مکان های دیدنی لسوتو و آشنایی بیشتر با این کشور متفاوت

مکان های دیدنی لسوتو و آشنایی بیشتر با این کشور متفاوت


منبع: آرگا

167

1399/3/13

22:42


لسوتو منطقه ای محصور شده در خشکی می باشد که دارای جاذبه های گردشگری بسیاری برای توریستان و افراد اهل سفر به شمار می رود. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا به معرفی مکان های دیدنی لسوتو و آشنایی شما با دیگر موارد مرتبط با این کشور بپردازیم.

مکان های دیدنی لسوتو و آشنایی بیشتر با این کشور متفاوت

کشور لسوتو از دیگر مناطق متعلق به جنوب آفریقا به شمار می آید، که فاقد هر گونه مرز آبی است و در زمینی به طور کامل خشکی احاطه شده است. همچینن علاوه بر فقدان مرز آبی می توان گفت که جز کشور آفریقای جنوبی با هیچ کشوری دارای مرز مشترک نمی باشد.

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا علاوه بر معرفی مکان های  دیدنی لسوتو، تاریخ، اقتصاد و نحوه چگونگی زندگی مردم ساکن در این منطقه را برای شما شرح دهیم.

آشنایی با مکان های دیدنی لسوتو

معرفی کشور لسوتو

پایتخت این کشور متعلق به شهر ماسرو می باشد. همچنین می توان معنای این کشور را در بیانی ساده تر این گونه بیان کرد؛ که تشکیل شده از مردمانی می باشد که دارای زبان سسوتو هستند. بسیاری از ملیت ها این کشور را بسیار فقیر و دارای مردمانی تنگ دست می نامند. در اکثر شهر های کشور لسوتو ساختار خانه ها به شکل کاهگلی می باشد، و مردم ساکن در آن بدون هیچ امکانات مدرن به ادامه زندگی مشغول هستند. در اینجا می توانید جاده های بسیار زیبایی را مشاهده کنید که مسافران را به دل زیبایی های طبیعت و معادن طبیعی هدایت می کند.

آشنایی با تاریخ لسوتو

مردمانی که در عصر امروز لسوتویی اصیل نام گرفته اند ،اغلب اقوام کهن مربوط به شکارچیان هستند که در زمان خود به نام بوشمن معروف بوده اند. هنر سنگ در این کشور بسیار دیده می شود، به طوری که بر روی کوه ها به خوبی می توان این آثار را مشاهده کرد. در قدیم این کشور را با نام باسوتولند معرفی می کردند، اما طبق عهد نامه ای که در سال ۱۸۴۳ توسط بریتانیا و رئیسان بومی محلی انجام شد، این کشور زیر سلطه و حمایت کشور بریتانیا در آمد.

همچنین در سال ۱۸۷۱ دماغه ی آفریقایی بریتانیا به صورت مستعمره در این کشور بنا شد و از سال ۱۸۸۴ به طور کامل تحت نظارت دولت بریتانیا قرار گرفت. درتاریخ ۴ اکتبر سال ۱۹۶۶ میلادی لسوستو به طور صریح و استقلال طلبانه، آزادی خود را از این دولت خواستار شد، بنابراین موشوئشوئه دوم به عنوان پادشاه لسوتو بر تخت فرمانروایی این منطقه جا خوش کرد.

آشنایی با تاریخ کشور لسوتو

آشنایی با مکان های دیدنی لسوتو

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا تعدادی از مکان های دیدنی لسوتو را به شما معرفی کنیم.

  • آبشار مالتس

این آبشار از زیباترین جاذبه های گردشگری این منطقه به حساب می آید که ارتفاع ۱۹۲ متر با چشم اندازی کاملا فوق العاده، به ایجاد تفریحات طبیعی برای توریستان پرداخته است.

  • پارک ملی

از دیگر مکان های دیدنی لسوتو که بسیار توصیه می شود، پارک ملی است. بسیاری از قسمت های زیبای و تاریخی این منطقه به ثبت جهانی توسط سازمان یونسکو رسیده است.

  • کوه های مولاتی

این کوه ها نیز بسیار محبوب افراد اهل کوهنوردی و صخره نوردی به شمار می رود. بازدید از این جاذبه ی طبیعی شما را از سفر به این منطقه هیچ گاه پشمیان نخواهد کرد.

معرفی آبشار های زیبا لسوتو

  • تابانا نتلنیانا

از دیگر جاذبه های دیدنی که عدم بازدید از آن پشیمانی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت، تابانا نتلنیانا می باشد. این نام در اصطلاح بومی متعلق به کوهی زیبا و کوچک است. ارتفاع این کوه چیزی حدود ۳۴۸۲ متر می باشد که بلند ترین منطقه در کشور لسوتو را به خود اختصاص داده است. منطقه قرار گیری آن شرق کشور است که طبیعتی زیبا و بکر از خود به نمایش گذاشته است. همچنین قابل به ذکر است که دامنه های این منطقه سراسر پوشیده از جنگل می باشد که می توانید در آن جا به مشاهده تعدادی از حیوانات نادر بپردازید.

  • آفریسکی

جالب است بدانید که در قسمت هایی از قاره آفریقا، بارش برف وجود دارد. این مناطق از قاره، آفریسکی نام دارد که از دیگر مکان های دیدنی لسوتو به شمار می آید. در این پیست می توانید به اسکی سواری مسغول شوید و از دیگر دیدنی های رشته کوه های اطراف دیدن کنید. اسکی بر روی یخ های این منطقه ی زیبا و دل انگیز، می توان از دیگر دلایل زیبایی و دلنشینی این جاذبه گردشگری به حساب آورد.

معرفی منطقه آفریسکی کشور لسوتو

آشنایی با شرایط اقتصادی

سطح تولید ناخالصی در این کشور را می توان با عددی ۰۸۸/۳ میلیارد دلار نشان داد. حدود ۸۳۸ هزار نفر نیروی کار و اقتصاد این کشور را تشکیل می دهند که از این آمار حدود ۸۶ درصد در صنعت کشاورزی و تولید محصولات خوراکی هستند. نرخ بیکاری چیزی در حدود ۴۵ درصد تخمین زده شده است، و می توان با قاطعیت بیان کرد که ۴۹ دصد از مردم زیر خط فقر زندگی می کنند. نرخ تورم حاکم بر این منطقه ۱۲ درصد می باشد و از محصولات صادراتی می توان به مواردی اشاره کرد که در ادامه بیان می شود.

  1. لباس
  2. کفش
  3. وسایل نقلیه
  4. ابریشم
  5. موهیر
  6. برخی از مواد غذایی

قابل به ذکر است که این محصولات به کشور هایی همچون آمریکا، بلژیک و کانادا فرستاده می شود. همچنین محصولات وارداتی شامل موارد زیر می باشد که از کشور های هنگ کنگ، چین و آلمان وارد می شود.

  1. خوراکی
  2. ابزار و مصالح ساختمانی
  3. وسایل نقلیه
  4. ماشین آلات
  5. دارو
  6. محصولات نفتی

مکان های دیدنی لسوتو

افراد ساکن بر این منطقه

جمعیت کشور چیزی بالغ بر ۲۱۲۸۱۸۰ نفر با میانگین سنی ۲۱ سال تخمین شده است. همچنین ۸۰ درصد مردم پیرو دین مسیحی و دیگر افراد ساکن از ادیان محلی اطاعت می کنند. همچنین زبان رسمی کشور لسوتو انگلیسی و لسوتویی می باشد. حدود ۹۹ درصد از افراد ساکن بر این منطقه لسوتویی اصیل هستند، و کمتر از ۰/۳ مردم متعلق به آسیا و اروپا می باشند. همان طور که تاکنون شاید متوجه شده باشید؛ حدود ۹۰ درصد جمعیت ساکن بر این منطقه را می توان لسوتویی اصیل معرفی کرد، و دیگر افراد را می توان در گروه نژاد های هندی، اروپایی و مختلط قرار داد.

شرایط جغرافیایی

همان طور که مطالعه کردید این کشور دارای جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر می باشد که در مساحتی حدود ۳۰۳۵۵ کیلومتر مربع آنان را در دل خود جای داده است. از شهر های مهم این کشور می توان به مواردی همچون تیاتیاننگ، ماپوتسوئه، هلوتسه و مافتنگ اشاره کرد. این منطقه در نگاهی دیگر سرزمینی هموار و صاف می باشد که در حفاظت کاملی از جمهوری آفریقای جنوبی قرار گرفته است.

ارتفاع شکور لسوتو از سطح دریا بیش از ۱۰۰ متر است؛ که از نظر توپو گرافی و یا در اصطلاحی مکان نگاری به بخش هایی که در ادامه بیان می شود،  تقسیم می شود.

  1. مناطق پست
  2. کوهپایه
  3. کوهستانی
  4. دلره رودخانه سنکو

مکان های دیدنی لسوتو شامل چه مواردی می باشد

  • مناطق پست:

در کنار مرز های غربی کمربندی به ارتفاع ۱۸۰۰ متر قرار گرفته است که از ویژگی های بارز آن خاک حاصلخیز تهیه شده از آتشفشان در نظر گرفته شده است. همچنین در قسمت های جنوبی از این منطقه خاک های غیر حاصلخیز، شنزار و مناطق دارای خاک رس وجود دارد.

  • مناطق کوهپایه ای

این منطقه نیز واقع شده در ارتفاع ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا می باشد. خاک این قسمت به دلیل دارا بودن ویژگی حاصلخیزی، بهترین منطقه برای بهره وری کشاوززی به حساب می آید.

  • منطقه کوهستانی

این منطقه نیز دارای صخره های نا هموار و دره های بسیار عمیق است که زندگی انسان در این مناطق بسیار سخت سپری می شود. مناطق کوهستانی به علت دارا بودن ویژگی سرسبزی و تامین کننده علوف دام برای دامپروران بسیار مناسب به شمار می آید.

  • منطقه دره رودخانه سنکو

همان طور که از اسمش پیداست، منطقه ای ساحلی می باشد که در اعماق کوه های مالوتی، که از جاهای دیدنی لسوتو به شمار می رود، واقع شده است. گفتنی است که این منطقه با دارا بودن خاک مناسب برای کشاورزی ،بسیار محبوب برای افراد وابسته به صنعت کشاورزی به حساب می آید.

معرذفی جاذبه های گردشگری لسوتو

همچنین در منطقه شرقی صحره های ناهموار، و به همراه رشته های مالوتی قرار گرفته است که به دلیل دارا بودن شباهت با مناطق کوهستانی کشور سوئیس، در اصلاحی دیگر نام  سوئیس آفریقای جنوبی را به خود اختصاص داده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو