آموزش فر کردن موها با اتومو + نکات کاربردی

آموزش فر کردن موها با اتومو + نکات کاربردی


منبع: زیبامون

631

1399/3/13

19:04


در این بخش از زیبامون با تمام نکات و ترفندهایی که لازم هست در رابطه با فر کردن مو با اتوی مو بدونید آشنا بشید و این کار رو به راحتی در منزل انجام بدید.

آموزش فر کردن موها با اتومو + نکات کاربردی

داشتن موهای حالت دار و کِرلی یکی از مواردی هست که همه خانم ها به اون علاقه مند بوده و تمایل دارند هر چند گاهی حالت موهاشون رو تغییر داده و از این طریق زیبایی و جذابیت بیشتری رو برای موها و چهره خودشون به وجود بیارن.

با راهنمایی ها و نکاتی که ما براتون آماده کردیم میتونید خیلی راحت موهاتون رو با اتومو فر کنید و از نتیجه ای که به وجود میاد، حیرت زده بشید.

اتو مو نه تنها یکی از ابزارهای فوق العاده برای صاف و ابریشمی کردن موهاست بلکه میتونه به شما کمک کنه تا موهاتون رو مجعد کنید و حالت فر خورده و دوست داشتنی برای موها به وجود بیارید.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام نکات و تکنیک هایی که لازمه در رابطه با فر کردن موها با اتومو بدونید آشنا بشید و این کار رو به راحتی در منزل انجام بدید.

 

ابتدا در رابطه با نوع حالت مجعد و فر موها تصمیم بگیرید

اولین قدم برای فر کردن موها این هست که تصمیم بگیرید کدام نوع از فر موها رو دوست دارید. آیا فر مو ریز دوست دارید و یا اینکه تمایل دارید موهاتون حالت مجعد و ملایمی داشته باشه و یا اینکه موج ساحلی روی موها رو می پسندید؟ بنابراین مدل مو مورد نظر خودتون رو سرچ کنید و چند تصویر مرجع از این مدل داشته باشید.

 

فر مو

 

حتما بخوانید: آموزش فر کردن مو بدون وسیله حرارتی

 

انتخاب اتو مو مناسب برای فر کردن موها

در مرحله بعدی باید ابزار مناسب که همان اتو مو هست رو انتخاب کنید. مواردی که در این انتخاب باید در نظر بگیرید، نوع صفحه اتو مو هست که معمولا در دو نوع تیتانیوم و سرامیک وجود داره.

اتو مو تیتانیومی معمولا خیلی سریع و به طور یکنواخت گرم میشه و قیمت مناسبی هم دارند. اتو موهای سرامیکی از کیفیت بالاتری برخودار بوده، برای انواع موها عالی هستند و خوب به طبع قیمت بالاتری هم دارند.

در مرحله بعدی باید به عرض و شکل صفحه اتو مو توجه کنید. هرچه اتو مو باریک تر باشه و لبه های اون گرد باشند، فرآیند فر کردن موها با اتومو راحت تر بوده و نتیجه کار هم عالی خواهد بود.

دمای قابل کنترل اتو مو هم یکی دیگه از مواردی هست که باید به اون توجه داشته باشید. زیرا انواع مختلف و سبک های متنوع فر مو معمولا به درجه حرارت متفاوتی نیاز دارند .

آخرین فاکتور هم مربوط به قیمت اتو مو هست. اگرچه محصولات ارزان قیمت وسوسه انگیز هستند اما اگر برای خرید اتو مو باکیفیت و عالی سرمایه گذاری کنید، نه تنها برای طولانی مدت از یک دستگاه عالی استفاده خواهید کرد بلکه نتیجه کار هم رضایت بخش بوده و آسیب زیادی هم به موهاتون وارد نمیشه.

 

اتو مو

 

سایر ابزارهای مورد نیاز برای فر کردن مو با اتو مو

قبل از اینکه کار فر کردن موها با اتو مو رو شروع کنید، بهتره تمام ابزارها و وسایلی که نیاز دارید رو آماده کنید. اسپری محافظت کننده مو در برابر گرما، گیره یا کش مو، برس مو، شانه و اسپری مو از جمله ابزارها و وسایلی هستند که شما برای اینکار نیاز خواهید داشت. علاوه بر این بهتره یک شانه با دندانه های بزرگ و پهن هم داشته باشید. با استفاده از این شانه نتیجه نهاییکار عالی خواهد شد.

 

وسایل لازم برای فر کردن مو

 

حتما بخوانید: فر کردن مو با بیگودی به روش حرفه ای ها با تصویر

 

برای شروع بهتره موهاتون تمیز و خشک باشه

بعد از اینکه تمام ابزار و وسایل مورد نیاز رو آماده کردید باید مطمئن باشید ک موهاتون تمیز و خشک هست. اگر موهاتون کمی رطوبت داره، بهتره قبل از هرکاری ابتدا موها رو با سشوار خشک کنید و بعد کار فر کردن مو با اتومو رو شروع کنید. چرا که اتو کشیدن به موهای مرطوب هم باعث وز شدن موها میشه و هم احتمال سوختن و اسیب دیدن موها رو افزایش میده.

 

خشک کردن مو با سشوار

 

حتما بخوانید: فر کردن مو به سبک سنتی

 

استفاده از محافظت کننده مو رو فراموش نکنید

استفاده از محصولات محافظت کننده مو در برابر گرما یکی از مهم ترین مراحل هست که هرگز نباید فراموش بشه. معمولا درجه حرارت اتو موها به چیزی در حدود 250 تا 400 درجه فارنهایت میرسه و این مقدار از گرما مستقیما روی موها اعمال میشه و اگر یک محصول محافظت کننده مو در برابر گرما رو استفاده کرده باشید، این محصول مانعی بین گرما و موها ایجاد میکنه و باعث میشه تا موها کمتر اسیب ببینند.

علاوه بر این محصولات محافظت کننده گرما، حاوی موادی هستند که فولیکول های مو رو تقویت و نرم میکنه و باعث میشه تا رطوبت در فولیکول های مو حفظ بشه و در نهایت موهایی با حلقه های نرم تر و بدون وز شدگی خواهید داشت.

 

استفاده از کرم مو

 

حتما بخوانید: فر کردن مو بدون حرارت با روش‌ های مختلف

 

موهای خود را تقسیم بندی کنید

تقسیم کردن موها کمک میکنه تا فرآیند فر کردن موها بهتر و راحت تر انجام بشه. شما قرار هست فر کردن مو رو از پایین موها شروع کنید و اگر موها رو تقسیم بندی نکنید با یک آشفتگی مواجه خواهید شد و فر کردن موها بسیار خسته کننده و زمان بر میشه.

قسمتی از موها که قراره با اتو مو فر کنید رو جدا کرده و سایر قسمت های مو رو با کلیپس یا گیره در بالای سر جمع  کنید و به تدریج این کار رو انجام بدید. علاوه بر این میتونید موهاتون رو به سمت چپ و راست هم تقسیم کنید و بعد کار فر کردن مو رو شروع کنید.

وقتی که چند بار این کار رو انجام بدید متوجه میشید که کدوم روش براتون راحت تر هست. اما همیشه باید توجه داشته باشید که فر کردن مو ها رو از پایین به بالا انجام بدید.

 

تقسیم بندی کردن مو

 

حتما بخوانید: آموزش فر کردن موها با بیگودی + معرفی مدل های رایج

 

فر کردن موها رو شروع کنید!

نکته مهمی که در رابطه با فر کردن موها با استفاده از اتو مو وجود داره این هست که شما باید برای هر بخش از مو، در اولین تلاش، بهترین نتیجه رو بگیرید.

برای شروع باید یک بخش باریک و نازک در حدود یک تا سه سانتی متری از مو رو جدا کنید و سپس موها رو از نزدیکی ریشه در اتو مو قرار بدید. اتو مو رو صاف به سمت پایین بکشید و از جایی که تمایل دارید موها حالت فر خورده و مجعد داشته باشند، اتو مو رو 180 درجه بچرخانید. در این حالت موها یک دور به دور اتو مو پیشچیده خواهد شد. اتو مو رو در همین حالت به سمت پایین بکشید. بعد از باز کردن اتو مو و رها شدن موها، حالت فر خورده و جذابی برای موها ایجاد خواهد شد.

اگر تمایل دارید فر موها ریزتر و نزدیک به هم باشه، باید دسته های خیلی نازک از مو رو جدا کرده و سپس اتو مو رو 360 درجه بچرخونید. علاوه بر این هرچه دست شما افقی تر باشه، موهای فر خورده و نزدیک به هم خواهید داشت.

هرچه اتو مو رو سریع تر به سمت پایین بکشید، موج های نرم تر و فر مول شُل تری خواهید داشت. بنابراین توصیه میشه برای نتیجه بهتر و جذاب تر، اتو مو رو آهسته به سمت پایین حرکت بدید.

تکنیک مورد نظرتون رو برای تمام قسمت های مو اجرا کنید تا نتیجه کار فوق العاده زیبا و خاص بشه.

 

فر کردن موها با اتومو

 

حتما بخوانید: ویدیو فر کردن شگفت انگیز با اتوی مو

 

کار رو با اسپری مو تمام کنید

بعد از اینکه تمام قسمت های مو رو با استفاده از اتو مو فر کردید، بهتره موهاتون رو با انگشتان دست کمی مرتب کنید تا حالت فر خورده و مجعد موها طبیعی تر و زیباتر بشه. علاوه بر این میتونید با استفاده از شانه دندانه درشت، موهاتون رو به آرومی شانه بکشید.

در نهایت برای اینکه حالت فر موها ماندگاری بیشتری داشته باشه و این فر خوردگی موها حفظ بشه، باید از اسپری مو (تافت مو) استفاده کنید. اسپری مو رو با فاصلی 30 سانتی متری از موها بگیرید و روی تمام قسمت های مو اسپری کنید. دقت داشته باشید بعد از استفاده از اسپری مو، دیگه نباید موهاتون رو لمس کنید!

 

فیکس کردن فر مو با تافت

 

حتما بخوانید: افزایش ماندگاری فر موها با تکنیک های عالی و کاربردی

 

سخن آخر

فر کردن موها در خانه یکی از کارهایی هست که علاوه بر اینکه لازمه از ابزار و وسایل مناسبی استفاده کنید، به مهارت و تجربه هم در این زمینه نیاز داره و اگر برای اولین بار قرار هست این کار رو انجام بدید و احساس کردید نتیجه کار رضایت بخش نیست، از تکرار مجدد این روش نا امید نشید. چرا که هر چه تجربه شما در این زیمنه بیشتر باشه، بهتر و راحت تر می تونید موهاتون رو با اتو مو فر کنید و حالت جذاب و زیبایی رو برای موهاتون به وجود بیارید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو