مشکل شب ادراری کودک، دکتر ایمی پرامین تجویز کرده

منبع: نی نی بان

157

1399/3/11

10:45


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشید پسر من 4سال و.نیم هست و شب ادراری داره  دکتر قرص ایمی پرامین تجویز کرده ،،،این قرص خیلی عوارض داره میخواستم بدونم برای کودکم مشکلی پیش نمیاد من این قرص بهش بدم؟
 
 
پاسخ دکتر رامین مظفری، فوق تخصص نوزادان و کودکان و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران:
مادر عزیز ایمی پرامین دارویی است که سالیان سال جهت درمان شب اداری تجویز می شود ولی مصرف آن به تنهایی موثر نیست و معمولا پزشک مصرف آن را همراه با داروهایی که حجم ادرار را کاهش می دهد و به شکل قرص و اسپری با نام های تجاری مختلف موجود است، تجویز می کند. مصرف این قرص هیچ عارضه ای ندارد و مصرف شبی 10 میلی گرم آن به کودکان بالای 5 سال تجویز می شود و اثرات موثر و خوبی در درمان شب ادراری دارد. اصولا علت شب ادراری مشخص نیست ولی وراثت را در بروز آن موثر می دانند و در صورتی که یکی از والدین سابقه شب ادراری در دوران کودکی داشته باشد، احتمال ابتلای کودک هم وجود دارد. وجود استرس در کودک هم می تواند باعث شب ادراری شود. ایمی پرامین با مقادیر متفاوتی برای مشکلات متفاوت تجویز می شود مثلا برای رفع علائم افسردگی، شب ادراری، اختلالات وسواسی و ترس، دردهای عصبی و... و صرفا چون این دارو از دسته داروهای ضد افسردگی است، دلیل بر وجود مشکل روانی در کودک نیست. 
 
 
پاسخ دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال:
مادر عزیز یکی از علت شب ادراری می تواند عفونت ادراری باشد. همچنین وجود خواهر و برادر که گاهی به ‌عنوان رقیب موجب کم توجهی می شود، شروع مدرسه، تغییر محیط خواب و زندگی نیز می‌تواند به‌عنوان عوامل استرس‌زا در کودک سبب شب ‌ادراری شود. حتما برای درمان به متخصص مراجعه کنید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو