پریدن فیوز در اثر کارکرد کولر گازی

پریدن فیوز در اثر کارکرد کولر گازی


منبع: روزیاتو

355

1399/3/12

18:16


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به خاطر هزینه سرویس کولر گازی تصمیم گرفته اید که این کار را خودتان انجام دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم یک درخواست تعمیر کولر گازی در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید. تعدادی سرویسکار کولر در تهران و سایر شهرهای فعال در سنجاق به شما پیشنهاد انجام کار خواهند داد و شما می توانید از روی هزینه سرویس، سابقه و تجربه متخصص و نظرات سایر مشتریان تصمیم بگیرید که کار را با کدام سرویسکار جلو ببرید.

فیوز ها با خاموش شدن از افزایش بار یونیت پیشگیری می کنند. اگر فیوز قطع می شود احتمالا مصرف انرژی خانه بالاست و تمام لوازم همزمان روشن هستند. در این صورت سیستم روشن نخواهد شد. بهتر است مصرف انرژی خانه را کاهش دهید. با این حال اگر مشکل ادامه یافت، شاید نشانه مشکل بزرگتر باشد.

از سوی دیگر مشکلات مربوط به سیم کشی می توانند مانع روشن شدن سیستم تهویه شوند. نشانه های مشکلات سیم کشی عبارتند از قطع و وصل چراغ ها و صدای وزوز لوازم خانه. باید سیم کشی را بررسی کرده و منبع را شناسایی کنید. یک تکنسین می تواند منبع ایراد را شناسایی کند. پس از رفع این مشکل سیستم مثل همیشه کار می کند. پس از تشخیص این مشکل بلافاصله فیوز یا سیم کشی را تعمیر کنید تا مشکل جدی تر رخ ندهد.

گرفتگی لوله کشی کولر

گرفتگی لوله مانع روشن شدن دستگاه می شود. لوله زهکشی تبخیر انباشت لوله را رفع کرده و به عملکرد دستگاه کمک می کند. اگر به دلیل گرفتگی در عملکرد آن مشکل پیش بیاید، کلید امنیت روشت شده و دستگاه خاموش می شود. بسته به میزان گرفتگی، می توانید خودتان هم لوله را باز کنید.

از سوی دیگر اگر این لوله آب اضافی خانه را حمل کند، باید با بررسی از عملکرد آن مطمئن شوید. در اینجا هم با توقف پمپ کلید امنیت روشن شده و دستگاه خاموش می شود.

تعمیر موتور کولر گازی

موتور نشانه اصلی خرابی موتور این است که در هنگام روشن بودن سیستم از آن صداهایی شنیده شود. سرانجام موتور از کار افتاده و سپس متخصص باید موتور را بررسی کرده و یا تنها موتور را تعمیر کند یا آن را عوض کند. در این صورت متخصص باید با دستگاه آن را بررسی کند، خودتان این کار را انجام ندهید زیرا خطرناک است. از آنجایی که در اینجا با برق سروکار دارید پس بهتر است با صرف کمی هزینه از خطر دور شوید.

تعویض فیلتر هوا

باید فیلتر هوا را به طور مرتب عوض کنید تا گرد و خاک در آن جمع نشود. دستگاه در زمان روشن بودن رطوبت خانه را گرفته و آب اضافی در سینی جمع می شود، سپس از لوله ها خارج می شود. اگر فیلترها کثیف و گرفته باشد، آب در آن یخ زده و یخ ها سیم پیچ را می پوشاند. در نتیجه دستگاه روشن نمی شود.

کثیف بودن سیم پیچ کولر

کثیف بودن سیم پیچ هم مانند فیلتر هوا نتیجه افزایش گرد و خاک است و در نتیجه عملکرد روزانه دستگاه رخ می دهد. اگر این سیم پیچ تمیز نشود یخ زدگی ایجاد خواهد شد. از آنجایی که سیم پیچ تبخیر کننده هوای گرم خانه را جذب می کند، در صورت میزان بالای گرد و خاک عملکرد خوبی نداشته و حرارت مانع می شود.

پیشگیری از نیاز به تعمیرکار کولر

برای پیشگیری از ایجاد مشکل در سیستم تهویه باید به طور مرتب از آن محافظت کرد. در صورتی که یک تکنسین به طور مرتب از سیستم تهویه تان دیدن و بازدید کند می توان از این مشکل پیشگیری نمود. زیرا عیب و ایرادهای موجود را شناسایی و رفع می کند. با تشخیص و رفع مشکلات کوچک برای آنها هزینه اندکی صرف کرده و در این صورت نیاز نیست برای رفع مشکلات بزرگ و جدی هزینه بالا پرداخت کنید، بنابراین می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. در صورت وجود مشکلات سیم کشی ممکن است سایر لوازم خانه نیز تاثیر گرفته و این مسئله خطرناک است. بررسی منظم از این مشکل پیشگیری می کند. برای پیشگیری از خراب شدن سیستم تهویه باید این موارد را رعایت کنید:

  • می توانید با کلید ریست بیرون یونیت سیستم تهویه خود را ریست کنید. اگر کلید ریست وجود ندارد از ترموستات دستگاه را خاموش کرده و پیش از روشن کردن آن ۵ دقیقه صبر کنید.
  • مطمئن شوید کلید روشن و خاموش روشن است و خاموش نشده است.
  • ممکن است منبع برق مکنده داخلی خاموش باشد.
  • ممکن است کلیدی وجود داشته باشد که به جای کلید برق یا کلید دیگری اشتباه گرفته شود. اطمینان حاصل کنید کلید روشن است.

در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد در سیستم تهویه خود می توانید از سرویسکار کمک بگیرید. تکنسین می تواند سیستم شما را به خوبی بررسی کرده و ایرادها را معرفی کند. همچنین بهترین راه حل ممکن را ارائه دهد. سیستم تهویه در آرامش و راحتی خانه شما نقش مهمی دارد، بنابراین باید به خوبی از آن مراقبت و نگهداری کنید.

پریدن فیوز در اثر کارکرد کولر گازی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو