محمد فتحی: کرونا به تمام صنعتگران حوزه پوشاک تلنگر زد

159

1399/3/10

13:47


محمد فتحی از تولیدکنندگان صنعت پوشاک می‌گوید اگر زیرساخت فروش آنلاین در کشورمان به‌درستی وجود داشت، کرونا کمترین آسیب را به صاحبان برند وارد می‌ساخت.

محمد فتحی: کرونا به تمام صنعتگران حوزه پوشاک تلنگر زد

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمد فتحی تولیدکننده پوشاک و مدیر فروش شرکت بافت کویر درباره تبعات کرونا در حوزه تولید، توزیع و عرضه محصولات نساجی و پوشاک به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: ما نیز همچون بسیاری دیگر از همکاران خود در جمع تولیدکنندگان و با تکیه‌بر مدیریت تولید برای نوروز 99 برنامه‌ریزی‌های متعددی را انجام داده بودیم، کالکشنی را هم با عنوان ست‌های راحتی آماده کردیم و در تیراژ قابل‌توجهی به تولید رساندیم تا از اواسط بهمن، این محصولات را راهی بازار کنیم.

او افزود: به‌محض شنیده شدن زمزمه‌های شیوع کرونا در ایران و تعطیل شدن بازارها که البته بخشی در ابتدا داوطلبانه بود و سپس به‌مرور از سوی ستاد مدیریت بحران تعطیل شد، عملاً بخشی از محصولات تولیدشده در کارخانه ماند و بخشی هم در فروشگاه مشتریانمان دپو شد.

فتحی تصریح کرد: در چنین شرایطی نخستین راهکار این بود که فروش آنلاین را برای مشتریان عمده‌فروش ایجاد و واحد بازرگانی را مأمور کردیم تا راهکارهای ما در حیطه فروش آنلاین را در اختیار آن‌ها قرار دهند. این‌گونه در نخستین ماه بهار با همین زیرساخت پیش رفتیم و سعی کردیم رسانه برند را با عنوان moolijoon.ir که در زبان منطقه کوهپایه اصفهان به معنای باب تن است، بروز سازیم.

مدیرعامل برند پوشاک مولی جون اذعان داشت: در ادامه شرکت بافت کویر وارد پروسه بافت ماسک شد و بالغ ‌بر 80 درصد ظرفیت تولید ما در اختیار این بخش قرار گرفت. همچنین از ابتدای اردیبهشت‌ مجدد به تولید کالکشن تابستانه پرداختیم.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم برای هر فصل کالکشنی را ایجاد کنیم و این در حالی است که خوشبختانه تا به امروز و در پی تلاش‌های متمادی، در تمام استان‌های کشور نمایندگی داریم. از حدود یک ماه آینده نیز دیجی کالا محصولات ما را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد داد.

فتحی گفت: بزرگ‌ترین اتفاقی که در بحث کرونا رخ داد، تلنگری به تمام صنعتگران حوزه پوشاک بود با این ویژگی که هر آن این امکان وجود دارد تمام زیرساخت‌های تولید و فروش فلج شود. حال‌آنکه خیلی‌ها در این شرایط تعطیل شدند و بسیاری ظرفیت خود را در اختیار بحران قرار دادند.

این فعال عرصه پوشاک در خاتمه گفت: به هر تقدیر لازم است این زیرساخت‌ها از حالت سنتی به حالت مدرن تبدیل شوند تا در چنین شرایطی بتوان به شکلی ساده‌تر با موضوعات اینچنینی مواجه شد و چه‌بسا اگر زیرساخت فروش آنلاین وجود داشت، کرونا کمترین آسیب را به صاحبان برند وارد می‌ساخت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو