رئیس‌جمهور برزیل با اسب به معترضان پیوست

منبع: برترین ها

104

1399/3/12

05:22


رئیس جمهور برزیل در اقدامی عجیب به میان معترضان به دیوان عالی این کشور رفت و از آنها که به تحقیقات دادگاه برزیل علیه او معترض هستند حمایت کرد.

خبرگزاری فارس: «جائیر بولسانورو» رئیس جمهور برزیل به جمع معترضان خیابانی این کشور پیوست که خواستار توقف روند تحقیات دادگاه عالی این کشور علیه او هستند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، اعتراضات پس از آن شکل گرفت که یک قاضی دیوان عالی این کشور با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور این کشور، دولت بولسانورو را با دولت هیتلر مقایسه کرد.

بولسانورو که با بحران شدید شیوع ویروس کرونا مواجه است به اتهام مداخله در امور پلیس و همچنین ماخله در دادگاههای برزیل مورد انتقاد دیوان عالی قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور برزیل با اسب به صف معترضان پیوست

رئیس جمهور برزیل، که به خاطر سیاستهای افراطی به دونالد ترامپ برزیل مشهور شده، با محکوم کردن اتهامات و تحقیات دیوان عالی گفته، دستورات اشتباه نباید پیگیری شود و هشدار داده است که دیوان عالی ممکن است برزیل را به یک بحران سیاسی پرتاب کند.

براساس این گزارش، بولسانورو سوار بر یک بالگرد از آسمان معترضان در برازیلیا، پایتخت برزیل، را که خواستار تعطیلی کنگره و دیوان عالی این کشور هستند را دنبال کرد.

«سلسو دو ملو» از قضات دیوان عالی برزیل که مسئول تحقیق علیه بولسانورو است، وی را به دخالت در اجرای قانون برای منافع شخصی متهم کرده و می‌گوید که حامیان رئیس جمهور افراطی دست راستی به دنبال یک دیکتاتوری نظامی در برزیل هستند.

رویترز در ادامه نوشت: بولسانورو بعد از بالگرد سواری به میان حامیانش آمده است و بدون پوشیدن ماسک با آنها دست داده و سپس سوار یک اسب پلیس شده و در میان معترضان قدم زده و از اعتراضات آنها حمایت کرده است.

این درحالیست که برزیل یکی از کشورهایی است که عمیقا گرفتار بحران کرونا است و شمار مبتلایان و قربانیان در این کشور از اسپانیا نیز فراتر رفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو