مرگ رومینا اشرفی و واکنش چهره ها به قتل ناموسی دختر نوجوان تالشی (۹۷۹)

مرگ رومینا اشرفی و واکنش چهره ها به قتل ناموسی دختر نوجوان تالشی (۹۷۹)


منبع: نیک صالحی

622

1399/3/10

05:40


مرگ رومینا اشرفی دل هر ایرانی را به درد آورده است و برخی از چهره های مشهور نسبت به قتل ناموسی این دختر نوجوان توسط پدر سنگدلش واکنش نشان داده اند.

بعد از اخبار تلخ مربوط به جنایت ناموسی مردی سنگدل در تالش که دختر نوجوان خود را در خواب با ضربات مرگبار داس به قتل رسانده بود واکنش ها به این جنایت فجیع در فضای مجازی شدت گرفته است. در ادامه واکنش ها به مرگ رومینا اشرفی را در نیک صالحی مشاهده کنید.

مرگ رومینا اشرفی

اهالی تالش اول خرداد شاهد جنایت هولناکی در محله بودند که مرگ تلخ دختر ۱۳ ساله را رقم زده بود. رومینا در خواب به قتل رسیده بود. رومینا اشرفی قربانی جهل پدری معتاد شد که زندگی را به کام تنها دخترش تنگ کرده بود.

در سری عکس های جدید اینستاگرام بازیگران تصاویری از لاله صبوری , سانیا سالاری , مهراب قاسم خانی , رزیتا غفاری , لیندا کیانی , رضا صادقی , دنیا مدنی , پوریا پورسرخ , سام درخشانی , امیر مهدی ژوله , شهره سلطانی , آناهیتا همتی , شقایق دهقان , مهران غفوریان , روشنک عجمیان , داریوش فرضیایی , تهمینه میلانی , آشا محرابی و در ادامه با ما همراه شوید تا تصاویر زیبای اینستاگرام بازیگران را ببینید.

لاله صبوری :دخترکم  ترا مثل ساقه های نازک گندم با داس گردن زدند،دروکردند، وقتی که فصل درو نبود …اخرین شب زندگیت‌را با ترس خوابیدی، نه؟ چرا که گفته بودی ترا به دست پدر ندهند، مرد آن خانه که پشت به پرده های گلدار با شال آبی کنار بنفشه های زردش لبخند به لب عکس گرفتی، پدرت بود؟ همان مرد ابرو داری که بقول فروغ نجات باغچه را در انهدامش می دانست…برای تو همه چیز تمام شد. خوابیدی و بیدار نشدی ، ولی چه کسی میداند سایه پدر داس بدست بر سر چند دختر دیگر خواهد افتاد….

لاله صبوری

سانیا سالاری : پدر …مقدس ترین واژه ی یک دختر ..خونه ای که پدر در اون نفس میکشه ،آرام ترین و امن ترین جای جهانه و خوابیدن در اون خونه خوشترین خواب برای دختر …چی شد که به اینجا رسیدیم؟ کی همه چیزمونو از کف دادیم؟ کی ارزشهامون …….انقدر آلوده شد؟
ما از دست رفتیم  تباهی،تباهیه محض

سانیا سالاری

مهراب قاسم خانی :برنامه این بود که من قهرمانت باشم، ولی تو نجاتم دادی ❤️🤗😘

مهراب قاسم خانی

مهراب قاسم خانی

رزیتا غفاری : اخ..که دلم صد پاره شد امشب…..دخترکم…زیبای مادر…. آغوش من همیشه به روی تو باز است….. دلت که شکست …از این دنیایی که گاهی…جهنمی میشود… بهشت را برایت میسازم…تو آسوده باش….تو آسوده بخواب….🌹به امید روزی که تمام دختران سرزمین من در آغوش پدران و مادرانشان آسوده بخواب روند🙏🏻

رزیتا غفاری

لیندا کیانی : 😔

لیندا کیانی

رضا صادقی :همین حالا جگرگوشه هایتان را بیدار کنید دختران ایرانمان را و در آغوششان بگیرید و به آنها بگویید مایملک هیچ اهریمن داس به دستی نیستند. به آنها بگویید به دنیا آمده‌اند تا زندگی کنند با همه درست ها و نادرست هایشان با همه تصمیم‌های صحیح و غلط‌شان
بگویید حتی اگر نیمه سوخته از جهنمی شیطانی هم بیرون آمدی باز به آغوش امن من برگرد دخترم …

رضا صادقی

دنیا مدنی : تمام آنچه ازم برمیاد انتشار یک عکس و اعتراض به یک قانون بی حساب و کتابه، لعنت به فرهنگ و غیرتی که جان و جوانی بهای اون باشه.

دنیا مدنی

واکنش ها به مرگ رومینا اشرفی دختر تالشی

پوریا پورسرخ :شاید ده بار متنى رو نوشتم پاک کردم… این بار نمیشه …نمیشه تصورشم کرد…قلب همه به درد اومد…بعد از شنیدن اینهمه اخبار بد …

پوریا پورسرخ

سام درخشانی :تاتی تاتی راه رفتنش، وقتی که واسه اولین بار “بابا” رو به زبون اورده… لحظه هایی که گریه هاش تو بغل باباش قطع میشده و با دستای کوچولوش پیرهن باباشو سفت میگرفته که جدا نشه… لحظه ای که همین “بابا” داس رو بالا میبرده،اینا جلوی چشمش نبوده؟هیچی جلوشو نگرفته؟

۱۴ سال…فقط ۱۴ سال؟ به کجا رسیدیم که با کلمه “غیرت” هر جنایتی رو توجیه میکنیم؟

چند تا رومینای دیگه هستن که کشته نشدن ولی هرروز دارن تو خونه شون میمیرن و زنده میشن؟ صداشون به کجا میرسه؟ باید پدر باشی تا بفهمی..باید دختر داشته باشی تا بفهمی یه ادم چقد باید شیطان صفت باشه تا…😭 هرکسی فقط یه لحظه این رفتار رو تو ذهنش توجیه کنه، به خطرناکی این به اصطلاح “پدره”! ما داریم ترسناک میشیم! و خون این دختر و امثالش، زنگ خطریه که به صدا درمیاد تا بگه دنیا داره جای بدی میشه… حیف اون ۱۴ سال و اون چشمای معصومی که دیگه نیست…😔😭

سام درخشانی

امیر مهدی ژوله : چیزی نیست.فرزند گرامی آن«مرد»،نوه فلان«مرد»،خواهر فلان«مرد»وخواهرزاده فلان«مردان»کمی داسی شده است.
قیصرهای امروزی به جای برادران اب منگل، سراغ خواهرشان،دخترشان ،مادرشان می روند انگار. ما؟بعد از اشک و رنج و پست و استوری هایمان،سراغ داس زبان و خیال و کردار مردانه مان خواهیم رفت،باز. «به کدامین گناه کشته شده ای»را همه مان باید جواب پس بدهیم،خیلی زود.

امیر مهدی ژوله

شهره سلطانی : خسته از سر کار ب خانه میرسم ، در راه خبر دردناکى راشنیده ام … باز هم دخترکى جانش را بر سر آبرو از دست داد 😔
و چه بیشمار دخترکانى ک در صف انتظار ایستاده اند 😢 و من با خود میگویم ، همچنان عشق را در پستوى خانه نهان باید کرد 😔😢🖤

شهره سلطانی

آناهیتا همتی :#رومینا_اشرفی ….و همه دخترانی که به دست پدرانشان، برادرانشان و یا مردهای فامیل کشته شدند….

آناهیتا همتی

واکنش هنرمندان به مرگ رومینا اشرفی به دست پدرش

گلاره عباسی : دو سال پیش بود نه صد سال پیش که در روستاهای کشورم برای نمایشی رفته بودیم.چشمان دختران می درخشید از معجزه صحنه . حق هم داشتند. زن بودند و معنی معجزه ی زایش و خلقی که بر صحنه اتفاق می افتد را خوب می فهمیدند . زنان و دختران عاشق نمایش بودند و مرد خانواده باید و نباید های خودش را داشت .وسط نمایش دست زن و دخترانش را گرفت و برد و پسرانش ماندند ،دست زدند ،خندیدند. و نگاه نمناک و حسرت بار دختران سرزمینم تا همیشه انگار ادامه دارد … عکس قابی است که دو سال پیش گرفتم .

ما رفته بودیم به امیدی که نامش “امروز “بود و “امروز “من خسته ام از اینکه سال ها ست فکر می کنم با جاخالی دادن وسط این بازی بردیم و امروز می بینم که باختیم … صحبت از برگه ی ترحیم دختر زیبای ما چه دردی از دردهای من را دوا می کند که دختران سرزمینم هیچ وقت نمی توانند با غرور عاشقانه هایشان را فریاد زنند

گلاره عباسی

شقایق دهقان :لالایی دختر گلبرگ و شبنم

لالایی شاخه‌ی گل‌پوش مریم

لالا کن زیر طاق خواب و رویا

که جا وا کرده شب تو کوچه کم‌کم

کنار سرمه‌دون و تنگ ماهی

میون آینه‌های چشم به راهی

کدوم پروانه می‌سوزه دروغی

کدوم ستاره مرده اشتباهی

زمین خاموش، دریا خواب و گل خیس

نه ماه‌پیشونی بیداره نه چل‌گیس

لالا کن خوش‌ترین پایان قصه

که شبْ اینجا شبِ این قصه‌ها نیس

#رومینا اشرفی

شقایق دهقان

مهران غفوریان و دخترش هانا

واکنش بازیگران ایرانی به مرگ رومینا اشرفی دختر نوجوان تالشی

روشنک عجمیان : او هم فراموش خواهد شد در جامعه ای زن ستیز با افکاری کهنه که فقط شعار سر میدهند و سرخوش روزمرگی ها هستند..#رومینا_اشرفی مادامیکه در سطح زندگی کنیم و بدون آگاهی باشیم،،،،تکرار خواهد شد….

روشنک عجمیان

داریوش فرضیایی : قصه ای که بارها تکرار شده و همه خسته از تکرار آنند😔😔 به راستی وقوع این دسته از فجایع در یک جامعه ریشه در چه چیزهایی میتواند داشته باشد🤔🤔 هنوز در شوکم ! باور کردنی نیست..😱😱

داریوش فرضیایی

مرجانه گلچین : بر تن یاس سفیدسفره

جای قلاب کمر میسوزد

لب فریاد مرا میدوزد

سیر سیرم، سیر از مشت و لگد

برده داران حقیر مرگ بو، بر سر بازار عاشق میکشند

خواب مخمل را بر هم میزنند

این کنیزکان خواهر منند

اییییییی مردم مردم

بازهم سر خوردم مردم از مرد بد نامردم

من به خودنه که به زن بد کردم

شرمگینم دخترم، شرمگینم که هنوز در دنیایی زندگی میکنیم، که برای جلو گیری از خشونت، علیه زنان، باید تلاش کرد، کاش این خشونت همانقدر که بعضیها انکارش میکنند واقعا وجود نداشت، باورش سخت است که بعد از چند هزار سال تمدن بشر هنوز ، علیه خودش مکررا دست به خشونت میزند ایا ما اشرف مخلوقاتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مرجانه گلچین

تهمینه میلانی : کیانوش عیاری افتخار ایران سالها پیش ، زمانی که فیلم خانه پدری ( با موضوع دختر کشی ) را ساخت ، مسیٔولین نمایش گفتند این اتفاقات در ایران نمی افتد! موضوع فیلم خانه پدری ، دختر کشی در دوره قاجار بود اما توقیف شد !!! حالا رومینا قربانی پدرسالاری و باور های کهن ، توسط پدرش کشته شده است و‌ کیانوش عیاری به طعنه در واکنش به قتل یک دختر نوجوان( رومینا ) توسط پدرش گفت: « من این قبیل شایعات را باور نمی‌کنم!»

تهمینه میلانی

آشا محرابی :بابا آمد. رومینا رفت .

آشا محرابی

گردآوری گروه تصویری نیک صالحی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو