کامل به حساب آید و از رطوبت بخشی خوبی برخوردار باشد، اسفناج است که در ادامه به برخی از خواص آن و توصیه های که ضمن مصرف باید رعایت گردد، خواهیم پرداخت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو