سایت العربی الجدید به نقل از منابع مصری نوشت که «یوسی کوهین» رئیس موساد چند روز قبل به طور پنهانی به قاهره سفر کرده و در جریان این سفر با تعدادی از مسئولان مصری از جمله «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور در حضور «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار داشته است.

طبق اطلاعات این منابع٬ هدف اصلی رئیس موساد از این سفر بحث درباره طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری اشغالی و غور اردن و پیامدهای این اقدام بوده است.

منابع آگاه تصریح کردند که یوسی کوهین با طرف مصری درباره واکنش‌های احتمالی از سوی گروه‌های فلسطینی و نیز احتمال خارج شدن اوضاع از کنترل صهیونیست‌ها و بروز تنش‌های شدید صحبت کرده بود.

منابع مذکور با اشاره به وحشت و نگرانی رژیم صهیونیستی درباره قیام ملت فلسطین علیه صهیونیست‌ها خاطرنشان کردند که بزرگترین نگرانی تل‌آویو که کوهین بر آن تاکید داشته، از سرگیری عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی است.

یوسی کوهین در سفر مذکور همچنین درباره موضوع توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه با مقامات مصری بحث کرد.

سفر مخفیانه رئیس موساد به مصر درحالی صورت گرفته که قبل از این تنش‌ها در کرانه باختری در پی قطع همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی افزایش یافته بود.

هم‌زمان با افزایش درگیری‌ها در کرانه باختری و مناطق اشغالی در 24 ساعت گذشته دو جوان فلسطینی توسط نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند.

دو روز قبل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از لغو تمامی توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم این رژیم برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری خبر داده و این خواستار برگزاری اجلاس بین‌المللی صلح تحت نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی به منظور پایان دادن به اشغالگری در فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتخت قدس شرقی در مرزهای سال 1967، حل مساله آوارگان بر اساس قطعنامه 194 و آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.