«رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا روز شنبه استعفای شهردار «مینیاپولیس» واقع در ایالت «مینه‌سوتا» را خواستار شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، جولیانی در واکنش به تظاهرات گسترده در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست مینیاپولیس توسط مأمور پلیس گفت مقامات دموکرات مینه‌سوتا در برقراری نظم در این ایالت ناتوان هستند.

وکیل شخصی ترامپ گفت: «آن‌ها سیاست‌هایی در حمایت از مجرمان را دارند که رقت انگیر و خطرناک هستند و اکنون نتیجه آن را نه‌تنها در آنجا (مینیاپولیس) بلکه در سوختن شهرهای دیگر نیز می‌بینیم».

جولیانی افزود:‌ «همه این شهرها قرار است توسط دموکرات‌های به‌اصطلاح ترقی‌خواه و احمق اداره شوند که اجازه می‌دهند مجرمین از زندان خارج شوند، برای قاتلین وثیقه می‌گذارند و چنین اتفاقاتی را مورد تشویق قرار می‌دهند».

وی در ادامه گفت، «جیکوب فری» شهردار مینیاپولیس و «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا باید استعفا دهند. او درباره دلیل چنین درخواستی گفت:‌ «تسلیم کردن یک حوزه پلیس؟ شهردار باید استعفا دهد. به‌خاطر این‌که به پلیس‌ها گفته فرار کنند باید استعفا دهد و فردی جایگزین او شود که بتواند از مردم محافظت کند».

مینیاپولیس جمعه شب چهارمین شب متوالی اعتراضات به اقدام خشن پلیس را پشت سر گذاشت. به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات این شهر، تیم والز روز پنجشنبه گارد ملی این ایالت را فعال و همچنین منع رفت‌وآمد برقرار کرد. تاکنون یک نفر نیز در اعتراضات این شهر به ضرب گلوله کشته شده است.

معترضان روز جمعه توانستند درب‌های ورودی ساختمان اداره پلیس این شهر را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند. امروز (شنبه) نیز معترضان بدون اعتنا به قوانین منع آمد و شد، مقابل دفتر مرکزی حوزه پنجم اداره پلیس مینیاپولیس تجمع کردند و این اداره را تحت محاصره خود درآوردند.