تجربه حس و حال حضور در استادیوم های فوتبال با استفاده از اپلیکیشن زوم

تجربه حس و حال حضور در استادیوم های فوتبال با استفاده از اپلیکیشن زوم


منبع: روزیاتو

222

1399/3/11

21:32


یک تیم فوتبال که در سوپر لیگ دانمارک حضور دارد راهی بسیار هوشمندانه برای آوردن طرفدارانشان به استادیوم یافته در حالی که همچنان بتوانند فاصله گذاری اجتماعی دوران شیوع کرونا را حفظ کنند. روز پنج شنبه گذشته تیم ای‌اف‌جی آرهوس (AGF Aarhus) میزبان تیم اف سی رندرز بود. در حالی که هیچ تماشاگری در استادیوم حضور نداشت، هزاران طرفدار با استفاده از ۵۰۰ میتینگ که از طریق اپلیکیشن زوم (Zoom) برقرار شده بودند بازی را تماشا می کردند.

استادیوم فوتبال

این تیم با قرار دادن یک صفحه ویدیوی بزرگ در کنار زمین از طرفداران خود خواست که به این میتینگ پیوسته و از خانه هایشان بازی را دنبال کنند و بدین ترتیب شرایطی ایجاد شد که انگار تماشاگران در کنار زمین بازی حضور دارند. این صفحه نمایشگر بیش از ۹ فوت طول و ۱۳۱ فوت عرض داشت. سورن کارلسن مدیر رسانه ای تیم آرهوس گفته است که این ایده از یک شوی تلویزیونی دانمارکی الهام گرفته شده که در آن اجراهایی از هنرمندان موسیقی را برداشته و به هم چسبانده در حالی که طرفداران نیز آن ها را در خانه هایشان می خوانند.

استادیوم فوتبال

کارلسن می گوید: «و این با ما این ایده را داد که آیا می توانیم کاری مشابه را در استادیوم فوتبال انجام دهیم؟». تیم از طریق اپلیکیشن زوم تماس گرفته و با کمک ۵۵۶ جلسه زومی که هر کدام ۱۸ طرفدار را در خود داشت، ایده تماشای مجازی فوتبال به واقعیت بدل شد. در هر زمان امکان انتقال تصاویر ۲۰۰ جلسه روی صفحه های نمایش ویدیویی استادیوم وجود داشت. در حالی که طرفداران همچنان مجبور بودند بازی را از طریق تلویزیون های خود تماشا کنند، از طریق جلسات اپلیکیشن زوم می توانستند خود را در کنار دیگر طرفداران حس کرده و تیم محبوبشان را تشویق کنند.

استادیوم فوتبال

از طریق این ساختار بزرگ مجازی، طرفداران دیده شده و صدایشان شنیده می شد و بدین ترتیب شکلی جدید از مشارکت طرفداران در استادیوم های ورزشی در دوران شیوع کرونا شکل گرفت. در توئیتر واکنش طرفداران به این روش نوین برای آوردن طرفداران فوتبال به استادیوم ها متفاوت بوده است. برخی آن را جذاب و هوشمندانه دانسته و برخی دیگر آن به یکی از اپیزودهای سریال Black Mirror تشبیه کرده اند. در حالی که دنیای ورزش رفته رفته در حال بازگشت به شرایط قبلی پس از ماه ها تعلیق به خاطر شیوع ویروس کروناست، لیگ های فوتبال در حال بررسی چگونگی بازگرداندن طرفداران و تماشاگران به استادیوم ها به شکلی ایمن و یا خلق تجربه استادیوم برای طرفداران در خانه هستند.

استادیوم فوتبال

در پایان هفته گذشته بود که شبکه فاکس اسپورت در پخش زنده مسابقات بوندس لیگای آلمان از هیاهوی مصنوعی و غیرواقعی تماشاگران استفاده کرد تا فضای خالی و سرد استادیوم ها را پر کند که تجربه موفقیت آمیزی بود. ایده های مشابهی در دیگر ورزش ها شکل گرفته در حالی که این لیگ های غیرفوتبالی نیز در حال از سر گیری بوده اما خبری از حضور تماشاگران نخواهد بود. در صورتی که این حرکت تیم فوتبال ای‌جی‌اف آرهوس با موفقیت همراه باشد، امکان دارد که تیم ها و لیگ های بیشتر به استفاده از این روش و روش های مشابه روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازیکنان ۵ لیگ معتبر فوتبال اروپا تاکنون در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو