ترکیب این موارد با هم می‌تواند به از بین بردن کروناویروس کمک کند

79

1399/3/10

20:19


گروهی از محققان آمریکایی که در حال کار بر روی ویروس کرونا بودند این موضوع را دریافتند که ترکیب ویتامین B2 و نور فرابنفش می‌توانند پاتوژن‌های کرونا موجود در پلاسما و خون را به شکل معناداری کاهش دهد.

ترکیب این موارد با هم می‌تواند به از بین بردن کروناویروس کمک کند

به گزارش بهداشت نیوز، درباره ویروس کرونا، بزرگترین بحران کنونی جهان ابهامات زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها، امکان انتقال بیماری توسط تزریق خون است. حالا محققان در دانشگاه ایالتی «کلرادو» به این موضوع پی برده‌اند که ویتامین B2 و نور فرابنفش می‌توانند پاتوژن‌های کرونا موجود در پلاسما و فرآورده‌های خونی را کاهش دهند.

به گزارش سلام نو تحقیق جدید با هدف دستیابی به پاسخ این سوال صورت گرفته که اگر ویروس کرونا با اهدای خون شیوع پیدا کند، می‌توان آن را نابود کرد یا خیر. سرپرست این تحقیق، دکتر «Izabela Ragan» جواب این سوال را مثبت می‌داند چرا که آن‌ها موفق به نابودی شمار بالایی از ویروس در نمونه‌های خون شده‌اند.

این تیم از سیستم «فناوری کاهش پاتوژن میرازول» برای پاکسازی ۹ پلاسما و ۳ فرآورده خونی در تحقیق خود استفاده کردند. این فناوری که تحت مالکیت شرکت تجهیزات پزشکی «Terumo BCT» قرار دارد، توسط «Ray Goodrich» که نویسنده ارشد تحقیق است، اختراع شده است.

دکتر «Heather Pidcock»، مدیر دفتر تحقیقات پزشکی دانشگاه ایالتی کلرادو و یکی از نویسندگان این تحقیق، اعلام کرده که روش مورد استفاده توسط تیم بسیار ساده است. پلاسما یا فرآورده خونی درون یک کیسه ذخیره‌سازی مخصوص قرار می‌گیرد، سپس محلول ویتامین B2 به آن اضافه می‌شود. در مرحله بعدی، این محلول در برابر نور فرابنفش قرار می‌گیرد.

دستگاه PRT میرازول ترکیب خون و ویتامین B2 را حرکت می‌دهد تا سلول‌های خونی نزدیک سطح شوند و در معرض نور فرابنفش قرار  بگیرند. با وجود ساده بودن فرایند، تیم این تحقیق هشدار داده که افراد نباید آن را در خانه امتحان کنند. نور به کل کیسه نفوذ نمی‌کند، بنابراین با قرارگیری بخش‌هایی از بدن در برابر نور فرابنفش یکسان نیست.

در دهه ۸۰ میلادی در حالی که دانشمندان در حال بررسی این موضوع بودند که ایدز چگونه شیوع پیدا می‌کند، شاهد ابتلای افراد به این بیماری کشنده توسط خون و فرآورده‌های خونی بودیم، بنابراین تحقیق جدید می‌تواند به جلوگیری از این فرایند برای ویروس کرونا کمک کند.

در حال حاضر دستگاه میرازول تنها در خارج از ایالات متحده آمریکا تاییدیه دریافت کرده و بیشتر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین نتیجه تحقیق جدید می‌تواند این کشورها کارایی بالایی داشته باشد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو