بهترین فیلم های عاشقانه سال ۲۰۱۹ کدامند؟

بهترین فیلم های عاشقانه سال ۲۰۱۹ کدامند؟


938

1399/3/13

21:35


معرفی ده فیلم برتر و محبوب خارجی در ژانر عاشقانه و رمانتیک که سال ۲۰۱۹ در آمریکا و سینمای جهان اکران شدند و امتیاز بالایی از کاربران سایت IMDb دریافت کردند.

بهترین فیلم های عاشقانه سال ۲۰۱۹ کدامند؟

۳ ساعت پیش
معرفی ده فیلم برتر و محبوب خارجی در ژانر عاشقانه و رمانتیک که سال ۲۰۱۹ در آمریکا و سینمای جهان اکران شدند و امتیاز بالایی از کاربران سایت IMDb دریافت کردند.

بهترین فیلم های عاشقانه سال ۲۰۱۹ کدامند؟

اختصاصی سلام سینما - عشق یکی از عمیق­‌ترین مفاهیم انسانی است و نیازی است که نمی‌توان آن را از زندگی حذف نمود؛ موضوع معروف‌ترین قصه‌های جهان، عشق است و زیباترین عواطف انسانی نیز در کنار عشق معنا پیدا می­کنند. سینما نیز از آنجا که بر مبنای قصه شکل می­‌گیرد، از این قاعده مستثنی نبوده و فیلم‌های ژانر عاشقانه همواره جزو پرطرفدارترین فیلم‌ها بوده‌اند.

از این رو بر آن شدیم تا ده فیلم برتر سال 2019 در ژانر عاشقانه براساس آراء کاربران سایت IMDb را به همراهان سلام سینما معرفی کنیم.

ژانر عاشقانه چیست؟

فیلم عاشقانه فیلمی است که در آن جنبه‌های رومانتیک وجود دارد و خط اصلی داستانی فیلم نیز پیرامون رابطه عاشقانه میان کاراکترهاست. از آنجا که بسیاری از فیلم‌ها دارای جنبه‌های عاشقانه هستند ، می‌توان هر فیلمی را که در آن ایده مرکزی ، حول محور روابط عاشقانه شخصیت‌های اصلی داستان طرح شده است را فیلمی در ژانر عاشقانه یا رومانس دانست.

موضوعات رایج در فیلم‌­های ژانر عاشقانه اغلب ممکن است در مورد یکی از کاراکترهای داستان باشد که با جاذبه‌ی عاشقانه‌­ی جدیدی روبرو می‌شود. معمولا فیلم‌­های ژانر عاشقانه دارای لحنی آهسته در روایت قصه هستند.

1-سیمای زنی در آتش(Portrait of a Lady on Fire):

امتیاز : ۸/۱ (۳۸۹۵۸ رای)

ژانر : درام ، عاشقانه

بهترین فیلم‌های عاشقانه 2019 - فیلم سیمای زنی در آتش

این فیلم ساخته­‌ی سلین سایاما ، کارگردان 40 ساله فرانسوی و چهارمین تجربه کارگردانی اوست. همچنین سومین همکاری مشترک سلین سایاما و ادل انل نیز هست. «سیمای زنی در آتش» (Portrait of a Lady on Fire) نامزد بهترین فیلم خارجی زبان در مراسم گلدن گلوب و بفتا 2020 بود که رقابت را به شاهکار کره­‌ای یعنی «انگل» واگذار کرد.

به عقیده بسیاری از منتقدان و صاحب­‌نظران سینما ، خارج ماندن این فیلم از نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان یک شوک بزرگ بود. همچنین در جشنواره کن 2020 نیز فیلم مورد علاقه بسیاری از منتقدان بود که در نهایت نخل طلا به «انگل» رسید.

از نکات قابل توجه فیلم این است که سلین سایاما و ادل انل در گذشته، معشوقه هم بوده­‌اند و قبل از فیلمبرداری به شکل دوستانه­ از هم جدا شده‌­اند. حتی سایاما نقش «الوئس» را برای ادل انل نوشته و گفته است که هنگام نوشتن این کاراکتر ، ادل انل را در ذهن داشته است. تمام نقاشی­‌های موجود در فیلم توسط هنرمند معروف هلن دلمایر طراحی شده است.

«سیمای زنی در آتش» (Portrait of a Lady on Fire) در تاریخ 18 سپتامبر 2019 در فرانسه و 6 دسامبر 2019 در آمریکا و سپس 14 فوریه 2020 به اکران جهانی درآمد.

*همه‌ی نقدهای فیلم سیمای زنی در آتش (Portrait of a Lady on Fire)*

 

2- داستان ازدواج(Marriage Story):

امتیاز : ۸ (۲۱۳۹۳۳ رای)

ژانر : کمدی ، درام ، عاشقانه

بهترین فیلم‌های عاشقانه 2019 - فیلم داستان ازدواج

«داستان ازدواج» (Marriage Story) دهمین اثر بلند سینمایی نوآ بامباک در مقام کارگردان و نقطه اوج کارنامه کاری اوست. او که خود فرزند دو منتقد سینماست حالا تبدیل به یکی از فیلمسازان مورد علاقه­‌ی منتقدان سینما گشته است.

بامباک فیلمبرداری «داستان ازدواج» (Marriage Story) را دو سال پیش از اکران فیلم، یعنی در سال 2017 آغاز کرد و فیلمنامه را همزمان با فیلمبرداری کامل کرد بطوری که آدام درایور ، اسکارلت جوهانسون و لورا درن قبل از تکمیل فیلمنامه به پروژه پیوستند و در تکمیل ابعاد شخصیتی کاراکترها به بامباک کمک کردند.

مارتین اسکورسیزی از فیلمسازان کهنه‌­کار هالیوود ، در مصاحبه‌­ای بامباک را یک استعداد جوان نامید.

«داستان ازدواج» (Marriage Story) در اسکار 2020 مورد توجه قرار گرفت که نتیجه آن یک جایزه اسکار نقش مکمل زن برای لورا درن و نامزدی اسکار در پنج رشته بهترین فیلم ، بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن ، بهترین فیلمنامه اریجینال و بهترین موسیقی فیلم بود.

*همه‌ی نقدهای فیلم داستان ازدواج (Marriage Story)*

 

3- زنان کوچک(Little Women):

امتیاز : ۷/۹ (۱۰۶۰۵۴ رای)

ژانر : درام ، عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه 2019 - فیلم زنان کوچک

گرتا گرویگ پس از موفقیت چشمگیر «لیدی برد» حالا با سومین اثر بلند سینمایی خود یعنی «زنان کوچک»(Little Women) آنچنان منتقدان و دوستداران سینما را شگفت زده کرده که بعید است به سایت­‌ها و لیست­‌های مختلف سینمایی معتبر جهان سر بزنید و اسمی از آخرین اثر او به چشمتان نخورد.

در تمجید از «زنان کوچک» (Little Women) همین بس که نمره منتقدان به این فیلم در وب سایت متاکریتیک 91 است و این نمره ، آخرین اثر گرویگ را در زمره بهترین آثار سینمای جهان قرار می­‌دهد. این فیلم برنده یک جایزه اسکار در رشته طراحی لباس و نامزد پنج رشته‌­ی دیگر در اسکار سال 2020 بود.

«زنان کوچک» دومین همکاری مشترک گرتا گرویگ با سیرشا رونان و تیموتی شَلِمِی است. در ابتدا گرویگ برای کاراکتر جو، بازیگر دیگری را در نظر داشت اما پس از اینکه سیرشا رونان مطلع شد گرویگ در حال ساخت «زنان کوچک» است ، به گرویگ اصرار کرد تا نقش جو را به او بسپارد. در ابتدا گرویگ از این کار ممانعت کرد اما در ادامه به این نتیجه رسید که هیچ بازیگری بهتر از سیرشا رونان برای ایفای نقش جو سراغ ندارد و در ایمیلی برای او نوشت : " خب ، تو جو هستی".

 

4- دانتون ابی(Downton Abbey):

امتیاز : ۷/۴ (۳۲۴۸۲ رای)

ژانر : درام ، عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه 2019 - فیلم دانتون ابی (Downton Abbey)

فیلم «دانتون ابی» (Downton Abbey) به کارگردانی مایکل انگلر اقتباسی از سریال بسیار مشهور و پرطرفداری با همین نام اثر جولیان فلوز است که در این فیلم در مقام نویسنده حضور دارد. این فیلم برخلاف سریالش که 3 جایزه گلدن گلوب را در کارنامه خود می­بیند ، آن طور که انتظار می‌رفت مورد توجه مخاطبان واقع نشد. همچنین این فیلم در میان منتقدان سینما نیز بازخورد مثبتی نداشت.

نمره 64 منتقدان وب سایت متاکریتیک به «دانتون ابی» حاکی از همین واقعیت است. داستان اصلی این فیلم نیز برگرفته از سفر پادشاه جورج برای ملاقات با خانواده کراولی است.

هلن اوهارا منتقد مجله امپایر در نقد خود درباره‌­ی «دانتون ابی» (Downton Abbey) این طور می‌­نویسد:"دانتون ابی یک درام آرام است که در آن هیچ چالشی وجود ندارد و مخصوص کسانی است که با داستان آن آشنایی قبلی دارند. این فیلم یک اثر نوستالژیک است که انگلستان را از زاویه دید خود نشان می‌­دهد".

*همه نقدهای فیلم فیلم «دانتون ابی» (Downton Abbey)*

 

5- پنج پا دورتر(Five Feet Apart):

امتیاز : ۷/۲ (۳۴۶۵۰ رای)

ژانر : درام ، عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه 2019 - فیلم پنج پا دورتر

«پنج پا دورتر» (Five Feet Apart) اولین اثر بلند سینمایی داستانی جاستین بالدونی در مقام کارگردان است. بسیاری از دوستداران سینما این فیلم او را دنباله­‌ای سینمایی، در ادامه سریال مستند «آخرین روزهای من» اثر خود او می‌­دانند. سریالی که به سراغ بیماران مبتلا به بیماری خاص و کشنده می‌­رود و با آن‌ها مصاحبه می­‌کند.

داستان این فیلم او نیز درباره دو نوجوان بیماری است که یکدیگر را در بیمارستان ملاقات می­‌کنند و عاشق می‌شوند اما بیماری آن‌ها به گونه‌­ای است که نمی­‌توانند با هم تماس فیزیکی داشته باشند.

«پنج پا دورتر» (Five Feet Apart) موفق نشده تا نظر منتقدان را جلب کند و نمره متوسط 53 در وب سایت متاکریتیک نتیجه­‌ی آن بوده است. گفتنی است که بازیگر نقش استلا یعنی هالی لو ریچاردسون، نامزد یکی از دوستان بالدونی است که به سبب این آشنایی نقش استلا به او داده شده است. همچنین بازیگر نقش جولی و پسرش ، همسر و فرزند واقعی جاستین بالدونی هستند.

*همه نقدهای فیلم «پنج پا دورتر» (Five Feet Apart)*

 

6- علاء­الدین(Aladdin):

امتیاز : ۷ (۲۰۶۶۰۵ رای)

ژانر : ماجراجویی ، خانوادگی ، فانتزی ، عاشقانه

بهترین فیلم‌های عاشقانه 2019 - فیلم علاءالدین

2019 سالی بود که کمپانی والت دیزنی تصمیم گرفت تا چند فرنچایز قدیمی خود را بصورت لایواکشن و فیلم سینمایی بازسازی کند و «علاء­الدین» (Aladdin) یکی از همین فرنچایزها بود. کمپانی دیزنی این وظیفه را به گای ریچی سپرد. فیلمسازی که منتقدان اصلا رابطه خوبی با او ندارند.

رکس رید منتقد مشهور و تندروی هالیوود درباره­‌ی گای ریچی می­گوید :"گای ریچی خودشیفته ، مغزی تهی و بیمار دارد و کارگردانی­‌اش بسیار ضعیف است. او یکی از بی­‌استعدادترین فیلمسازان قرن است".

جالب است بدانید که گای ریچی برای نقش جعفر ، پاتریک استوارت را در نظر داشت. پاتریک استوارت بنا بود به عنوان صداپیشه­‌ی نقش جعفر در نسخه اصلی «علاء­الدین» (Aladdin) محصول 1992 حضور داشته باشد اما آن پیشنهاد را رد کرد و همواره گفته که از رد آن پیشنهاد پشیمان است. در نهایت گای ریچی نقش جعفر را به مروان کنزاری سپرد.

*همه نقدهای فیلم «علاءالدین» (Aladdin)*

 

7- لانگ شات(Long Shot):

امتیاز : ۶/۸ (۸۲۷۲۵ رای)

ژانر : کمدی ، عاشقانه

بهترین فییلم‌های عاشقانه 2019 - فیلم لانگ شات

«لانگ شات» (Long Shot) سومین همکاری مشترک جاناتان لیواین و ست روگن است. اولین همکاری آنها در فیلم «50/50» محصول سال 2011 رقم خورد که این همکاری، پل ورود لیواین به جمع کمدی‌­پردازان بود. او حالا با کمک ست روگن و شارلیز ترون دست به یک تحول در کارنامه هنری­‌اش زده و تم سیاسی را به کار خود افزوده است. ست روگن علاوه بر بازیگری ، به عنوان نویسنده نیز در کنار لیواین حضور دارد.

آخرین اثر لیواین در میان منتقدان با بازخورد مثبتی مواجه نشد و میانگین نمره منتقدان در وب سایت متاکریتیک برای «لانگ شات»، 67 است که نمره‌­ای متوسط محسوب می‌­شود.

پت براون منتقد مجله اسلیت در نقد خود درباره­‌ی «لانگ شات» (Long Shot) می‌­نویسد:"رویکرد کمدی­‌وار فیلم معطوف به منحرف کردن افکار مخاطبان جمهوری­‌خواه خود است. در پایان­‌بندی آن‌چنان مرزهای اتفاقات سیاسی باریک می‌­شود که باعث می­‌شود «لانگ شات»(Long Shot) به یک فانتزی ضعیف بدل شود".

*همه نقدهای فیلم «لانگ شات» (Long Shot)*

 

8 – همیشه شاید من باش(Always Be My Maybe):

امتیاز : ۶/۸ (۴۱۰۵۲ رای)

ژانر : کمدی ، عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه 2019 - فیلم همیشه شاید من باش

نهناتچکا خان که دوست­داران سینما، او را در مقام تهیه‌­کننده سریال انیمیشن مشهور «پدر آمریکایی» می‌شناسند ، با «همیشه شاید من باش» (Always be My Maybe) اولین فیلم بلند سینمایی خود را در مقام یک کارگردان تجربه کرده است.

داستان فیلم از این قرار است که ساشا و مارکوس بعد 15 سال یکدیگر را ملاقات می­‌کنند و اتفاقات تازه‌­ای برای آن‌ها رقم می‌­خورد.

از نکات جالب این فیلم حضور کیانو ریوز در نقش خودش است. در ابتدا الی وانگ و رندال پارک نویسندگان فیلم از حضور کیانو ریوز ناامید شدند و تصمیم داشتند تا در فیلمنامه تغییراتی ایجاد کنند اما در آخرین روزهای مانده به شروع فیلمبرداری با کیانو ریوز به توافق رسیدند تا به جای اینکه او به ونکوور بیاید ، تیم فیلمبرداری به سن فرانسیسکو بروند، زیرا کیانو ریوز بطور همزمان مشغول ایفای نقش در «جان ویک 3» بود.

 

9- دیروز(Yesterday):

امتیاز : ۶/۸ (۹۷۰۰۴ رای)

ژانر : کمدی ، فانتزی ، موسیقی ، عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹ - فیلم دیروز

نام دنی بویل برای دوست­داران سینما یادآور آثاری محبوب و به‌یادماندنی مانند «رگ‌­یابی» ، «میلیونر زاغه‌نشین» ، «۱۲۷ ساعت» و «استیو جابز» است. او که قرار بود آثاری مانند «باشگاه مشت‌­زنی» ، «مردان ایکس» و «روانی آمریکایی» را کارگردانی کند ، حالا با آخرین اثرش یعنی «دیروز» (Yesterday)، هم منتقدان و هم طرفداران خود را حسابی ناامید کرده است.

«دیروز»(Yesterday) داستان موزیسینی ناموفق بنام «جک مالیک» است که احساس می‌­کند هیچکس جز او گروه بیتلز را به خاطر ندارد و در دنیای حرفه­‌ای با خود درگیر است.

میانیگین نمره منتقدان در وب سایت متاکریتیک برای «دیروز»، 55 ثبت شده که برای دنی بویل نمره خوبی محسوب نمی‌­شود. از نکات جالب فیلم حضور اد شیرن است.

*همه نقدهای فیلم «دیروز» (Yesterday)*

 

10- آخرین کریسمس(Last Christmas):

امتیاز : ۶/۵ (۳۴۱۸۳ رای)

ژانر : کمدی ، درام ، عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹ - فیلم آخرین کریسمس

«آخرین کریسمس» (Last Christmas) جدیدترین ساخته پل فیگ است. اسم پل فیگ با تهیه­‌کنندگی سریال مشهور «اداره» بر سر زبان­‌ها افتاد. او پس از ناکامی با اولین فیلم­‌هایش مثل «من دیوید هستم» ، با فیلم «ساقدوش­‌ها» پس از 8 سال دوری از سینما دوباره در مقام کارگردان، ساخت آثار بلند سینمایی را آغاز کرد.

«آخرین کریسمس» (Last Christmas) روایت دختر جوانی به نام کیت است که تصمیمات بدی در زندگی­‌اش می‌­گیرد اما آشنایی او با تام تغییری بزرگ در زندگی­‌اش ایجاد می­‌کند.

جالب است بدانید اما تامپسون علاوه بر بازیگری در نقش کیت ، به عنوان نویسنده و تهیه­‌کننده در این فیلم حضور دارد. او نوشتن فیلمنامه «آخرین کریسمس» (Last Christmas) را از سال 2010 آغاز کرده بود. علاوه بر این ، تمام آوازهایی که کیت در فیلم می‌­خواند ، توسط خود اما تامپسون خوانده شده است.

 

فیلم‌هایی که بالای ۳۰ هزار رای در سایت IMDb داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند.

خبرهای مرتبط:


بهترین و جدیدترین سریال های سال ۲۰۱۹ براساس امتیاز IMDb


۶ فیلم برتر ژانر عاشقانه


معرفی بهترین فیلم های درام 2019


بهترین فیلم های عاشقانه سینمای ایران در سال ۹۸

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو