وودی آلن از دهه ۹۰ میلادی همواره در مرکز جنجال های بسیاری قرار داشته است- مواجهه با اتهام سوء استفاده جنسی از دخترخوانده اش دیلان فارو و ازدواج با دخترخوانده کره ای الاصل بسیار جوان میا فارو، شریک زندگی اش برای سال های طولانی- اما ظاهراً این کارگردان سرشناس اجازه نداده که این جنجال ها آزارش دهد. در یک مصاحبه نادر با دیلی میل، این کارگردان برنده جوایز متعدد سینمایی در آن رسوایی، رابطه اش با همسرش سون یی پروین و اینکه چگونه خود را با شیوع ویروس کرونا وفق داده صحبت کرده است.

 

وودی آلن

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، اتهامات سوء استفاده جنسی، که بعد از دو بار تحقیقات، آلن ۸۴ ساله به خاطر آن ها به طور رسمی متهم نشد، یک بار در دوران جنبش #MeToo و بار دیگر بعد از انتشار کتاب خاطراتش با عنوان «بی هدف» (Apropos of Nothing) که سال جاری منتشر شد، شایعات و اتهامات او بار دیگر خبرساز شد. این کتاب توسط انتشارات Hachette منتشر شد، انتشاراتی که پسر آلن، رونان فارو، در حال همکاری با آن بر سر کتاب «بگیر و بکش» (Catch and Kill) در مورد گزارش دادن فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه مردان قدرتمند و به طور ویژه سوء استفاده های جنسی آنان بود.

وودی آلن و همسرش


وودی آلن و همسرش سون یی پروین

وودی آلن در بخشی از مصاحبه خود درباره اتهاماتش چنین می گوید: «البته من از اینکه موضوع شایعه و رسوایی هستم آگاهم، اما نمی توانم اجازه دهم این موضوع برایم دردسرساز شود. من زندگی ام را می کنم. کار می کنم. جاز می زنم. مسابقات ورزشی نگاه می کنم. دوستانم را می بینم. دنبال اخبار نیستم و چیزی نمی خوانم. اتهام نادرستی بود اما یک درام فوق العاده ای بود». آلن می گوید که شایعات را نادیده می گیرد، به کار خود ادامه داده و اطرافش را با افرادی پر می کند که «واقعیت را می دانند»، کسانی از جمله همسرش که بیش از ۲۰ سال است با هم زندگی می کنند.

وودی آلن


وودی آلن و همسر سابقش میا فارو در کنار فرزندانشان، از جمله سون یی پروین دخترخوانده فارو

وی در حالی که تایید می کند رابطه او و پروین ممکن است برای دنیای بیرون یک «شرایط سوء استفاده گرانه» به نظر برسد اما می گوید که «به هر دلیل غیرقابل توضیحی» رابطه «درست» با پروین ۴۹ ساله را یافته است. آلن در مورد همسرش چنین اظهارنظر می کند: «او زیاد جاز و ورزش دوست ندارد و من نیز برخی از سریال های تلویزیونی که او نگاه می کند را نمی پسندم. اما در مورد مسائل بزرگ توافق داریم- بزرگ کردن بچه ها، اینکه کجا زندگی کنیم، چگونه با یکدیگر رفتار کنیم». وودی آلن و پروین دارای دو دختر به نام های بکت، ۲۱ ساله و مانزی ۲۰ ساله هستند. وی همچنین می گوید که پروین به او آرامش می دهد. وودی آلن در مورد عادات خاصش نیز چنین اظهارنظر می کند «من از دست بسیاری از عادت های عصبی بودنم خلاص شده ام، هر چند هنوز هم داخل تونل نمی شوم و فضاهای کوچک و آسانسورها را دوست ندارم».

وودی آلن

با این وجود وودی آلن می گوید که از قرنطینه شدن در خانه بیزار است: «بلند می شوم. ورزشم را می کنم. ساز کلارینتم را تمرین می کنم و سپس به فضای خالی خیره می شوم. یک نمایشنامه کامل شده و یک سناریو آماده دارم اما نمی توانم آن ها را شروع کنم. دخترها با ما نیستند، آن ها با دوستانشان در دانشگاه در قرنطینه به سر می برند. هر روز به پیاده روی می رویم اما لذت بخش نیست. همه چیز بسته شده و جوی از ترس بر خیابان ها حاکم است. من فقط می خواهم کار کنم».