تحولات سپاهان: رفتن قلعه نویی، بازگشت نویدکیا و خرید ستاره

منبع: ستاره

90

1399/3/11

17:31


با توجه به اینکه مدیرعامل جدید سپاهان هنوز موضع خود را درباره تمدید قرارداد قلعه‌نویی بیان نکرده و فقط به گفتن این جمله که قرارداد او در پایان لیگ با سپاهان به پایان می‌رسد، اکتفا کرده به نظر می‌رسد جدایی او از سپاهان قطعی باشد.

ستاره | سرویس اخبار - تیم فوتبال سپاهان اصفهان یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال ایران است. طلایی‌پوشان دیار زاینده رود 5 قهرمانی در لیگ برتر و 4 قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارند و تنها تیم ایرانی محسوب می‌شوند که در رقابت‌های باشگاه‌های جهان حضور یافته‌اند و به همین دلایل قابل تقدیر هستند.

 

تحولات سپاهان: رفتن قلعه نویی، بازگشت نویدکیا و خرید ستاره

 

آخرین قهرمانی آنها در لیگ برتر به سال 94 برمی‌گردد اما در سال‌های اخیر همواره جزو مدعیان بودند و هستند. سپاهانی‌ها لیگ امسال را هم با امیر قلعه‌نویی آغاز کردند و با تیمی مدعی قهرمانی وارد رقابت‌های لیگ برتر شدند. در واقع شاگردان قلعه‌نویی با هدف پائین کشیدن پرسپولیس از قله فوتبال ایران به میدان آمدند اما حالا در فاصله 9 هفته مانده تا پایان لیگ برتر با 10 امتیاز اختلاف نسبت به قرمزهای پایتخت در رده دوم جدول قرار دارند و روی کاغذ به نظر نمی‌رسد شانس زیادی برای قهرمانی داشته باشند.

با توجه به فاصله امتیاز سپاهان با تیم‌های مثل استقلال، تراکتور و شهرخودرو این تیم برای کسب سهمیه آسیایی هم کار سختی دارد اما کماکان از این شانس برخوردار است که قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی را به نام خود کرده و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. با توجه به این اتفاقات و پایان قرارداد امیر قلعه‌نویی با سپاهان در تابستان سال جاری، از گوشه و کنار اخباری مبنی بر جدایی او از جمع زردپوشان شنیده می‌شود.

با توجه به اینکه مدیرعامل جدید سپاهان هم هنوز موضع خود را درباره تمدید قرارداد قلعه‌نویی بیان نکرده و فقط به گفتن این جمله که قرارداد او در پایان لیگ با سپاهان به پایان می‌رسد، اکتفا کرده به نظر می‌رسد جدایی او از سپاهان قطعی باشد.

 

طلایی‌ها تیمی کهکشانی می‌خواهند

شاید اگر قلعه‌نویی می‌توانست اتفاقات بازی جنجالی با پرسپولیس را مدیریت کند و 3 امتیاز آن بازی را دو دستی تقدیم رقیب نکند، الان هم سپاهان اوضاع بهتری داشت و هم خود قلعه‌نویی می‌توانست به تمدید قراردادش امیدوار باشد.

از نظر مدیران سپاهان، قلعه‌نویی با توجه به هزینه 8، 7 میلیاردی که خودش و دستیارانش روی دست باشگاه گذاشته‌اند باید نتایج بهتری می‌گرفت. تیم او سال گذشته هم قافیه قهرمانی را به پرسپولیس باخت و این موضوع اصلا برای اصفهانی‌های جاه‌طلب خوشایند نیست.

اگرچه هنوز نمی‌توان با قاطعیت پرسپولیس را قهرمان لیگ نوزدهم دانست اما واضح است جبران فاصله 10 امتیازی با تیم صدرنشین برای شاگردان قلعه‌نویی کار ساده‌ای نخواهد بود. همین موضوع باعث شده مدیران سپاهان از حالا به فکر بستن تیمی کهکشانی برای فصل آینده باشند. شنیده‌ها حاکی است آنها حتی تماس‌ هایی با ستاره‌های ملی‌پوش تراکتور داشته‌اند و پیشنهادهایی نجومی برای حضورشان در سپاهان فصل آینده داده‌اند. ستاره‌هایی مثل احسان حاج صفی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تیررس مدیران سپاهان قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد آنها می‌خواهند با تیمی پر از ستاره وارد کارزار لیگ برتر سال آینده شوند.

 

پایان کار سپاهان و قلعه‌نویی در لیگ نوزدهم

بعید به نظر می‌رسد گزینه سرمربیگری سپاهان برای فصل آینده امیر قلعه‌نویی باشد مگر این‌که حداقل در جام حذفی قهرمانی را از آنِ خود کنند.

منوچهر نیکفر، سرپرست باشگاه سپاهان که جانشین تابش شد، بارها در پاسخ به تمدید قرارداد قلعه‌نویی گفته تکلیف ادامه حضور او در این تیم بعد از پایان لیگ نوزدهم مشخص خواهد شد. نیکفر حتی در پاسخ به این شایعه که در سال آینده قلعه‌نویی جانشین فرهاد مجیدی در استقلال می‌شود گفته درباره درستی این خبر باید باشگاه استقلال پاسخگو باشد.

او نه به وضوح بلکه در لفافه گفته قلعه‌نویی سرمربی فصل آینده سپاهان نخواهد بود و حتی به ستاره‌های مدنظرش برای فصل آینده هم این موضوع را گفته است. شنیده می‌شود برنامه سپاهانی‌ها برای فصل آینده استفاده از یک مربی خارجی طراز اول است که البته هنوز تصمیم جدی دراین باره گرفته نشده اما آنچه مشخص است اصفهانی‌ها دیگر تحمل باختن قافیه قهرمانی را ندارند.

 

بازگشت نویدکیای محبوب

یکی از برنامه‌های مهم باشگاه سپاهان برای فصل آینده بازگشت محرم نویدکیای محبوب است. نویدکیا که این روزها به دور از هیاهوی فوتبال به سر می‌برد، گاهی به اردوی سپاهانی‌ها سر می‌زند. حتی در لیگ هجدهم هم صحبت‌هایی مبنی بر حضور نویدکیا روی نیمکت سپاهان به عنوان مربی مطرح شد اما به نتیجه نرسید. این بار مدیران سپاهان تصمیم دارند از نویدکیا به عنوان مدیر فنی سود ببرند و البته دل هواداران سپاهان را هم به دست بیاورند. البته گفته می‌شود محرم از ذوب‌آهن هم پیشنهاداتی دریافت کرده اما بعید است این سپاهانی اصیل راهی اردوگاه رقیب شود و ترجیح می‌دهد کماکان محبوبیتش نزد هواداران سپاهان را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد.

 

منبع: برنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو