آرایش کودکان چه عوارض و پیامدهای منفی دارد؟

آرایش کودکان چه عوارض و پیامدهای منفی دارد؟


منبع: آرگا

115

1399/3/12

13:34


همه ما در اطراف خود کودکانی را که می بینیم که علاقه زیادی به آرایش کردن دارند زیرا از مادر و یا خواهرشان یاد می گیرند که آرایش کنند تا زیباتر به نظر آیند که متاسفانه عوارض زیادی به همراه دارد و اکثر والدین از آن اطلاعی ندارند، در این مقاله به عوارض آرایش کودکان می پردازیم.

آرایش کودکان چه عوارض و پیامدهای منفی دارد؟

امروزه کودکان علاقه زیادی به آرایش دارند زیرا در خانواده خود افرادی را می بینند که از لوازم آرایشی استفاده می کنند و یا برخی از والدین برای عکاسی، مراسم و جشن دخترشان را آرایش می کنند در نتیجه دختر بچه هایشان به آرایش علاقه پیدا می کنند در صورتی که با مضراتی همراه است.

همانطور که می دانید تمام مواد آرایشی دارای عناصر شیمیایی مانند فتالات، تریکوسان و پارابن می باشد که این مواد مرتبط با مشکلات هورمونی، انواع سرطان و حتی افسردگی هستند و هر چه استفاده از آن در سنین پایین تر آغاز شود بر جسم و روح آسیب های زیادی وارد می کند.

آرایش کودکان و مضرات آن

آشنایی با عوارض آرایش کودکان

کودکان به تقلید از مادران خود از لوازم آرایشی استفاده می کنند که عوارضی را برای آن به همراه دارد، در ادامه مطلب شما را با عوارض آرایش کودکان آشنا خواهیم کرد بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دختر بچه تان علاقه شدید به آرایش دارد و مدام از لوازم آرایشی تان استفاده می کند، بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مضرات آرایش برای دختر بچه ها

آرایش در حال حاضر در بین خانم ها و دختر بچه ها یکی از محبوب ترین چیز ها می باشد که دختر بچه ها با الگو گرفتن از مادر یا خواهر خود در بازی های کودکانه خود با استفاده از لوازم آرایشی بزرگتر ها خود و عروسکش را آرایش می کند که البته برخی از والدین اجازه این کار را به آن می دهند بدون اینکه بدانند چه عوارضی برای کودک دلبند شان به دنبال دارد که مضرات آن عبارتند از:

  • بلوغ زود رس
  • بحران هویت
  • از بین رفتن اعتماد به نفس
  • فرهنگ سازی غلط
  • بسته شدن منافذ پوست و بروز جوش و آکنه
  • وارد شدن فلزات به تدریج وارد بدن و در نتیجه بروز کم خونی
  • تشدید حملات آسم در کودکان مبتلا به تنگی نفس
  • عطر ها و مواد معطر در لوازم آرایشی سبب بروز آلرژی پوستی از جمله : کهیر پوستی و حساسیت به نور آفتاب می شود.

به دلیل حساس و لطیف بودن پوست کودکان آرایش عوارض زیادی برای پوست شان دارد که بهتر است بدانید رژ، برق لب و ریمل دارای مقادیر فراوانی باکتری های مضر هستند که در نتیجه بر روی چهره کودک تان  مضرات آن ها را مشاهده خواهید کرد، همچنین به دلیل مشترک بودن لوازم آرایشی مادر با کودک میکروب های زیادی به کودک منتقل می شود.

آرایش کودکان و مضراتی که به همراه دارد

رفتارهای مناسب والدین با کودک علاقمند به آرایش

۱. با توجه به شرایط سنی و همچنین با در نظر گرفتن لطافت پوستی کودک تان، در صورت امکان لوازم آرایش برای آن ها تهیه کنید که بیشتر برایشان جنبه بازی و سرگرمی داشته باشد.

۲. مادر نباید لوازم آرایشی خود را در اختیار دختر بچه خود قرار دهید.

۳. اجازه ندادن والدین به دختر بچه هایشان برای آرایش کردن سبب لجبازی در آن می شود در نتیجه تمایل به آرایش در آن ها زیاد تر نیز خواهد شد.

۴. بهتر است بزرگتر ها در حضور کودک شان خود آرایی کمتر داشته باشند.

۵. بزرگتر ها در زمان آرایش باید با زبانه کودکانه به کودکشان توضیح دهند که آرایش کردن مخصوص بزرگتر ها است.

آشنایی با عوارض آرایش کودکان

۶. والدین باید کودک را از عوارض آرایش کردن آگاه نمایند.

۷. کودک تان را به آرایش کردن تشویق نکنید زیرا با این کار کودک تصور می کند که برای زیباتر شدن باید آرایش داشته باشد.

۸. به جای استفاده از لوازم آرایشی در مقابل کودک تان از روش های مراقبت از پوست استفاده نمایید و به همراه کودک تان آن را انجام دهید تا او نیز از شما بیاموزد.

۹. همیشه زیبایی کودک را ببینید و به او بگویید که بدون آرایش خیلی زییا تر از زمانی هستی که آرایش می کنی، با اینکار به او اطمینان دهید که چهره او به همان صورتی که هست زیبا است.

۱۰. به جای استفاده از کرم پودر بهتر است به کودکان تان بیاموزید که به منظور پیشگیری از نور خورشید از ضد آفتاب های مناسب استفاده کند.

نحوه برخورد صحیح والدین با کودکانی که به آرایش علاقه دارند

سخن پایانی

باید در مورد الگوی برداری برخی از پسر بچه ها از مادر و یا خواهرشان دقت کرد و در صورتی که مشاهده کردید که بر خلاف کارهایی است که پسر بچه ها انجام می دهند مثلاً به آرایش کردن علاقه دارد و یا تمایل بیشتر به بودن در جمع زنان دارد،به دلیل اینکه این رفتار آثار زیان باری در زندگی شخصی و اجتماعی کودک به همراه دارد بهتر است والدین به کودک شان در مورد تفاوت های بین زن و مرد توضیح دهند و در صورتی که این مشکل در او بر طرف نشود بهتر است از مشاور کمک بگیرید.

همه چیز در مورد عوارض آرایش کودکان

امیدواریم از خواندن مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و به خوبی با عوارض آرایش کودکان و نحوه برخورد صحیح با این دسته از کودکان آشنا شده باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کودک و والدین می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو