روند رشد کودک، سن استخوانی اش کم است

منبع: نی نی بان

113

1399/3/11

12:41


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من دختری دارم که ۶سال دارد قدش ۱۰۴ووزنش ۱۸کیلو هست وقتی بچه بود خیلی بد غذا وکم اشتها بود ولی الان خوب شده تمام ازمایشات و دبار به فاصله ۶ماه یک بار گرفتیم همه نرمال بود ولی عکس مچ دستش و گرفتیم که سن استخوانیش ۴ سال هست ، الان خیلی نگرانم قد پدرش ۱۷۷ وقد خودم هم ۱۵۹ سانت ، تو رو خدا راهنماییم کنید 
 
 
پاسخ دکتر مجتبی یوسفی، متخصص اطفال:
مادر عزیز با توجه به این که سن استخوانی اش خیلی کمتر از سن تقویمی اش است، احتمال رشد و قد کشیدن در بچه وجود دارد. در مورد رشد کودک تان هم بهتر است با توجه به منحنی رشدی که دارد، مورد بررسی قرار گیرد.
 
 
پاسخ دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال:
مادر عزیز تا پایان 2 سالگی باید به کودک قطره آهن و مولتی ویتامین داد. اما بعد از 2 سالگی باید آزمایشاتی انجام شود که مشخص شود شرایط بچه در چه وضعیتی است آیا نیاز به ادامه مصرف آهن یا مولتی ویتامین دارد یا نه؟ همچنین بعد از 2 سالگی توصیه می شود که از غذاهایی استفاده شود که آهن بیشتری دارند؛ مثل گوشت، حبوبات و ... نکته دیگر کمبود ویتامین دی است که اکثر کودکان با آن مواجه هستند. برای همین برای مصرف مکمل ها باید حتما با پزشک خود کودک مشورت کنید تا طبق آزمایشات مشخص کند که نیاز به چه مکمل هایی دارد.  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو