قالیباف: مجلس با وحدت آغاز به کار می‌کند

منبع: برترین ها

35

1399/3/11

11:34


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با همدلی و وحدت میان مردم برای حل مشکلات آنها آغاز به کار می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با همدلی و وحدت میان مردم برای حل مشکلات آنها آغاز به کار می کند.

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی طی سخنانی، گفت: سلام بر روح پر فتوح امام(ره)، بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و سلام بر رهبر فرزانه و حکیم انقلاب حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای و سلام بر شهدای گلگون کفن دفاع مقدس، شهدای خدمت و شهدای مقدس به خصوص شهدای مظلوم مقاومت و مدافعان حرم در تمام بلاد اسلام و درود خداوند بر سیدالشهدای مقاومت، نماد ایستادگی در برابر زورگویان، یار صدیق و مطیع رهبر انقلاب سردار سرافراز اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی.

وی اظهار داشت: مجلس یازدهم در برهه حساسی از انقلاب اسلامی و در آغاز برداشتن گام چهل ساله دوم آن و در حالی که جمهوری اسلامی با مجموعه ای از قدرت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها روبروست با همدلی و وحدت میان مردم برای حل مشکلات آنها آغاز به کار می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاهی کلان به گذشته ۴۰ ساله و جایگاه فعلی جمهوری اسلامی نشانگر این است که علیرغم ضعف های کارکردی و رفتاری و کاستی های مرتفع نشده، توانسته گام اول خود را محکم و مقتدر بردارد.

وی افزود: این واقعیت انکار ناپذیر است که جمهوری اسلامی در برابر همه پیکره کشور در همه حیطه های امنیتی، مقاومت کرده بدون اینکه از آرمان های اصلی خود ذره ای عقب نشینی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام اسلامی در سطوح راهبردی روز به روز قوی‌تر از گذشته به راه خود ادامه داده به گونه‌ای که امروز به عنوان یک قدرت مهم منطقه‌ای، تبدیل به یک بازیگر تأثیرگذار و پرنفوذ در عرصه‌های بین‌المللی شده است.

قالیباف تاکید کرد: نگاهی به حجم و شدت دشمنی نظام سلطه با همه ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی خود به خوبی گواه این مسئله است که امروز انقلاب اسلامی توانسته مهم‌ترین الگوی رقیب برای نظام سرمایه‌داری جهانی باشد که این دستاورد بزرگ تنها بر اساس حرکت بر مدار مکتب امام (ره)، هدایت رهبری حکیم انقلاب و مجاهدت مردمی چون حاج قاسم‌ها به دست آمده است.

وی گفت: مردانی که با ولایت‌پذیری، عقلانیت و کارآمدی خطوط طراحی شده توسط رهبری را تحقق بخشیدند و در کنار این توفیقات عظیم، ندیدن ناکارآمدی‌های بزرگ باعث از دست رفتن سریع دستاوردهای به دست آمده خواهد شد، چرا که نداشتن تصویر درست از واقعیت‌های موجود، باعث اشتباه در تصمیم و اجرا می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ناکامی‌های گوناگون در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متأسفانه به سرمایه اجتماعی نظام آسیب وارد کرده و بر این اساس، انقلاب اسلامی در آغاز گام دوم انقلاب برای رسیدن به هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی با مجموعه‌ای از تهدیدات و فرصت‌ها روبروست. مهم‌ترین فرصت ما رهبری حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است که کشتی نظام را از طوفان‌های سخت به سلامت تا به امروز عبور داده است.

قالیباف افزود: فرصتی دیگر، باور دینی عمیق مردم به ویژه جامعه ایثارگری و خانواده شهدای دفاع‌مقدس و مدافعان حرم و اعتقاد آنان به آرمان‌های انقلاب اسلامی است که زمینه‌ساز امداد الهی در دشواری‌های بزرگ می‌شود و از سوی دیگر، قدرت منطقه‌ای فزاینده جمهوری اسلامی هم که باعث شکل‌گیری عمق راهبردی و نفوذ ژئوپلیتیکی شده و فرصت مغتنمی است که جمهوری اسلامی را به نماد مقاومت در برابر مستکبران تبدیل کرده و همچنین با افزایش توان بازدارنده نظامی، جرأت دست‌درازی به این سرزمین را از دشمنان سلب نموده است.

وی تأکید کرد: قدرت علمی و پیشرفته فناورانه در کشور به دست نخبگان، فرصت دیگری است که زمینه لازم جهت هرگونه پیشرفت را فراهم کرده است. بدنه وسیع و گسترده نیروهای جهادی و مردمی در سراسر کشور هم فرصت بی‌نظیری است که می‌تواند در صورت انسجام و مدیریت مطلوب، مبتنی بر الگوی عمل جهادی بر ناکامی‌های گوناگون غلبه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت بعدی ما وجود طیفی از جوانان مؤمن و انقلابی است که با استقامت مؤمنانه خود، موتور محرکه این کشتی پرتلاطم شده‌اند و در کنار همه اینها سرمایه انسانی جوان و توانمند ایرانی، ثروت‌های عظیم خدادادی و منابع فراوان طبیعی نیز از جمله ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیگر است که می‌تواند بستر شکل‌گیری جهشی بزرگ در عرصه‌های گوناگون شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو