کیانو ریوز

یکی از خالقان فیلم "جان ویک" فاش کرد ابتدا اسم این فیلم چیز دیگری بوده و بعد فیلم با اشتباه کیانو ریوز "جان ویک" نام گرفته است.

چندگانه‌ اکشن "جان ویک" با بازی "کیانو ریوز" در نقش یک آدمکش حرفه‌ای، ابتدا "اسکورن" نام داشت، اما به این علت که ریوز اشتباهاً آن را "جان ویک" می‌خواند، سازندگان تصمیم گرفتند همین نام را برای فیلم حفظ کنند. "درک کولستاد" به تازگی در مصاحبه با "کامیک‌بوک" فاش کرده‌ است: "تنها دلیل اینکه "جان ویک" نام گرفت این بود که کیانو دائماً آن را "جان ویک" می‌‌خواند."

به گزارش مووی مگ به نقل از۳۰نما، قسمت اول چندگانه در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و داستانی در مورد یک آدمکش روایت می‌کرد که به دنبال گرفتن انتقام خون سگش بود. در سال‌ ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ دو دنباله‌ برای این فیلم ساخته شد و مانند قسمت اول به فروش قابل‌توجهی در بازارهای جهانی و شبکه‌ی نمایش خانگی دست پیدا کرد. قسمت چهارم فیلم هم در حال توسعه است اما فیلمبرداری آن مانند بسیاری از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی تحت تأثیر پاندمی کرونا متوقف شده است.

استودیوهای لاینزگیت و سامیت اینترتینمنت برای تولید خلق دنیای ویک هزینه‌های زیادی نکردند. اما "جان ویک" که قرار بود یک اکشن تریلر کم‌خرج باشد تا چهار قسمت ادامه پیدا کرده و بنا بر ادعای "چاد استاهلسکی" تا زمانی که فیلم فروش کند، قسمت‌های جدیدی ساخته خواهد شد. کولستاد می‌گوید انتظار دارد این چندگانه با قسمت چهارم یا پنجم به پایان برسد.

کولستاد می‌گوید: "[کیانو ریوز] در دنباله‌های بسیار کمی ظاهر شده. او در "جان ویک" چیزی بسیار ویژه یافته که برای او مهم است. نمی‌دانم چند قسمت دیگر ساخته می‌شود، اما فکر می‌کنم در حال حاضر برنامه برای چهار یا پنج قسمت باشد. فکر می‌کنم کیانو تا آن قسمت راضی شده باشد. او شخصیت را به بهترین نحو از آن خوده، بنابراین مسئله احترام گذاشتن به کیانو نیست. مسئله این است که همه‌ی ما از فیلم‌های بیشتر لذت می‌بریم."

ریوز پیش از بازی در قسمت چهارم و پنجم "جان ویک" باید فیلمبرداری "ماتریکس" را به پایان برساند. فیلمبرداری این پروژه در ماه مارس در کشور آلمان متوقف شد. "جان ویک: بخش ۴" قرار بود در ماه می سال ۲۰۲۱ اکران شود اما نمایش آن به یک سال بعد موکول شد.