راهنمای بازدید از پارک جنگلی کشپل + عکس

راهنمای بازدید از پارک جنگلی کشپل + عکس


منبع: آرگا

223

1399/3/12

12:13


پارک جنگلی کشپل یکی از مناطق زیبا و دیدنی در مازندران است که دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی است این منطقه یکی از مهم ترین تفرجگاه هایی محسوب می شود که بیشتر گردشگران به شکل دسته جمعی و خانوادگی به این پارک سفر می کنند. شما در سفر خود به استان مازندران می توانید با یکی دیگر از مناطق دیدنی جذاب و مهم در این استان آشنا شوید.

راهنمای بازدید از پارک جنگلی کشپل + عکس

پارک گشپل یکی از مهم تین زیبایی های استان مازندران است این پارک یکی از تفرجگاه های مهم به شمار می آید که می توانید در سفر خود از آن ها دیدن کنید این پارک در یکی از شهرستان های استان مازندران با نام شهرستان نور  اقع شده است که زیبایی های منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است. مسیر ییلاقی که این پارک در آن واقع شده است و همانطور که می دانید این مناطق ییلاقی دارای چشم اندازهای بسیار بکر و زیبایی هستند قرار گرفتن این پارک در مسیر ییلاقی لاویج و در نزدیکی چمستان موجب شده تا هر ساله گردشگران بسیار زیادی از زیبایی های این پارک دیدن کنند. موقعیت جغرافیایی این منطقه بسیار ارزشمند و مناسب است . از نواحی اطراف خود به شهرهای متعددی متصل می شود آب و هوای معتدلی که در این منطقه حاکم است موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند و از جاذبه های توریستی آن دیدن نمایند همانطور که بیان شد موقعیت جغرافیایی این پارک به گونه ای است که از نواحی اطراف خود با شهرهای مختلفی در ارتباط است نور، لاویج، چمستان و شهرک صنعتی آن به این منطقه راه دارند و در نتیجه راحتی تردد را برای گردشگران خود به همراه خواهند داشت. جاذبه های توریستی و گردشگری کشپل دارای تنوع و جذابیت بسیاری هستند شما علاقه مندان و گردشگران می توانید در این بخش با جاذبه ها و چشم اندازهای این منطقه بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری پارک جنگلی کشپل:

این پارک جنگلی دارای ۷/۲۱ هکتار مساحت است و به دلیل برخورداری از پوشش گیاهی متنوع و مناسب خود از جاذبه های شناخته شده در مازندران است درختانی که در این پارک  وجود دارند بسیار متنوع هستند و از گونه های مهم درخت های جنگلی در این پارک استفاده شده است که پوشش گیاهی بسیار مناسبی را برای آن ایجاد نموده اند. مناطق جنگلی در نور و استان مازندران بسیار متنوع  هستند اما این پارک جنگلی بکرتر و جذاب تر است به همین دلیل خیلی از گردشگران به این منطقه جذاب سر می کنند این منطقه دارای جاذبه های زیادی است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شوید.

طبیعت زیبای کشپل

پوشش گیاهی پارک کشپل:

همانطور که بیان شد این پارک دارای گونه های مختلف درختی است که از جمله آن ها می توان به گونه های درختی بلوط، توسکا، ممرز، لرک، انجیلی و افرا اشاره کرد این گونه های درختی در مهم ترین جنگل های ایران یافت می شود و به دلیل قدمت بسیار بالایی که دارند چشم اندازهای جنگلی پارک را نیز ویژه تر کرده اند. بنابراین باید اشاره کرد که گونه های درختی در این منطقه شش نوع هستند و مهم ترین درختان جنگلی نیز در این پارک یافت می شوند.

طبیعت پارک کشپل

این پارک چه جاذبه هایی دارد؟

از مهم ترین جاذبه هایی که در این پارک وجود دارد می توانید به چشم اندازهای پارک جنگلی کشپل اشاره نمود طبیعت سرسبز و هوای مطبوعی یکی از مهم ترین ویژگی های این پارک به شمار می آید این منطقه با وجود چشمه های جوشان و آب معدنی نیز بسیار جذابیت دارد. رودخانه ای که آب زلال آن توجه شما را به خود جلب می کند محلی برای آب تنی است و می توانید یکی دیگر از جاذبه های مهم در این پارک جنگلی محسوب شود. وسعتی که این جنگل دارد بسیار زیاد است و تنوع جاذبه های گردشگری نیز در آن بسیار می باشد همچنین با وجود امکانات و سرگرمی هایی که برای گردشگران ارائه می دهد موجب می شود تا راحتی بیشتری در طول سفر برای آن ها فراهم شود. رودخانه لاویج یکی از مهم ترین رودخانه های منطقه است و دارای آبی زلال و شفاف است نیز از این منطقه عبور می کند که چشم اندازی بسیار فوق العاده را برای شما فراهم می کند.

پارک جنگلی کشپل

امکانات پارک:

تاسیسات و تسهیلاتی که سالانه در این پارک برای گردشگران ارائه می شود موجب شده تا راحتی بیشتری برای این گردشگران فراهم شود از مهم ترین امکاناتی که در پارک جنگلی کشپل وجود دارد می توان به فروشگاه مواد غذایی، آلاچیق های زیبا برای اسکان و استراحت، کته کبابی، حصار نرده ای، پله سنگی، زمین والیبال و فوتبال هستند همچنین سرویس بهداشتی و مهم ترین امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه وجود دارد که یک روز خوب و پر از خاطره را برای شما تداعی خواهد کرد.

تجهیزات این پارک از تمام پارک های جنگلی استان بیشتر است شاید خیلی از گردشگران دوست دارند تا لذت غذا خوردن در کافه های سنتی را تجربه کنند و جالب است بدانید که این پارک این امکان را در اختیار علاقه مندان و گردشگران خود قرار داده است. قهوه خانه سنتی، راه های پلکانی، تاسیسات روشنایی، نمازخانه و … نیز از دیگر تجهیزات مهمی هستند که در این پارک وجود دارند.

دیدنی های پارک کشپل

جنگل های این منطقه به دلیل اینکه گونه های مختلف درختی و جنگل ها را در خود جای داده اند دارای عسل مرغوب نیز می باشند به همین خاطر یکی از عمده ترین سوغاتی ها در پارک جنگلی کشپل این عسل های مرغوبی هستند که مورد توجه و علاقه بسیاری از گردشگران می باشند. این جنگل یکی از مهم ترین مکان های دیدنی مازندران است که جاذبه ها و امکانات منحصر به فرد خود را دارد و هر ساله نیز گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند که می توانید در سفر خود به این منطقه از نزدیک چنین جاذبه های ارزشمندی را مشاهده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو