خواص بی‌نظیر پرتقال

83

1399/3/12

14:17


خواص بی‌نظیر پرتقال

سلامت نیوز: اولین ویتامینی که از میوه های “نارنجی” به ذهن می رسد، احتمالاً “ویتامین C” است. در حالی که این کیفیت قطعی و خوب برای پرتقال است، اما تنها مزیت سلامتی پرتقال نیست. زیبایی یک پرتقال ترکیبی از تمام مواد مغذی آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بله، پرتقال ها با ویتامین C پر شده اند. اولین واقعیتی که در کلاس بهداشت مدرسه خود آموختید، اما ارزش تکرار دارد. یکی از مهمترین فواید سلامتی پرتقالها، میزان ویتامین C آنهاست که تقریباً ۷۰ میلی گرم یا ۹۳ درصد از میزان توصیه شده از رژیم غذایی توصیه شده در یک میوه متوسط ​​است. طبق تحقیقات انجام شده، این آنتی اکسیدان قوی ممکن است با تحریک تولید و بهبود عملکرد گلبول های سفید، از جمله سلول های خاص که به باکتری ها و ویروس های خارجی حمله می کنند، و باعث افزایش سطح آنتی بادی های موجود که به مبارزه با آنتی ژن های خارجی کمک می کند، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. این قدرت آنتی اکسیدانی همچنین به مسدود شدن برخی از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند، که وقتی در معرض دود تنباکو یا اشعه قرار دارید ایجاد می شود و می تواند به مرور زمان منجر به پیری پوست، سرطان، بیماری های قلبی و آرتروز شود.

ویتامین C پرتقال باعث می شود فرد احساس خوبی داشته باشد و این ماده مغذی نقش مهمی در جذب آهن دارد و به ساخت گلبولهای قرمز کمک می کند. بدون جذب مقادیر کافی آهن، این احتمال وجود دارد که احساس لاغری و خستگی کنید. به علاوه، ویتامین C ممکن است با کمک به بدن شما در تولید کلاژن – پروتئین لازم برای صافی، سفتی و محکم کردن پوست، به شما بدهد. این ماده مغذی به تثبیت ساختار مولکول کلاژن، تحریک مولکول های RNA پیام رسان کمک می کند و به فیبروبلاست های پوست (سلول های موجود در بافت همبند) می گوید تا بتوانند کلاژن ایجاد کنند.

پرتقال منبع آسان فیبر است.

یک پرتقال متوسط ​​حدود ۳ گرم فیبر دارد که می تواند به شما کمک کند تا دو ساعت بعد گرسنه نشوید. فیبر می تواند به کاهش سطح کلسترول خون و جلوگیری از یبوست کمک کند.

پرتقال ها حاوی فولات هستند که یک ماده مغذی اساسی برای زنان است.

فولات ماده مغذی است که در ساختن دی ان ای و کمک به تقسیم سلولی کمک می کند و در کاهش خطر نقص لوله عصبی (به نام ناهنجاری های ستون فقرات ، جمجمه و مغز) که در طی سه تا چهار هفته اول پس از برداشت رخ می دهد، ضروری است.

پرتقال می تواند به شما در پر کردن سهمیه پتاسیم کمک کند.

در حالی که موز به عنوان فوق ستاره پتاسیم در بخش تولید سوپر مارکت ها شناخته شده است، پرتقال می تواند به شما کمک کند تا این ماده معدنی را نیز پر کنید. یک پرتقال متوسط ​​۲۳۷ میلی گرم پتاسیم دارد، پتاسیم پرتقال کمک به عملکرد کلیه و قلب می کند و به کاهش فشار خون منجر می شود. دریافت زیاد سدیم با فشار خون بالا در ارتباط است، به این معنی که قلب خون بیشتری را پمپ می کند و شریان ها باریک تر از حد طبیعی هستند. هنگام مصرف پتاسیم، رگ های خونی گسترده می شوند و سدیم بیشتری را از طریق ادرار خود دفع می کنند. این فرایند باعث می شود نیروی خون در مقابل شریان ها به حداقل برسد و حجم و در نتیجه اندازه پلاسما (که نمکی ، آب و آنزیم ها را در خون دارد) کاهش می دهد و در نهایت فشار خون را کاهش می دهد.

این میوه حاوی ماده مغذی است که باعث تقویت سلامت چشم می شود.

پرتقال ها حاوی ۱۴.۴ میکروگرم ویتامین A به شکل بتاکاروتن هستند، ترکیبی که ممکن است در کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی ناشی از سن منجر به کاهش بینایی شود. ویتامین A همچنین یک عنصر اساسی رودوپسین است، پروتئینی است که نور را در شبکیه جذب می کند و از عملکرد قرنیه در هر NIH پشتیبانی می کند.

منبع: www.msn.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو