کشتارگاه فیلم نقد

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

امیرحسین فتحی که فرزند حسن فتحی، کارگردان مشهور ایرانی است، نقش اصلی فیلم است. مانی حقیقی که بیشتر به عنوان کارگردان شناخته می شود، یکی دیگر از بازیگران اصلی فیلم به شمار می رود. حسن پورشیرازی که اغلب او را با سریال « نرگس » و یا فیلم « مهمان مامان » به خاطر می آوریم، دیگر بازیگر فیلم است. باران کوثری هم در فیلم حضور دارد

داستان فیلم درباره چیست ؟

پس از وقوع یک جنایت در کشتارگاه، مسائل مختلفی رخ می دهد که ابعاد ماجرا را پیچیده تر می کند و...

کارگردان کیست ؟

عباس امینی که متولد آبادان است و از سال 1377 فعالیت خود را در انجمن سینمای جوان آبادان آغاز کرد. امینی پیش از این فیلمهای « هندی و هرمز » و « والدراما » را ساخته بود.

کشتارگاه فیلم نقد

نکات مثبت فیلم ؟

شاید بتوان از فیلمبرداری « کشتارگاه » به عنوان یکی از معدود نکات مثبت فیلم یاد کرد.  

نکات منفی فیلم ؟

خرده داستان های فیلم بی ربط به قصه اصلی هستند. به تصویر کشیدن دلالی دلار و خرید و فروش آن بدون هیچ کارکرد سینمایی، منجر به گسست اساسی ساختمان فیلمنامه شده است.

« کشتارگاه » تا حد زیادی شعار زده است. دیالوگ های مهندس و اشاره به بالا و پایین کشیدن دلار، بیش از حد معمول بی ربط به قصه است!

در بخشی از فیلم، صاحب کشتارگاه فیلمهای ضبط شده توسط دوربین مدار بسته را از بین می برد. اما مشخص نیست که چگونه فامیل های قربانی او را به عنوان قاتل عزیزشان شناسایی و به سزای اعمالش می رسانند!

به تصویر کشیدن همزمان آدمهای قصه و گوسفندها و تاکید بر تشابه آنها، قابل تامل است اما مشکل اینجاست که فیلمساز در این خصوص زیاده روی کرده و به هر بهانه ای در طول قصه، انسان دو پا را گوسفند می داند که البته قرار نیست سرنوشتی بهتر از سلاخی نصیبش شود!

باران کوثری بدترین بازیگر فیلم است.

کشتارگاه فیلم نقد

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

هیچ عامل محرکی نیافتیم!

حرف آخر :

« کشتارگاه » قصد دارد اثری اعتراضی باشد. اعتراض به دلالی و مافیای دلار و قاچاق و مسائلی از این دست. اما به جای طرح قصه و پرداخت سوژه خود، به مسائل حاشیه ای پرداخته و روایت را به حال خود رها کرده است. « کشتارگاه » خیلی قبل تر از آنکه قصه اش به پایان برسد برای تماشاگر تمام می شود.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : کشتارگاه

کشتارگاه فیلم نقد

کارگردان : عباس امینی

نویسنده : عباس امینی

تهیه کننده : جواد نوروزبیگی

بازیگران :

امیرحسین فتحی

حسن پورشیرازی

مانی حقیقی

و...