تفاوت مدیریت کرونا در ایران و دنیا/ابعاد یک طرح ابتکاری

71

1399/3/12

14:16


تفاوت مدیریت کرونا در ایران و دنیا/ابعاد یک طرح ابتکاری

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت، تکیه بر اعتقادات ملی، مذهبی و دینی و دانش و توانمندی و استفاده از زیرساخت ها را، موجب تفاوت در مدیریت بیماری کرونا در ایران و دنیا دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی رضا رئیسی، صبح دوشنبه در برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: افتتاح طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، یک روز تاریخی و بزرگ خواهد بود.


وی افزود: این طرح ایده خود وزیر بوده است و کشوری خواهد شد.


رئیسی در ادامه به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بیماری مرموز و ناشناخته و سرسخت کرونا، همه دنیا را گرفتار کرده و کشور ما هم درگیر شده است.
وی افزود: ما نشان دادیم با تکیه بر اعتقادات ملی، مذهبی و دینی و دانش و توانمندی خود و استفاده از زیرساخت های خود، در مدیریت بیماری کرونا با دنیا متفاوت باشیم.


معاون وزیر بهداشت گفت: شاید خیلی از کشورها و سازمان های جهانی که ارزیابی می کنند نوع مدیریت کشورها را، اولین باری است که همه نقطه سر خط در یک دفاع برابر قرار داریم و علیه بیماری مبارزه می کنیم.


وی افزود: این بیماری خیلی درس آموخته برای ما داشت و فقط تجهیزات مهم نیست بلکه تکیه بر سیستم مدیریتی قوی، می تواند با موفقیت در کنترل بیماری همراه باشد.


رئیسی گفت: خیلی از کشورها که ابزار و امکانات مالی بسیار زیادی داشتند، در مقابل این بیماری به زانو در آمدند. در حالی که نظام شبکه بهداشتی کشور ما ابزاری برای مدیریت بیماری کرونا بوده است.


وی ادامه داد: یکی از ابتکارات و برنامه های ما سطح یک ما خانه های بهداشت هستند که با ابتکار وزیر، سطح پایه ایجاد شد که درون خانواده وارد شده و هر خانه یک پایگاه سلامت است.


رئیسی گفت: یکی از حسرت های ما این بود که ایکاش این برنامه را قبل از کرونا اجرا می کردیم، زیرا نتایج بسیار درخشان تری را می توانستیم شاهد باشیم. اما، معتقدیم که با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، موفق تر خواهیم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو