«درک شووین» به زندان فوق امنیتی منتقل شد

منبع: برترین ها

63

1399/3/12

20:38


«درک شووین» افسر پلیس پیشین مینیاپلیس ایالت مینه‌سوتا که به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی متهم است، در حال حاضر در زندانی با نهایت تمهیدات امنیتی به‌سر می برد.

ایرنا: «درک شووین» افسر پلیس پیشین مینیاپلیس ایالت مینه‌سوتا که به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی متهم است، در حال حاضر در زندانی با نهایت تمهیدات امنیتی به‌سر می برد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، شووین به کانون خشم و اعتراض‌های خیابانی چهار روزه در آمریکا مبدل شده است.

ویدئویی پخش شده از وی در حالی که زانویش را روی گردن فلوید فشار می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شد و جرقه اعتراض‌های نژادپرستی در ایالات متحده را زد.

«درک شووین» به زندان فوق امنیتی منتقل شد

سه افسر پلیس دیگری که در ماجرای بازداشت و رفتار خشونت‌بار با فلوید دست داشتند، اخراج شدند و تحت بازجویی هستند.

«بنیامین کرومپ» وکیل مدافع خانواده فلوید گفت: به اعتقاد وی، شووین باید به قتل درجه یک متهم شود.
کرومپ افزود: به نظر ما، وی از قرار دادن زانویش روی گردن فردی که برای نفس کشیدن التماس می‌کند، آنها به مدت ۸ یا ۹ دقیقه، قصد و غرضی داشته است.

وی گفت: فلوید درگذشت، زیرا زانو داخل گردنش فرو رفته بود و نمی‌توانست نفس بکشد.

«کلی شووین» همسر افسر خاطی نیز اعلام کرد که از او تقاضای طلاق می‌کند. سخنگوی همسر شووین از ابزار همدردی وی با خانواده مقتول خبر داد.

براساس گزارش‌ها، افسر قاتل در سلول خود، تحت کنترل و نظارت شدید نگهبان‌های زندان است تا مبادا خودکشی کند.

قتل این سیاهپوست، اعتراض‌های گسترده‌ای را در سراسر آمریکا رقم زد که در برخی موارد به آشوب و غارتگری منجر شد. پلیس مناطق مختلف آمریکا برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر ناآرامی‌ها در ایالات مختلف ادامه یابد، دولت فدرال وارد عمل خواهد شد و از ارتش استفاده می‌کند. همچنین ترامپ در مراسم ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا معترضان را اراذل و اوباش خواند و گفت: مرگ جورج فلوید یک فاجعه سنگین بوده است اما به آشوبگران اجازه نمی‌دهم مسلط شوند.

ترامپ، چپ‌گرایان تندرو را دلیل این ناآرامی‌ها در برخی ایالت‌ها خواند و هشدار داد اگر این خشونت‌ها ادامه یابد، می‌تواند نیروهای ارتش را «خیلی سریع» و «بدون معطلی» به مینیاپولیس اعزام کند.

نیروهای گارد ملی آمریکا در بسیاری از شهرها و ایالت‌های این کشور برای کنترل تظاهرات و ناآرامی‌های اخیر به کار گرفته شده و به دلیل برخورد خشن و سرکوب معترضان مورد انتقاد مردم قرار گرفته‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو