جزئیات کلاهبرداری ۵۰۰ میلیاردی در پایتخت

99

1398/4/10

08:38


معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ جاعل چک‌های بین بانکی در شهر تهران خبر داد.

جزئیات کلاهبرداری ۵۰۰ میلیاردی در پایتخت

به گزارش بهداشت نیوز: سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره انهدام باند چک‌های جعلی، اظهار کرد: بار‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم که چک‌های بین بانکی از اشخاصی دریافت شود که آشنا هستند و یا متقاضیان چک‌های بین بانکی در زمان انجام معاملات با حضور در شعب بانک‌ها، فرآیند دریافت این چک را از نزدیک مشاهده کنند.

وی افزود:  جاعلان در این پرونده به صورت مبتدی چک‌های بین بانکی را جعل کرده و مالباختگان در صورت توجه بیشتر می‌توانستند تقلبی بودن این چک‌ها را تشخیص دهند.

سرهنگ تقی پور با بیان اینکه شهروندان باید در زمان انجام معاملات خود چک‌های بین بانکی را از شعب بانک‌ها دریافت کنند، تصریح کرد:  متهمان این پرونده برای فرار از چنگال قانون در زمان غروب آفتاب و همزمان با پایان یافتن روز این کار را انجام می‌دادند تا با اتمام زمان فعالیت بانک‌ها جهت اخذ استعلامات از سوی خریداران، زمان را بخرند و از محل متواری شوند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری ۴ جاعل چک‌های بین بانکی، گفت: میزان مالی کلاهبرداری متهمان این پرونده ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو