درباره پاکسازی کلینیکی پوست و مزایای آن چه می دانید؟

منبع: روزانه

221

1399/3/12

14:17


درباره پاکسازی کلینیکی پوست و مزایای آن چه می دانید؟

جوانسازی و پاکسازی پوست اگر به صورت مداوم انجام شود پوست را شفاف، چین و چروک ها را رفع و به طور کلی روند پیری پوستتان را به تاخیر می اندازد. روی پوست افراد به‌ شکل طبیعی و نرمال لایه چربی وجود دارد که خود پوست تولید آن را می ‌کند. این چربی‌ کمک می کند تا رطوبت سطح پوست تبخیر نشود اما تجمع بیش از حد این چربی‌ در منفذ پوست می تواند زمينه ايجاد جوش‌ و همچنین باز شدن منافذ پوست و ایجاد پوست پرتقالى را فراهم کند.

جوانسازی و پاکسازی پوست چیست؟

جوانسازی و پاكسازى پوست یا همان Skin Care يكى از روش هاى مراقبت از پوست به صورت دوره اى چند هفته يك بار یا ماهانه است. این جلسات باید زیر نظر فردی با تجربه و متخصص انجام شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. پاکسازی پوست با برداشت سلول های مرده خیلى از مشكلات پوست را بهبود می بخشد و موجب داشتن یک پوست زيبا، صاف و شفاف می شود اما باید توجه داشت برای مراقبت از پوست نباید به سراغ استفاده از پاک كننده‌ و ماسک‌ هایی که با هر پوستی سازگار نیستند، رفت؛ چرا که موجب قرمزى، التهاب و حساسيت پوستى می شوند.

روش های غلط جوانسازی و پاکسازی پوست ممکن است باعث تسریع پیری پوست و ظهور علایم پیری مثل چروک‌ های عمیق ‌شود و حتی در صورت وجود معضل پوستی، مشکلات پوستی جدی تری را برای شما ایجاد کند. انواع روش‌ پاکسازی پوست شامل مواردی همانند بخور یا ماساژ هستند که خونرسانی به پوست را بهبود خواهند داد. ماساژ موجب بهبود خونرسانی شده و می‌ تواند سبب آزاد شدن مواد ضد التهاب و ضد پیری از سلول ‌های پوست شود. استفاده از لوسیون‌ و کرم‌ مخصوص نیز در روش ‌های پاکسازی پوست نقش پر رنگی دارد. این لوسیون ها‌ و کرم‌ ها با آبرسانی ، ویتامین ‌رسانی و تغذیه پوست باعث بهبود بافت و رنگ پوست می ‌گردند.

مزایای باور نکردنی جوانسازی و پاکسازی پوست :

  • برداشتن سلول ‌های مرده پوست
  • پاکسازی آلودگی‌، چربی‌ و مواد اضافی روی پوست
  • آبرسانی، تغذیه و بهبود خون رسانی پوست
  • قیمت مناسب در مقایسه با هزینه درمان پوست
  • بدون نياز به دوره نقاهت
  • مشهود بودن نتیجه آن بلافاصله بعد از انجام
  • داشتن اثر كوتاه مدت و بلند مدت روی پوست

درباره پاکسازی کلینیکی پوست و مزایای آن چه می دانید؟

چگونه روش پاکسازی مناسب پوست خود را انتخاب نماییم؟

‌جوانسازی و پاکسازی پوست به روش کلینیکی طی مراحل مختلف انجام می شود. پاکسازی کلینیکی پوست بعد از معاينه و تشخيص نوع پوست، چربی ها و آنالیز پوست برای هر فرد با روش میکرودرم ابريژن و یا روش هیدرودرم ابريژن بسته به انتخاب فرد صورت می گیرد. میزان چربی، رطوبت، ميزان اسيديته PH پوست، میزان باز بودن منافذ پوست، وضعیت چروک ‌های موجود پوست، لایه‌ های زیری پوست، لکه ‌های پوستی و… بررسی و تعیین می ‌شود. بررسی این موارد برای انتخاب روش مناسب براى بهتر شدن پوست می باشد.

روش ‌های کلینیکی که توسط متخصصین و تکنسین پوست انجام می شود، موجب پاکسازی عمیق پوست شده و با شیوه‌ های مختلفی انجام می‌ گیرد. از جمله درمان های تک جلسه ای برای کسانی که مایل به جوانسازی پوست خود هستند و یا کسانی که برای از بین بردن خطوط و چین و چروک ها، به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند.

ویژگی و کاربرد میکرودرم ابریژن

تجمع چربى زیاد از حد روی پوست به دلیل استفاده بلند مدت از لوازم آرایش نا مرغوب و عوامل نامساعد محیطی از جمله مهم ترين علل باز شدن منافذ پوست و پوست پرتقالی شدن هستند. پاکسازی پوست به روش میکرودرم ابريژن Microdermabrasion موجب بسته شدن این منافذ و بازگشت زیبایی و شفافی پوست می گردد. میکرودرم ابريژن لایه برداری بسیار ملایم پوست است که به طورت خلاصه شده به آن میکرودرم نیز گفته می شود. میکرودرم اولین بار در دهه 80 میلادی مورد استفاده واقع شد و به تدریج در طی سال ها در سراسر جهان همه گیر شد. این روش پاک سازی پوست به عنوان روش جوانسازی مفید و بدون خطر شناخته می شود. بیشترین اثر میکرودرم ابريژن روی پوست این است که پوست را شاداب، جوان و شفاف می نماید.

میکرودرم ابریژن کاربرد های بسیار زیادی دارد که به چند مورد آن در ادامه اشاره خواهد شد.

  • درمان لک حاملگی
  • درمان لک پیری
  • رفع اثر خال کوبی یا تتو
  • رفع اثر زخم و اسكار پوست
  • رفع چین ‌و ‌چروک‌ ریز و متوسط پوست
  • رفع عمق چین ‌و ‌چروک‌ ریز و متوسط پوست
  • رفع لک های قهوه ‌ای روی پوست
  • رفع جاى جوش‌
  • بستن منافذ پوست
  • جوانسازی پوست
  • بهبود سلامت پوست
  • تحریک سلول‌ ها جهت افزایش تولید ماده‌ کلاژن

درباره پاکسازی کلینیکی پوست و مزایای آن چه می دانید؟

ویژگی و مزایای هیدرودرم ابریژن

روش آبرسانی پوست هیدرودرم ابریژن آخرین روش پیشرفته در خدمات مراقبت از پوست می باشد این روش یکی از بهترین روش هایی است که امروز بکار گرفته می شود و عوارض خاصی تا به الان برای آن گزارش نشده است. این روش با استفاده از واترجت، لایه بیرونی پوست را شکسته و یک بافت نرم و لطیف از پوست باقی می گذارد. هیدرودرم ابریژن برای افرادی که تمایل به لایه برداری پوست خود دارند اما پوستی بسیار حساس دارند، مناسب ترین روش است. روش پاکسازی پوست هیدرودرم ابریژن برای تمام انواع پوست مناسب بوده و می تواند استفاده شود.

این روش می تواند چین ‌وچروک، خطوط، منافذ بزرگ‌ شده پوست، لک روی پوست، چربی پوست، خشکی پوست، تیرگی پوست و بسیاری دیگر از مشکلات پوست را بهبود بخشد. هیدرودرم ابریژن در پوست های چرب می تواند باعث کم شدن چربی شده و چربی را کاهش دهد. نتیجه کار روی پوست سریعا بعد از انجام هیدرودرم قابل مشاهده است. هیدرودرم ابریژن با استفاده از دستگاه های با سری الماس پوست را لایه برداری می کنند و موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شوند. سپس پوست به یک سرم برای کامل شدن فرایند هیدراته آغشته می شود. این کار موجب تسریع جریان خون پوست شده و رطوبت رسانی در لایه های عمق پوست را انجام می‌ دهد. این روش هیچ‌ گونه درد یا ناراحتی برای فرد به وجود نخواهد آورد.

مزایای استفاده از هیدرودرم ابریژن آن است که این روش جوانسازی و پاکسازی پوست نتیجه و ماندگاری طولانی مدت تری نسبت به میکرودرم ابریژن دارا است. این روش لایه جدید پوست را که زیر سلول های مرده قبلی پوست تشکیل شده اند، کاملا آبرسانی پوست انجام می دهند و مهم تر از همه این که تورم و قرمزی خیلی کمی دارد. با استفاده از میکرودرم ابریژن پوستی که سال ها پیش مرده را می توان از روی صورت پاک کرد. این کار پوست را بسیار نرم می نماید. استفاده از روش هیدرودرم ابریژن تمام جوش ها را از بین برده و یا حداقل کاهش می دهد. مزیت دیگر هیدرودرم ابریژن این است که به پوست این امکان را می دهد تا محصولات مراقبتی و بهداشتی آرایشی مربوط به پوست را بهتر جذب کند.

در مجموع استفاده از هر دو روش پاک سازی پوست شامل میکرودرم ابريژن و یا هیدرودرم ابريژن حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت طی یک جلسه تا بسته به نظر پزشک طی جلسات متعدد انجام می شود. این روش های پاکسازی پوست را در هر فصلی بدون عوارض جانبی شامل درد، خون ریزی، طی دوره نقاهت و… قابل انجام است. بهتر از بعد از انجام هر کدام از روش های جوانسازی و پاکسازی پوست از کرم های ضد التهاب برای رفع قرمزی سطحی پوست و همچنین کرم های ضد آفتاب ملایم استفاده نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو