درمان‌های خانگی آنژین (التهاب گلو)

منبع: بیتوته

116

1399/3/11

07:54


درمان‌های خانگی آنژین (التهاب گلو)



تورم گلو,درمان زخم گلو در طب سنتی

التهاب گلو

علایم گلو درد به درد، خارش، یا سوزش گلو است. درد گلو علائم اصلی گلودرد است. ممکن است هنگام بلعیدن بدتر شوید و ممکن است در بلع غذا و مایعات مشکل داشته باشید .

آنژین نوعی التهاب گلو است که علائم مختلفی دارد. برای درمان گلو درد و آنژین بهتر است آب لیموترش، جوشانده‌ی آویشن، قرقره با آب نمک و غیره را امتحان کنید. در صورت بروز آنژین مهم‌ترین کار تسکین درد و تقویت سیستم ایمنی بدن است. 

 

علائم التهاب گلو:

گلو درد شدید زمان قورت دادن بزاق یا غذا

• تب شدید 39-40 درجه

• قرمز شدن گلو، سرفه، آب ریزش بینی

• در برخی موارد غده‌ها و جوش‌های سفید رنگ در انتهای گلو 

 

درمان سریع التهاب گلو:

تورم گلو,درمان زخم گلو در طب سنتی

راههای درمان التهاب گلو

 

در ادامه چند روش خانگی را که به درمان التهاب گلو کمک می کند برای شما قرار داده ایم:

 

1. عسل

عسل مخلوط شده در چای به خودی خود یک داروی خانگی معمول برای التهاب گلو  است. عسل در مهار کردن سرفه های شبانه حتی بیشتر از شربت های سرفه معمولی مؤثر است. تحقیقات نشان می دهد که عسل یک شفا دهنده زخم مؤثر است ، به این معنی که ممکن است به سرعت بهبودی در گلو درد کمک کند.

 

2. آب نمک

غرغره کردن با آب نمک گرم می تواند به تسکین گلو درد و تجزیه ترشحات کمک کند. همچنین شناخته شده است که به از بین بردن باکتری ها در گلو کمک می کند. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان پر از آب گرم حل کنید. برای کاهش تورم و تمیز نگه داشتن گلو ، آن را غرغره کنید. این کار باید هر سه ساعت یکبار انجام شود.

 

3. چای بابونه

چای بابونه به طور طبیعی تسکین دهنده است. مدت هاست که برای مقاصد دارویی مانند تسکین گلو درد استفاده می شود. این غالباً از خواص ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و قابض استفاده می شود. استنشاق بخار بابونه باعث تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلو درد می شود. نوشیدن چای بابونه می تواند همان مزیت را ارائه دهد. همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را  در مقابله با عفونتی که باعث گلو درد شما شده است ، تحریک کند.

 

4. نعناع

نعنا به دلیل داشتن توانایی در طراوت نفس شناخته شده است. اسپری های روغنی نعناع رقیق نیز ممکن است گلودرد را تسکین دهد. نعناع حاوی منتول است که به مخاط نازک و آرام کردن گلودرد و سرفه کمک می کند. نعناع همچنین دارای خواص ضد التهابی ، ضد باکتری و ضد ویروسی است که ممکن است باعث بهبودی شود.

 

هرگز از روغنهای اساسی بدون مخلوط کردن آنها با روغن حامل مانند روغن زیتون ، روغن بادام شیرین یا روغن نارگیل نرم شده استفاده نکنید . برای روغن نعناع ، پنج قطره روغن ضروری را با یک اونس روغن حامل مورد نظر خود مخلوط کنید. هرگز روغنهای اساسی مصرف نکنید.

 

تورم گلو,درمان زخم گلو در طب سنتی

لیموترش سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

  

5. آب لیموترش

آب لیموترش حاوی مواد معدنی مثل منیزیم و کلسیم است و اسیدسیتریک موجود در آن خواص ضدعفونی کنندگی دارد. علاوه بر این لیموترش سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هر روز آب یک یا دو لیموترش تازه را بگیرید و تا بهبود بیماری میل کنید. اگر نمی‌توانید آب لیموترش خالی را بنوشید کمی آب داغ و یک تا دو قاشق عسل به آن اضافه کنید.

 

6. غرغره جوش شیرین

در حالی که غرغره آب شور بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ، غرغره جوش شیرین مخلوط با آب نمک می تواند به تسکین گلو درد نیز کمک کند. غرغره کردن این محلول می تواند باکتری ها را از بین ببرد و از رشد مخمر و قارچ ها جلوگیری کند.

ترکیبی از 1 فنجان آب گرم ، 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین و 1/8 قاشق چایخوری نمک را مخلوط و غرغره کنید.

 

7. شنبلیله

شنبلیله فواید درمانی زیادی دارد. همچنین اشکال مختلفی دارد. می توانید تخم شنبلیله بخورید ، از روغن موضعی استفاده کنید یا چای شنبلیله بنوشید. چای شنبلیله یک درمان طبیعی برای گلودرد است. شنبلیله می تواند درد را تسکین دهد و باکتری هایی که باعث تحریک یا التهاب می شوند را از بین ببرد. شنبلیله همچنین یک ضد قارچ موثر است.

زنان باردار از مصرف شنبلیله خودداری کنند.

 

8. ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان مدت طولانی است که برای درمان گلودرد استفاده می شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد که هنگام مخلوط کردن با آب و غرغره مؤثر است. با این حال ،زنان باردار و شیرده باید از این روش درمانی خودداری کنند.

 

9. سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی به عنوان ضد باکتری استفاده می کند.به دلیل خاصیت اسیدی آن ، می توان از این طریق به شکسته شدن مخاط در گلو و جلوگیری از انتشار باکتریها کمک کرد. اگر شما احساس گلودرد کردید ، سعی کنید 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب مخلوط و غرغره کنید. 

 

10. سیر

سیر همچنین دارای خواص ضد باکتری طبیعی است. این ماده حاوی آلیسین است ، یک ترکیب ارگانوسولفر که به دلیل توانایی آن در مبارزه با عفونت ها شناخته شده است.

مطالعات نشان داده است که مصرف سیر به طور منظم می تواند به جلوگیری از ابتلا به ویروس سرماخوردگی کمک کند. اضافه کردن سیر تازه به رژیم غذایی شما نیز راهی برای به دست آوردن خواص ضد میکروبی آن است. مادربزرگ شما ممکن است به شما گفته باشد که می توانید یک میخک سیر را بخورید تا گلو درد را تسکین دهد. از آنجا که سیر اقدامات درمانی زیادی دارد ، ممکن است این کار را امتحان کنید.

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو