همه چیز درباره مصرف عرق نعنا در بارداری و نگاهی به فواید و مضرات خوردن آن

همه چیز درباره مصرف عرق نعنا در بارداری و نگاهی به فواید و مضرات خوردن آن


منبع: آرگا

166

1399/3/13

13:41


در این مقاله شما را با خواص عرق نعنا در بارداری آشنا می کنیم و مزایا و معایب آن را برای شما مطرح می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

همه چیز درباره مصرف عرق نعنا در بارداری و نگاهی به فواید و مضرات خوردن آن

خوردن نعنا و ترکیبات آن می تواند برای زنان باردار مضر باشد و آن ها را به سقط جنین نزدیک تر می کند. باید بدانید که تغذیه دوران بارداری بسیار اهمیت دارد و هر اشتباهی می تواند تاثیر های بسیار زیادی بر سلامت جنین داشته باشد.

مزایای استفاده از عرق نعنا برای زمان باردار

مزایا و مضرات خوردن عرق نعنا در دوران بارداری

باید بدانید که خواص نعنا بسیار زیاد می باشد و باعث افزایش عملکرد دستگاه تنفس، تقویت سیستم ایمنی، درمان تهوع در بارداری و کاهش استرس می شود. اگر باردار هستید بهتر است برای مصرف این ماده با پزشک خود مشورت کنید.

فواید عرق نعنا

باید بدانید که اکثر چای های گیاهی می تواند جایگزین کافئین در بارداری باشد ولی همه چای های گیاهی و دمنوش ها نمی تواند بی خطر باشد و ممکن است برای جنین و رشد او اثرات مخرب داشته باشد. باید بدانید که نوشیدنی های کافئین دار می تواند باعث کمبود وزن در جنین شود. نعنا یکی از گیاهان هیبریدی می باشد و مقادیر بسیار زیادی متانول دارد. این ماده ها در نعنا می تواند باعث کار کرد بهتر دستگاه گوارش شود  و سوء هاضمه را بر طرف می کند. نعنا می تواند اختلالات معدی را نیز درمان کند و بوی آن هم می تواند باعث آرامش در زنان باردار شود و همچنین این گیاه خواص ضد درد دارد و می تواند بیش تر از آسپرین اثر گذار باشد. استفاده از این ماده در بارداری می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

افزایش گوارش با مصرف عرق نعنا

تاثیر بر عملکرد گوارش

در نظر داشته باشید که استفاده از انواع نعنا می تواند برای شما مفید باشد و عملکرد دستگاه گوارش شما را افزایش دهد. زمانی که باردار هستید ممکن است مشکلات زیادی با دستگاه گوارش داشته باشید که نعنا می تواند برای شما مفید باشد و نفخ و سوء هاضمه را رفع کند. باید بدانید که این عرق گیاهی می تواند باعث کاهش یبوست  و اسهال در پایان بارداری شود.

درمان استفراغ

یکی از نشانه های بارداری تهوع و استفراغ می باشد. این اختلال می تواند برای بسیاری از زنان باردار عذاب آور باشد. می توانید با مصرف عرق نعنا این نشانه را کاهش می دهید. البته می توانید از دمنوش نعنا هم استفاده کنید.

از بین بردن مشکلات تنفسی

نعنا می تواند اختلالات تنفسی را کاهش دهد. در واقع مواد معطر می تواند باعث ریلکس شدن معده و قفسه سینه شود و درد سینه را کاهش می دهد. می توانید از دمنوش این گیاه برای درمان سرماخوردگی و درمان آنفولانزا استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با نعنا

تقویت سیستم ایمنی

نعنا دارای خاصیت ضد باکتریال است و به مادر کمک می کند تا مادر باردار به عفونت های ویروسی و باکتریایی مبتلا نشود. این عفونت ها شامل سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و تب می باشد. در واقع این گیاه علاوه بر داشتن خاصیت پیشگیری کننده می تواند خاصیت درمانی هم داشته باشد.

کاهش  اضطراب

باید بدانید که استرس و اضطراب در دوران بارداری افزایش می یابد و زنان باردار بیش تر از سایر افراد دچار استرس می شوند. چای نعنا یا عرق آن می تواند آرامبخش بوده و باعث سرکوب استرس می شود. خاصیت ضد التهابی که نعنا دارد می تواند به متعادل کردن فشار خون و دمای بدن کمک کند و استرس را از افراد دور می کند.

عوارض عرق نعنا

باید بدانید که عرق نعنا در بارداری می تواند مضراتی هم داشته باشد بهتر است برای مصرف آن با پزشک مشورت کنید. در ادامه عوارض عرق نعنا در بارداری را برای شما مطرح می کنیم.

مضرات عرق نعنا در بارداری

مادران باردار احتیاط کنند

نوشیدن عرق نعنا می تواند در بارداری عوارض بسیار زیادی داشته باشد و حتی باعث شل شدن رحم و سقط جنین هم شود. البته مدرک معتبری مبنی بر این که نعنا می تواند باعث سقط جنین شود، وجود ندارد ولی بهتر است زنان باردار در  مصرف این ماده و ترکیبات نعنایی احتیاط های لازم را در نظر بگیرند. البته باید بدانید که نعنا در شیر دهی هم می تواند باعث تغییر مزه شیر در بارداری شود.

تداخل های دارویی

یکی دیگر از عوارض مصرف عرق نعنا در بارداری تداخل هایی می باشد که این گیاه با دارو های مصرفی شما ایجاد می کند. در نظر داشته باشید که اکثر زنان باردار در طی بارداری دارو های خاصی مصرف می‌کنند که ممکن است با عرق نعنا پیامد خوبی نداشته باشد.

افزایش آلرژی

اگر قبلا آلرژی داشته اید و مستعد آن هستید نباید از نعنا در طی بارداری تان استفاده کنید. نعنا می تواند باعث افزایش واکنش های آلرژیک شود و ممکن است برای مادران باردار خطر آفرین باشد.

اثرات منفی

استفاده بیش از حد نعنا و عرق نعنا می تواند برای مادر و جنین مضرات بسیار زیادی داشته باشد و اثرات منفی داشته باشد. این عوارض شامل درد در ماهیچه ها، لرزش ناگهانی، کاهش ضربان قلب و گیجی می شود.

نعنا در بارداری

باید قبل از این که از این ماده استفاده کنید با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که پزشکتان اجازه داد و تشخیص داد که نعنا با دارو های مصرفی شما تداخل ایجاد نمی کند، می توانید از این ماده استفاده کنید و باید همیشه به حد مجاز استفاده کنید.

مقدار مجاز

در نظر داشته باشید که مقدار مجاز نعنا مصرفی شما در هر لیوان باید تنها یک گرم باشد. باید بدانید که یک گرم نعنا را باید با ۱۵۰ لیتر آب بجوشانید. بهتر است از این ماده و عرقیات گیاهی در طی روز بیش تر از ۲ الی ۳ لیوان استفاده نکنید تا مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد نشود.

چای نعنای بارداری

در نظر داشته باشید که تغذیه دوران بارداری بسیار مهم است و نباید در این مورد کوتاهی کنید در ادامه طرز تهیه چای نعنا مخصوص افراد باردار را برای شما مطرح می کنیم.

چای نعنا برای افراد باردار

مواد لازم :

  • یک قاشق غذا خوری برگ نعنا خشک شده
  • یک لیوان آب
  • قد و شکر به اندازه لازم

طرز تهیه

  • یک لیوان آب را بجوشانید و در حین قل قل کردن آب نعنا را به آن اضافه کنید.
  • شعله گاز را کم کنید و اجازه بدهید نعنا به آرامی درون آب بجوشد.
  • سپس قند یا شکر را اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید.
  • این چای را می توانید ولرم میل کنید.

مهم ترین اثرات نعنا

در نظر داشته باشید که چای نعنا در بارداری می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد که آن ها را به طور خلاصه برای شما بررسی می کنیم.

  • گرم کننده قلب
  • تقویت معده
  • جلوگیری از تهوع
  • آسان کردن تنفس
  • بند آوردن خونریزی دهان
  • درمان سکسکه
  • تقویت لثه ها
  • از بین بردن ورم ناشی از بسته شدن مجاری شیری
  • شادی آور سرد مزاجان
  • رمان سردی کبد
  • رفع انسداد کبد
  • رفع انسداد مجاری صفراوی
  • درمان زردی
  • تقویت میل جنسی
  • از بین بردن کرم و انگل های درون بدن

منع مصرف

باید بدانید که یک سری از افراد نباید از نعنا استفاده کنند که در ادامه آن ها را برای شما مطرح می کنیم.

  • کسانی که حساسیت به نعنا و خانواده آن دارند
  • افرادی که اختلالات معده دارند
  • افرادی که سر درد های گرم دارند

نکته : در نظر داشته باشید که افراد گرم مزاج از خوردن سبزی های خام و پخته دوری کنند زیرا باعث می شود دچار سردرد های شدید شوند.

سخن آخر

بهتر است به فرزندان خوداهمیت بدهید و از دوران جنین یباید از آن ها مراقبت کنید. این مراقبت ها می تواند کمی دشوار و طاقت فرسا باشد اما برای جنین لازم است زیرا او توانایی مراقبت از خود را ندارد. در واقع با داشتن رژیم غذایی مناسب و درست گامی مهم به سمت سلامت جسمی و روانی کودک خود بر می‌دارید. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه تغذیه دوران بارداری، سس مایونز در بارداری  و خوردن چای نبات در بارداری  را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو