طرز تهیه همبرگر با سویا و ایجاد طعم واقعی در آن

طرز تهیه همبرگر با سویا و ایجاد طعم واقعی در آن


منبع: آرگا

196

1399/3/12

16:20


همبرگر یکی از خوش طعم ترین غذا ها است که به راحتی می توایند آن را در منزل با گوشت و یا سویا تهیه نمایید. در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه همبرگر با سویا را با روشی متفاوت مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه همبرگر با سویا و ایجاد طعم واقعی در آن

از انواع پرطرفدارترین فست فود ها می توان به همبرگر و سوسیس و کالباس اشاره کرد که اگر با مواد سالمی تهیه شوند می توانند برای بدن مفید باشند. در ادامه این مطلب  روش پخت همبرگر با سویا را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

سویا یکی از انواع خوراکی های مقوی است که می توانید با کمک آن همبرگر را تهیه نمایید. در این مطلب روش تهیه همبرگر خانگی با سویا را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم شما می توانید با کمک این مطلب آموزشی همبرگری سالم و بهداشتی را در منزل خودتان تهیه نمایید.

ساندویچ همبرگر

مواد لازم

سویا
پیاز
نمک و فلفل
تخم مرغ : ۲ عدد
دارچین
جوز هندی

طرز تهیه همبرگر با سویا

برای تهیه همبرگر با سویا ابتدا سویا ها را به مدت ۱۰ دقیقه در درون آب ولرم خیس کنید و سپس آن ها را به مدت ۵ دقیقه بر روی حرارت گاز قرار دهید تا پخته شوند.

سویا

و بعد از مدت زمان ذکر شده سویاهای پخته را در درون اسلایسر قرار دهید تا به صورت پوره در آیند هم چنین با هر روشی می توایند سویا را پوره کنید.

پوره کردن سویا

پیاز را هم در درون اسلایسر بریزید و به صورت پوره در آورید و سپس پیاز پوره شده را با سویا مخلوط نمایید.

پوره کردن پیاز

در مرحله بعدی از طرز تهیه همبرگر با سویا ، تخم مرغ ها را به همراه ادویه جات به مایه همبرگر اضافه نمایید و آن ها را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید .

طرز تهیه همبرگر با سویا

سپس از مایه همبرگر گلوله های کوچکی بردارید و به شکل همبرگر آن ها را پهن کنید و در روغن سرخ کنید.

همبرگر با سویا

سرخ کردن همبرگر

  

همبرگر با سویا

ساندویچ همبرگر خوشمزه

آموزش تهیه همبرگر با سس قارچ

در ادامه طرز تهیه همبرگر سویا می خواهیم روشی دیگر از تهیه ساندویج همبرگر را آموزش دهیم و در این روش به جای استفاده از سویا از سس قارچ استفاده کرده ایم، بنابراین در ادامه می توانید با این نوع همبرگر خوشمزه آشنا شوید و از تهیه ساندویجی خوشمزه و سالم در منزل لذت ببرید.

مواد لازم برای پای همبرگر :

  • گوشت چرخ کرده/ یک کیلوگرم
  • رب گوجه فرنگی/ یک قاشق سوپ خوری
  • پیاز خرد شده/ یک عدد
  • سیر خرد شده/ ۳ حبه
  • سیب زمینی/ ۶ تا ۸ عدد
  • هویج/ ۲ تا ۳ عدد
  • نخود فرنگی پخته/ یک پیمانه
  • جعفری خرد شده/ ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم
  • روغن/ به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس قارچ :

  • کره/ ۴ قاشق سوپ خوری
  • آرد/ ۴ قاشق سوپ خوری
  • شیر/ ۲ پیمانه
  • قارچ خرد شده/ ۲ پیمانه
  • نعنای خرد شده/ یک قاشق چای خوری
  • رز ماری خرد شده/ یک قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر با  سویا و سس قارچ

روش تهیه ساندویج همبرگر با سس قارچ

برای تهیه پای همبرگر، داخل تابه ای مقداری روغن ریخته و ظرف را روی حرارت قرار دهید و پیاز و سیر را درون آن تفت دهید و بعد از دو تا سه دقیقه به آن گوشت چرخ کرده بیافزایید، سپس نمک و فلفل بزنید، اکنون رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کرده و بعد از کمی تفت دادن تابه را از روی حرارت بردارید.

برای آماده کردن سس قارچ نیز لازم است، مقداری کره داخل آن بریزید و روی حرارت بگذارید و بعد از آب شدن کره، آرد را اضافه کرده و تفت دهید، سپس شیر را به آرامی به مخلوط آرد و کره اضافه کنید و به هم زدن آن ادامه دهید.

اکنون نمک، فلفل، نعناع و رزماری را به مخلوط اضافه کنید و بعد قارچ های خرد شده را بیافزایید، اجازه دهید کمی مخلوط غلیظ شود و بعد شعله زیر تابه را خاموش کنید.

در مرحله بعدی، فر را روشن کرده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بعد از شستن سیب زمینی ها آنها را به صورت حلقه هایی باریک خرد کنید و هویج ها را نیز بعد از پوست گیری به شکل ریز خرد نمایید.

حال درون ظرفی مناسب را کمی چرب کنید و سپس مخلوط گوشت چرخ کرده را داخل آن بریزید و پهن کنید. هویج های خرد شده و نخود فرنگی ها را روی آن بریزید و سیب زمینی ها را نیز به طور مرتب روی مواد قبلی بچینید، سپس در آخر سس قارچ را به آرامی روی مخلوط مواد بریزید و ظرف را داخل فر بگذارید.

بعد از مدت زمان حدوداً ۴۰ تا ۴۵ دقیقه، می توانید ظرف را از فر بیرون آورید و بعد آن را با مقداری جعفری خرد شده تزیین کرده و آماده سرو نمایید.

آموزش تهیه همبرگر سس قارچ

همچنین بعد از سرخ شدن همبرگر ها، می توانید آن ها را به همراه مخلفات دلخواه دیگر درون نان ساندویجی قرار دهید و میل کنید. در پایان امیدواریم این دستور از طرز تهیه همبرگر با سویا و سس قارچ رضایت شما عزیزان علاقمند به آشپزی را جلب کرده باشد و بتوانید بعد از تهیه این ساندویج های خوشمزه در منزل لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده تان سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو