روش‌ های دریافت اقامت ترکیه

روش‌ های دریافت اقامت ترکیه


منبع: روزانه

161

1399/3/11

16:52


کشور ترکیه از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا و به‌خصوص برای ایرانیان محسوب می گردد. دلیل عمده این مطبی همسایگی ایران و ترکیه از نظر جغرافیایی می باشد. همچنین ازنظر آب‌وهوایی و خصوصیات فرهنگی و مذهبی نیز شباهت‌های فراوانی بین این دو کشور موجود است. علاوه بر این شهروندان ایرانی برای سفر توریستی به این کشور نیازمند اخذ ویزا نیستند.

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

بر همین اساس قصد داریم تا در ادامه روش‌های دریافت اقامت ترکیه را معرفی کنیم.

ویزای کاری ترکیه

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

جهت اخذ اقامت ترکیه از طریق ویزای کاری نیاز به یک پیشنهاد کاری است و کارفرمایی که در این کشور تمایل به استخدام متقاضی داشته باشد، می‌تواند با ارائه نامه پیشنهاد کاری به اداره کار کشور ترکیه مجوز کار در کشور ترکیه را برای وی اخذ نماید. ویزای ابتدای کشور ترکیه یک سال اعتبار خواهد داشت و پس از اتمام یک سال اولیه به مدت دو سال دیگر قابل تمدید می‌باشد و پس از تمدید تا ۸ الی ۱۰ سال به‌کارت اقامت دائم تبدیل خواهد شد.

تحصیل در ترکیه

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

ازجمله مسیرهایی که می‌توان به اقامت ترکیه دست پیدا کرد ویزای تحصیلی ترکیه است. تحصیل در مدارس ترکیه از سنین ۶ الی ۱۴ سالگی رایگان بوده و پس‌ازآن دانش آموزان وارد مقاطع دبیرستان و یا کالج خواهند شد. زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ۵ سال، مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال و دکتری ۳ الی ۵ سال بوده و متقاضیان می‌توانند در دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل در رشته‌های مهندسی و پزشکی در آنها فراهم است به تحصیل خود ادامه دهند. دانشجویان خارجی باید پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شده تا پس از چند سال کار در این کشور و پرداخت مالیات موفق به اخذ اقامت دائم ترکیه گردند. لازم به ذکر است احتمال دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی بسیار پایین بوده و تنها دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا امکان‌پذیر خواهد بود که نیازمند رزومه علمی قوی خواهد بود.

سرمایهگذاری و خرید ملک در ترکیه

جهت سرمایه‌گذاری و  اخذ اقامت ترکیه از دو روش می‌توان اقدام نمود:

1- خرید ملک در ترکیه

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

خرید ملک در ترکیه سریع‌ترین روش دریافت اقامت ترکیه است که افراد بسیاری جهت اخذ اقامت این کشور به دنبال آن هستند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که برای اتباع خارجی اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا ممکن می‌باشد ولی زمانی که فرد تصمیم داشته باشد اقامت این کشور را از طریق خرید ملک به‌دست بیاورد می‌تواند کمتر از مبلغ ۲۵۰ هزار دلار نیز در ملک سرمایه‌گذاری کند. در صورت خرید ملک در کشور ترکیه فرد متصاضی می‌تواند برای خود، همسر و فرزندان زیر سن ۱۸ سال درخواست اقامت این کشور را بدهد. با استفاده از این روش اقامت شخص بایستی سالانه از جانب اداره مهاجرت ترکیه تمدیدشده و درصورتی‌که متقاضی ۵ سال پیاپی در خاک این کشور حضورداشته باشد و مدارکی مبنی بر داشتن درآمد در این پنج سال ارائه بدهد می‌تواند در پایان سال پنجم برای اقامت دائم ترکیه درخواست کند. با اخذ اقامت در ترکیه از این طریق می‌توان در اکثر بانک‌های این کشور حساب بانکی افتتاح کرد و همچنین از تسهیلات بانکی استفاده کرد. همچنین از دیگر مزایای اقامت در این کشور از طریق سرمایه‌گذاری فراهم شدن امکان تحصیل رایگان برای فرزندان متقاضی است.

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

نکته دیگر این است که در خرید ملک باید دقت داشت که قبل از تبادل هرگونه مبلغی با وکیل مهاجرت در ترکیه و یا موسسه مهاجرتی در ترکیه مشورت کرد. همچنین باید توجه داشت که ملک‌های نوساز جهت خرید بهتر از ملک‌های دست‌دوم می‌باشند،  زیرا دولت این کشور مالیات‌های سنگینی را برای خرید ملک‌های دست‌دوم در نظر گرفته است. شما برای انجام این کار باید در ابتدا به این کشور سفرکرده ملک مدنظر خود را انتخاب کنید. پس از خرید ملک و انتقال سند به نام خریدار، وی می‌تواند از اداره مهاجرت ترکیه جهت دریافت اقامت درخواست وقت ملاقات کرده   و در زمان مشخص‌شده با در دست داشتن مدارک لازم به این اداره مراجعه و اقامت یک ساله خود را دریافت کند.

شرکت سرمایه‌گذاری ویتریول برای کمک به شما در پیدا کردن ملک مدنظرتان و اطمینان خاطر از صحت موارد قانونی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، در قالب ارائه خدماتی ویژه برنامه‌ریزی کرده و درنهایت فرایند اخذ اقامت این کشور برای شما با موفقیت انجام می‌پذیرد.

 

2- سرمایهگذاری در ترکیه

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت این کشور از این طریق شرایط بخصوصی دارد. باید به این نکته توجه کرد که در شرکت ثبت‌شده باید حداقل ۵ شهروند ترکیه‌ای استخدام شوند. همچنین باید سرمایه اولیه‌ای در حدود ۵۰۰ هزار دلار در حساب شرکت قرار داده شد.

شرکت سرمایه‌گذاری ویتریول با ارائه سازوکارهای لازم و انجام کار به‌صورت مرحله‌ای، شمارا در جریان مراحل اخذ اقامت قرار خواهد داد.

 

اجاره ملک در ترکیه (کارت کیملیک ترکیه)

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

با اجاره‌ی مسکن در ترکیه نیز امکان اخذ اقامت این کشور وجود خواهد داشت. این روش یکی از محبوبترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است. کارت اقامتی که از راه اجاره ملک در ترکیه صادر می‌شود کیملیک نام دارد. در این نوع اقامت فرد به‌راحتی مجاز به تردد در بین ایران و ترکیه می باشد و هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

 

ازدواج در ترکیه

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج تنها مشروط است به اینکه متقاضیان ازدواج سنین بالای ۱۸ سال داشته باشند. همچنین می‌توان  از طریق ازدواج با یک شهروند ترکی  نیز به اقامت ترکیه رسید منتها با این شرط که حداقل سه سال با او زندگی کرده و اسناد و مدارکی برای اثبات حقیقی بودن این ازدواج ارائه دهید.

 

اخذ تابعیت و اقامت ترکیه از طریق تولد

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

اقامت کشور ترکیه و اخذ تابعیت این کشور زمانی از طریق این روش برای افراد امکان پذیر خواهد بود که یکی از والدین و یا هر دو آنها تبعه و شهروند کشور مذکور باشند. لازم به ذکر است کودکانی که تا سن ۱۱ الی ۱۲ سالگی در کشور ترکیه اقامت دارند و از والدینی متولدشده‌اند که اقامت این کشور را دارند نیز می‌توانند تابعیت کشور ترکیه را دریافت نمایند.

 

معرفی شرکت ویتریول

دفتر مرکزی شرکت ویتریول در ترکیه قرار دارد. این شرکت سال‌ها است درزمینه مهاجرت، تحصیل، سرمایه‌گذاری و خرید مسکن در خارج از کشور فعالیت می‌کند. فعالیت‌های این شرکت، کاملاً قانونی و زیر نظر جمهوری اسلامی ایران است.

خدمات شرکت ویتریول در رابطه با کشور ترکیه:

  • مهاجرت: اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، شرکت ویتریول و خدماتش می‌تواند برای تسهیل و تسریع امور مهاجرتی به شما کمک کند.
  • تحصیل: برای‌ آگاهی از شرایط و قوانین مهاجرت تحصیلی به ترکیه می‌توانید از مشاوران شرکت ویتریول کمک بگیرید.
  • ثبت شرکت: گر در فکر ثبت شرکت در ترکیه هستید، شرکت سرمایه‌گذاری ویتریول اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.
  • سرمایه گذاری و خرید ملک: گر به دنبال یک سرمایه‌گذاری مطمئن با بازدهی بالا در ترکیه هستید، می‌توانید از خدمات شرکت ویتریول بهره ببرید.

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو