اکران آنلاین ۷ فیلم جدید/ از "سراسر شب" الناز شاکردوست تا "بنفشه آفریقایی" معتمدآریا

منبع: ایران آرت

115

1399/3/10

20:30


از "سراسر شب" با بازی الناز شاکردوست و سینا حجازی تا "بنفشه آفریقایی" با حضور فاطمه معتمدآریا و "بهت" با بازی مهتاب کرامتی در سامانه‌های وی‌او‌دی اکران آنلاین خواهند شد.

ایران آرت: پس از گذشت حدود یک ماه از زمان اکران "خروج" به عنوان نخستین فیلم به شکل آنلاین، پنج فیلم دیگر "طلا"، "زیر نظر"، "تیغ و ترمه"، "کشتارگاه" و "مهمانخانه ماه نو" نیز به جمع اکران‌های آنلاین پیوستند.

حالا با توجه به استقبال گسترده از این طرح که تا هفته گذشته، در حدود نیم میلیون بلیت در مجموع دو پلتفرم خریداری شده است، هفت فیلم دیگر از جمله "حکایت دریا"، "سراسر شب"، "آنجا همان ساعت"، "بهت"، "من می‌ترسم"، "هفت و نیم" و "بنفشه آفریقایی" و "تومان" نیز در صف اکران به این شیوه قرار گرفته‌اند.

این آمار که به صورت مستقیم به ازای هر خرید ثبت و به صورت تجمیعی از دو پلتفرم میزبان این طرح اعلام می‌شود، خبر از گردش مالی حدود هفت و نیم میلیارد تومانی برای سینمای ایران دارد که به نظر می‌رسد با افزایش تعداد فیلم‌ها این رقم به زودی افزایش چشم گیری خواهد داشت.

در طرح اکران آنلاین که بلیت آن از حالت شناور خارج شده و به رقم ۱۵ هزارتومان رسیده و هر بلیت نیز تا هشت ساعت پس از خرید اعتبار تماشا دارد، متناسب با متغیرهای بازدید در شبکه نمایش خانگی، برای هر بلیت حداقل ۲.۵ تماشاگر در نظر گرفته شده است که با توجه به اعلام روابط عمومی فیلمیو و نماوا به عنوان دو پلتفرم اجرا کننده این طرح، بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر در مدت یک ماه از شروع طرح اکران آنلاین برای این پنج فیلم برآورد شده است.

هرچند این شیوه اکران هنوز هم مشکلات خود را دارد و فیلم‌ها در همان ساعات اولیه پخش به شکل غیرقانونی قاچاق می‌شوند و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند، اما با ادامه این روند می‌توان امیدوار بود که مخاطب به خرید بلیت و تماشای فیلم‌های سینمایی عادت کرده و این سبک از فیلم دیدن جایگاه خود را در مخاطبان فیلم بین باز کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو