کریستوفر نولان

Zarin

در هفته ای که گذشت، تریلر جدیدی از فیلم « تنت » آقای نولان پخش شد که کلی دیدیم و لذت هم بردیم. اما یک نکته در مورد این تریلر به چشم اومد و اونم اینکه لوگوی فیلم نسبت به قبل دچار تغییراتی شده بود. ماجرا هم از این قرار بود که یک کمپانی سازنده دوچرخه در یک مصاحبه گفته بود لوگوی فیلم شبیه لوگوی کمپانی ماست و حالا نمی دونیم باید چه کنیم که اینا قاطی نشن و ضرر نخوره به کاسبی مون. بعد از این مصاحبه، آقای نولان ظاهراً با صاحب کمپانی تماس گرفته و گفته:« ببین داداچ! ما لوگومون رو دوست داریم اما مثل اینکه شما زودتر طراحیش کرده بودید پس ما می کشیم عقب و یه لوگو دیگه میزنیم که برای شما هم مشکلی ایجاد نشه. » بعدشم گوشی رو قطع کرده و هرچی فحش و فریاد بوده نثار دنیا کرده!

از این جهت، به دلیل آنچه که « مرام نولانی » می نامیم، لوح زرینی را به آقای نولان و تیم سازندگان « تنت » تقدیم می کنیم که اخلاق حرفه ای رو به جا آوردن و با اینکه میتونستن خیلی راحت با پول گنده ای که در اختیار دارن لوگو رو صاحب بشن و اون کمپانی هم متضرر بشه اما اینکارو نکردن و اخلاقی رفتار کردن. حالا اگه اینجا بود، اونی که زورش بیشتر بود می زد تو سر اون ضعیف ترِ بدبخت و آخرشم دوچرخه هاش رو کش می رفت!

 

lesley manville23

Zarin

در هفته ای که گذشت، سرکار خانم لسلی منویل که از بازیگران خوب بریتانیایی محسوب میشه و اونو با فیلم « رشته خیال » به خاطر میاریم، یه مصاحبه ای انجام داد و گفت که به همراه چند تا بازیگر پیشکسوت دیگه مثل ایان مک کلین در حال جمع آوری کمک های مالی برای بازیگرانی هست که در ایام کرونا متضرر شدن و به هر دلیلی نمیتونن از خدمات دولتی استفاده کنن و الان داره بهشون سخت می گذره. ایشون در این خصوص گفتن:« ما میدونیم که یه سری بازیگر مایه دار داریم که هی پول رو سرشون میریزه و همیشه حالشون خوبه..اونا رو کار نداریم، ما هدفمون بازیگراییه که دستشون به جایی بند نیست و گرفتارن»

از این رو، به دلیل آنچه که « مسئولیت پذیری بازیگر در برابر صنف بازیگران » می نامیم، لوح زرینی را به خانم لسلی منویل تقدیم می کنیم و از ایشان دعوت می کنیم تا یه سر هم ایران بیاد تا ببینه که صنف های سینمایی به جان هم افتادن و به همه چیز فکر میکنن جز شفافیت و توجه به همکاراشون!

 

متیو مک کانهی

Zarin

در روزهایی که کرونا چسبیده به زندگی ما و ولمون نمیکنه، خبر رسید که متیو مک کانهی و همسرش، بلند شدن و ماشین رو استارت زدن و رفتن سمت یه بیمارستان در تگزاس تا 110 هزار تا ماسک بدن بهشون و یه خدا قوت هم تحویلشون بدن. لازم به ذکر است که ایشون نه شماره حساب داده و نه کار خاصی کرده. بلکه ملت صبح از خواب بلند شدن و دیدن متیو خان رفته ماسک رو داده و برگشته و عکسشم گذاشته که بلکه دو نفر دیگه هم سرشون به سنگ بخوره و برن یه همچین کارایی بکنن!

از این رو، به دلیل آنچه که « مسولیت پذیری اجتماعی بازیگر هالیوودی » می نامیم، لوح زرینی را به متیو مک کانهی و بانو تقدیم می کنیم که یه قدم مثبت برداشتن و ما هم اینجا یه لوح ناقابل بهشون تقدیم می کنیم. جاتون خالی چند وقت پیش رفته بودیم ماسک بگیریم یه 4-5 هزار تومانی پیاده شدیم و آخرش اومدیم بزنیم به صورت دیدیم نخ نگهدارنده اش پاره شد و کلا ترکید!

متو جان، سر راه اگه تو دست و بالت بود یه چند تا ماسک هم سمت ما بفرست بزنیم که اوضاع بی ریخته!

 

مهدی کوشکی

68466

در هفته ای که گذشت، باز هم مهدی کوشکی و همسر محترم شان در فضای مجازی جنجال ساز شدند. مهدی کوشکی با انتشار یک ویدئو درباره ندادن حق طلاق به همسر گفت:« حق طلاق کشکه! مرد نبینم حق طلاق به زنش بده ها..این عقیده منه... از قدیم گفتن زن با رخت سفید میره خونه بخت و با رخت سفید هم سفر آخرت...اگرم حرف اضافی زد میفرستمش خونه ننه باباش تا موهاش مثل دندوناش سفید شه! »

دیگه والا اینقدر درباره این ویدئو صحبت شده که حالی برای توضیح بیشتر نداریم! از این رو، به دلیل آنچه که « هرکاری میکنم تا دیده شوم!»  می نامیم، تمشک زرینی را به جناب کوشکی تقدیم می کنیم که مسیر خوبی رو پیش نگرفته و امیدواریم که بهرحال همه چیز ختم به خیر بشه!

 

مائوریس فاین

68466

آقا در هفته ای که گذشت یه مورد بالا کشیدنی هم داشتیم. قضیه از این قراره که یه خواننده ای به اسم موریس فاین اومده بود از یه صندوق که کمک برای افراد کم بضاعت جمع آوری می کرد حمایت کرده بود و ملت هم صدقه سر مهندس فاین، کلی کمک مالی به این صندوق کردن. تا اینجای قضیه لوح بگیر هست اما بخش تمشک بگیرش اینجاست که مهندس پوالا رو عوض رسوندن به دست اهلش، زده به جیب و برای خودش کالای لوکس خریده و کلا خوش گذرونده! اینجور که مشخصه این عزیز خوش خوراک هم بوده و دو میلیون و خرده ای دلار کش رفته از این پول!

از این رو، به دلیل آنچه که « خیانت در امانت » می نامیم، تمشک زرینی را به موریس فاین تقدیم می کنیم و مطمئنیم که اعتماد عمومی ازش سلب خواهد شد و یک جورایی کارش تمامه در عرصه هنر. ایشون به جای اینجور کارها باید میومد از سلبریتی های ما یاد می گرفت که موقع زلزله و سیل و اینا اومدن شماره حساب دادن و همه پول ها با حساب و کتاب رسید مقصد و گزارشش هم منتشر شد!

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های " لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر"  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید