نحوه ماساژ ابرو «Brow pinching» برگرفته از خرد آیورودا

نحوه ماساژ ابرو «Brow pinching» برگرفته از خرد آیورودا


منبع: ستاره

221

1399/3/13

18:31


ماساژ ابرو با تحریک لایه‌های زیرین پوست موجب افزایش جریان خون در این ناحیه و تولید کلاژن می‌گردد. بعلاوه تنش و استرس را از روح و جسم می‌زداید.

معرفی و نحوه‌ی ماساژ ابرو «Brow pinching»؛ برگرفته از خرد آیورودا

 
ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - خستگی چشم، یکی از مشکلات رایج در دنیای پرسرعت امروزی است. خواب کم و صرف زمان بسیار زیاد در مقابل صفحات نمایش، عوارض زیادی برای سلامت روح و جسم ما به همراه دارد. اما، یک راه حل جدید که امروزه در حال گسترش یافتن در دنیای زیبای است، می‌تواند نه تنها خستگی و افتادگی چشم ناشی از خیره شدن به صفحه‌ی نمایش را کاهش دهد، بلکه به طور کلی به بهباشی ما کمک می‌کند. تکنیک ماساژ ابرو «brow pinching»، که توسط «ونیتا پرتی» مدیرعامل و بنیانگذار «Blink Brow Bar» احیا شده‌است، از روش‌های قدیمی طب آیورودیک (طب سنتی هند) سرچشمه می‌گیرد و شامل یک ماساژ ملایم، اما تحریک کننده در اطراف نقاط فشار در ناحیه پیشانی و اطراف ابرو می‌شود. این روش در نهایت با تقویت گردش خون در این ناحیه، پف و خستگی چشم را از بین می‌برد؛ بعلاوه اینکه در پایان ماساژ، احساس انرژی و آرامش خواهید کرد.
در این مطلب آمده است:

ماساژ ابرو به روش «Brow pinching» چیست؟

«Brow pinching» نوعی ماساژ ابرو، شامل ترکیبی از حرکات مالشی پرقدرت، نیشگون‌های ملایم (در ناحیه‌ی بالا و پایین ابرو با استفاده از انگشت شست و انگشت اشاره) و حرکات دورانی جهت افزایش جریان خون است. «ونیتا پرتی» توضیح می‌دهد: «ماساژ اطراف چشم با تحریک لایه‌های عمیق‌تر پوست، به افزایش جریان خون در این ناحیه کمک می‌کند. این در نهایت به دفع سموم تجمع‌یافته در ناحیه‌ی چشم منجر شده و به مرور زمان باعث بهبود و متعادل شدن بافت و رنگ پوست می‌گردد».
 

اثرات ماساژ ابرو به روش «Brow pinching» بر روی چهره

این نوع از ماساژ ابرو، کمک می‌کند تا پف صورت از بین برود و با تحریک تولید کلاژن در پوست صورت، موجب کاهش چین و چروک در این ناحیه می‌گردد. ماساژ ابرو با کمک تکنیک‌های «Brow pinching»، همچنین با ایجاد حافظه‌ی عضله (وقتی حرکتی به دفعات زیاد تکرار شود، حافظه‌ای عضلانی برای آن حرکت ایجاد می‌گردد که اجازه می‌دهد آن حرکت بدون توجه و تمرکز مستقیم قابل اجرا باشد) به سفت شدن و لایه برداری پوست کمک می‌کند تا رنگ پوست شادابی اولیه‌ی خود را بازیابد.
 

ماساژ ابرو

 
 

آیا ماساژ ابرو بر روان نیز موثر است؟

لمس‌های ملایمی که در «Brow pinching» به کار می‌روند، با تمرکز بر اصول آیورودا – که از تحریک نقاط فشار در چهره استفاده می‌کند - موجب آرامش و تمدد اعصاب شده و همزمان از نظر جسمی از تنش اطراف گیجگاه می‌کاهد.
از لحاظ معنوی، گفته می‌شود که این ماساژ به «نقاط مارما»‌ی ما ضربه می‌زند؛ یک نقطه‌ی مخفی یا مسیری که بدن ما را رو به پذیرشِ بهبودی باز می‌کند. البته شما ممکن است به این موضوعات معنوی برگرفته از آیوردا علاقه‌مند نباشید، اما به گفته‌ی کارشناسان آن، انرژی در هر صورت کار خودش را می‌کند. از یک دیدگاه ذهن‌آگاه (MINDFUL)، این نوع ماساژ ابرو، چاکرای چشم سوم شما را تحریک می‌کند تا تعادل و انرژی خود را بازیابد و به این ترتیب دید وسیع‌تری به شما ببخشد.
و اما از نظر عملی، این ماساژ احساس خوب و آرامش‌بخشی در شما ایجاد می‌کند؛ بنابراین یک گزینه‌ی عالی برای پایان یک روز خسته‌کننده است. ونیتا پرتی می‌گوید: «همه‌ی ما در این زندگی‌های پرمشغله به استراحت احتیاج داریم و حتی ۱۰ دقیقه فاصله گرفتن از این تنش‌ها، یک فرصت مراقبه‌ کوتاه است که موجب شارژ مجدد و بازیابی ذهنی می‌گردد».
 

آیا می‌توان ماساژ ابرو را در خانه انجام داد؟

بدیهی است که متخصصان با آگاهی و تسلط بیشتری این کار را انجام می‌دهند. افزون بر این، واگذار کردن ماساژ ابرو به فرد دیگر، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که کاملا مدتی را ریلکس کنید. اما قطعا می‌توانید در خانه نیز ماساژ ابرو به روش «Brow pinching» را انجام دهید.
برای این کار تنها به انگشتان دست خود احتیاج دارید تا با کمک آن‌ها ناحیه‌ی فشار میان دو ابروی خود را به آرامی مالش داده و انتها، بالا و پایین ابرو‌ها را به آرامی نیشگون بگیرید تا از فشار استرس بکاهید.
 

نحوه ماساژ ابرو در خانه

برای ماساژ ابرو به روش «Brow pinching» در خانه، مراحل زیر را دنبال کنید:
گام اول:
برای تحریک نواحی اطراف چشم و ابرو، ابتدا یک روغن مغذی مانند روغن بادام، رو ابروان خود بمالید. سپس با استفاده از انگشت شست و انگشت اشاره، ابرو‌های خود میان انگشتان گرفته و به آرامی فشار دهید و رول کنید. این کار را تا انتهای ابرو تکرار کنید.
 

گام دوم:
این حرکت را سه بار از ابتدا تا انتهای ابرو ادامه دهید (در صورت لزوم دوباره روغن بزنید). این کار علاوه بر رفع تنش ناحیه‌ی ابرو و چشم، به تخلیه‌ی غدد اشکی و بهبود گردش خون کمک می‌کند.
 

ماساژ ابرو به روش «Brow pinching»


گام سوم:
انگشت میانی و سبابه‌ی خود را روی گیجگاه‌ها قرار داده و به آرامی، سه مرتبه به صورت دورانی در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید. این کار موجب تحریک نقاط مارما در ناحیه‌ی گیجگاه شده و در نهایت منجر به ازاد شدن تنش، تحریک گردش خون و هدایت مواد مغذی اساسی به سلول‌ها برای جوانسازی پوست می‌گردد.
 

ماساژ گیجگاه


گام چهارم:
حال به سراغ چاکرای چشم سوم (واقع در میان دو ابرو) خود بروید و انگشت میانی و سبابه را روی آن قرار داده و با فشاری معقول ماساژ دهید؛ سه بار در جهت عقربه‌های ساعت و سه بار خلاف آن. به کمک فشار و ماساژ این ناحیه، تولید کلاژن افزایش یافته و این باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک‌های پوست می‌گردد.
 

ماساژ چاکرای چشم سوم


گام پنجم:
مقداری گلاب یا چیزی مشابه آن را روی دو تکه پنبه اسپری کنید و روی چشم‌ها قرار دهید. سه دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید. ترکیب گلاب و روغن ابرو همزمان پوست این ناحیه را تغذیه کرده و آرام می‌نماید و منجر به کاهش پف چشم‌ها می‌شود.
 

ویدیو آموزشی ماساژ ابرو به روش «Brow pinching»

 

 

سخن پایانی

توصیه می‌شود هر روز صبح، این ماساژ ابرو را انجام دهید تا ذهن و بدن شما آماده‌ی شروع روز شود. اما درست مثل هر فعالیت مثبت دیگری، انجام آن مهم‌تر از زمان آن است، بنابراین از هر فرصتی برای هدیه کردن آرامش به خود بهره‌بگیرید. این ماساژ ابرو تنها ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و بهتر است توسط متخصص انجام گیرد. پیشنهاد ما این است که همچنین مطلب «فواید ماساژ چیست؟» را مطالعه فرمایید. آیا شما تا به حال تجربه‌ی این نوع ماساژ ابرو را داشته‌اید؟ آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 
برگرفته از: becauselondon ،glamourmagazine

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو