بررسی مینی کوپر s یک ماشین متفاوت برای افراد با سلیقه خاص

بررسی مینی کوپر s یک ماشین متفاوت برای افراد با سلیقه خاص


منبع: آرگا

122

1399/3/10

17:50


مینی کوپر s یک خودرو با ظاهری برریتانیایی و باطنی آلمانی است که ترکیب این دو طراحی با یکدیگر جذابیت این خودرو را افزایش داده است. ما در این مطلب سعی کردیم با بررسی مینی کوپر s این خودروی جذاب و کوچک را به شما معرفی کنیم.

بررسی مینی کوپر s یک ماشین متفاوت برای افراد با سلیقه خاص

مینی کوپر s یک خودروی بریتانیایی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی معرفی شد و تا به الان ۴ مدل از این خودروی جوان پسند تولید شده است. علت جوان پسند بودن این خودرو نیز به این دلیل است که برخلاف ظاهر کوچک خود دارای موتور قذرتمندی است که ان موتور با ترکیب ظاهر چابک و تند و تیز بدنه این خودرو سرعت بی نظیری را تولید می کند. در ادامه این مطلب ما به بررسی آخرین نسخه این خودرو یعنی نسل چهارم می پردازیم.

بررسی مشخصات مینی کوپر s

مینی کوپر S یک خودروی بریتانیایی با طراحی و مهندسی آلمانی است که این دو با ترکیب یکدیگر خودرویی جذاب را به جوانان هدیه کرده است. با نگاه اول به این خودرو متوجه دلیل اسم گذاری این خودروی کوچک خواهید شد. همانطور که از اسم این خودرو نیز پیداست مینی کوپر یک خودروی کوچک است ولی با موتوری که بر روی آن نصب کرده اند کوچگ بودن این خودرو را به کلی فراموش خواهید کرد.

مینی کوپر s خودرویی جذاب و لوکس

مهمترین ویژگی هایی که خودرو های مینی دارا می باشند کوچک بودن و چراغ های گرد و بیرون زده اند که با این مشخصه ها به راحتی می توانید خودرو های مدل مینی را تشخیص دهید.

نمای ظاهری مینی کوپر S

در جلوی این خودرو شاهد چراغ های بزرگ و گردی هستیم که یکی از مشخصه های مهم خودرو های مینی هستند. این چراغ های گرد کمی به سمت نمای جانبی کشیده شده اند. در بین این چراغ های بزرگ و گرد جلو پنجره ای بزرگ با حاشیه های فلزی ضخیم قرار داده شده است.

نمای جلویی مینی کوپر s

در بخش سپر مینی کوپر S خواهیم دید که سپر این ماشین کاملا ساده طراحی شده است همچنین چراغ های مه شکن نیز به صورت دایره ای در طرفین این سپر قرار گرفته اند. بر روی کاپوت نیز یک دریچه هوا همراه با دو خط برجسته قرار دارد که علاوه بر زیبا و جذاب کردن این خودرو باعث بهتر کار کردن موتور نیز می شود. در نمای جانبی نیز اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که پنل های حجم دهنده بر روی این قسمت از بدنه نمایان است که خودرو را کمی بزرگتر از از حد معمولی خود نشان می دهد. همچنین در لبه ی پایین بخش جانبی از پلاستیک استفاده شده است که رنگ آن نیز با بدنه فرق دارد. اینگونه طراحی بیشتر در ماشین های اقتصادی استفاده می شود که با توجه به استفاده از این نوع طراحی در مینی کوپر s می توان گفت که این یک نقطه ضعف برای این خودروی بریتانیایی است.

بررسی نمای پشتی مینی کوپر s

رنگ سقف آن نیز با بقیه قسمت های خودرو تفاوت دارد. در نمای عقبب نیز همانند بخش جلویی از فلزکاری های زیادی استفاده شده است. کلا می توان گفت که تمای قسمت های نمای قب مانند سر اگزوز ها، حاشیه چراغ ها و … با فلز تزئیین شده است. همچنین چرغ های این بخش از خودرو به صورت بیضوی طراحی شده است که هماهنگی لازم را با چرااغ های بخش جلویی داشته باشد. همچنین این خودرو دارای ابعادی به طول ۳۹۸۲، عرض ۱۷۲۷ و ارتفاع ۱۴۲۵ می باشد.

طراحی داخلی مینی کوپر s

اگر وارد خودروی مینی کوپر s شوید مشاهده خواهید کرد که در داخل این خودرو از طرح های دایره ای زیادی استفاده شده است. در وسط داشبورد یک دایره ی بزرگ وجود دارد که یک صفحه نمایش لمسی همراه با کلید های کنترلی نیز در وسط آن وجود دارد.

بررسی مینی کوپر s در بخش داخلی و کابین

پنل های پشت فرمان نیز به صورت دایره ای همراه با دو نیم دایره متصل به آن طراحی شده است که ظاهری عجیب ولی جذاب را به بخش داخلی این خودرو داده است. از تزئینات فلزی در داخل خودرو نیز استفاده شده است. از این قطعات می توان به حاشیه دایره وسطی داشبورد، روی فرمان، دستگیره در ها، دور دریچه های هوا و مواردی دیگر اشاره کرد.

مشخصات فنی مینی کوپر s

در بررسی مینی کوپر s مشخص شد که این خودرو دارای یک موتور ۲۰۰۰ سی سی ۴ سیلندر است. این موتور می توان توانی در حدود ۱۹۲ اسب بخار با گشتاوری حدود ۲۸۰ نیوتن بر متر تولید کند. این خودرو دارای شتابی ۶.۸ ثانیه ای در سرعت صفر تا صد است همچنین حداکثر سرعتی که این خودرو طی می کند ۲۳۰ کیلومتر در هر ساعت است. موتور مینی کوپر s قدرت موتور را با استفاده از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتومات به چرخ ها منتقل می کند. مصرف سوخت مینی کوپر s نیز با مصرف حدود ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بسیار مناسب است.

امکانات مینی کوپر

امکانات و تجهیزات مینی کوپر s

در بررسی مینی کوپر s مشخص شد که این خودرو که در رده ی محصولات للوکس بازار است دارای امکانت زیاد و نسبتا کاملی است. از امکانات این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مینی کوپر s

  • ریل سقفی
  • سقف پاناروما
  • کروز کنترل
  • دوربین عقب
  • سنسور دنده عقب و جلو
  • سیستم پارک
  • گرم کن صندلی
  • سیستم هوشمند فنر بندی
  • باز و بسته شدن در ها بدون کلید

ایمنی مینی کوپر s

در بررسی مینی کوپر s از لحاظ ایمنی که توسط موسسه ایمنی Euro ncap این خودرو توانست ۴ ستاره ایمنی را از پنج ستاره ایمنی به خود اختصاص دهد . این انتیاز برای یک خودرو ی اروپایی لوکس امتیاز کمی محسوب می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو