مکان های دیدنی فلاورجان و نگاهی به زیبایی های این منطقه

مکان های دیدنی فلاورجان و نگاهی به زیبایی های این منطقه


منبع: آرگا

177

1399/3/14

12:12


فلاورجان یکی از شهرهای باستانی و تاریخی و مکان های دیدنی اصفهان است تمدن قدیمی که این شهر نسبت به سایر شهرهای اصفهان دارد موجب شده تا بسیاری از علاقه مندان و گردشکران به این منطقه جذب شوند این منطقه سکونتگاهی دارای قدمتی ۶۰۰۰ ساله است و به دلیل جاذبه های تاریخی ارزشمندی که دارد بسیار مورد توجه است همچنین این شهر دارای جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبا است.

مکان های دیدنی فلاورجان و نگاهی به زیبایی های این منطقه

هر ساله گردشگران زیادی هستند که از جاذبه های دیدنی و متنوع شهر فلاورجان اصفهان دیدن می کنند در طول تاریخ این شهر اتفاقات و حوادث متعددی را در خود جای داده است و به همین خاطر است که جاذبه های تاریخی بسیار ارزشمندی را در خود جای داده است این شهر یکی از شهرهای تاریخی و باستانی در اصفهان محسوب می شود که پر از جاذبه های تاریخی برای علاقه مندان است. همانطور که بیان قدمت تاریخی این شهر به بیش از ۶۰۰۰ سال پیش باز می گردد این منطقه به علاوه جاذبه های تاریخی که دارد دارای چشم اندازهای طبیعی نیز می باشد مردمان این منطقه دارای فرهنگ و آداب خاصی هستد و هنوز این ارزش های فرهنگی را در خود حفظ کرده اند بسیاری از گردشگران و توریستانی که به این منطقه سفر می کنند به دنبال همین جاذبه های تاریخی و فرهنگی در شهر فلاورجان هستند. آب و هوای این شهر نیز مساعد است و به لحاظ جغرافیایی نیز شرایط مطبوعی دارد از این رو شغل مردمان این منطقه نیز کشاورزی است شما در سفر خاطره انگیزی که به این شهر می توانید داشته باشید تجربیات متفاوتی را به دست می آورید که در طول زندگی برای شما جذابیت زیادی دارند.

آشنایی با مکان های دیدنی فلاورجان:

مناطق باستانی و جذاب در شهر فلاورجان بسیار متنوع هستند و از جمله مهم ترین جاذبه های این شهر نیز می توان به پارک ساحلی کلیشاد اشاره کرد کلیشاد یکی از از مناطق باستانی در فلاورجان است که با وجود جذابیت های تاریخی خود نیز دارای چشم اندازهای طبیعی است. خیلی از گردشگران در سفر خود به این این شهر از سوئیت ها و ویلاها برای اقامت استفاده می کنند که امکان سفری راحت تر را برای این عزیزان به همراه خواهد داشت و امکانات رفاهی خوبی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

 

مکان های دیدنی استان اصفهان بسیار جذاب هستند این استان دارای جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است این هر نیز یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و باستانی است که می توانید در این بخش بیشتر با آن آشنا شوید.

پل بابا محمود:

این پل زیبا و دیدنی در سال ۷۰۲ هجری توسط حاکم محلی به نام بابا محمود ساخته شده است و یکی از مهم ترین دیدنی های فلاورجان می باشد. این پل تاریخی دارای معماری خاصی است که فشار آب در طرف پل را تنظیم می کند و به عنوان یک نماد مهم شناخته می شود. اگر قصد به فلاورجان را دارید پل بابا محمود می تواند گزینه ی خوبی برای دیدن باشد. طول تقریبی این پل حدود ۱۵۲ و عرض آن متغیر از ۵ متر تا ۸ متر می باشد. پل تاریخی بابا محمود در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است و از مکان های بسیار مهم استان اصفهان می باشد.

پل تاریخی فلاورجان

این پل در یکی از باغ های روستای لنجان واقع شده است جذابیت های این پل نه تنها به دلیل ارزش تاریخی آن است بلکه دارای چشم اندازهای طبیعی است که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید بازسازی های متعددی ک بر روی این پل صورت گرفته است گاها تغییراتی را در آن ایجاد کرده است اما همچنان یکی از جاذبه های مهم در این شهر محسوب می شود. از مهم ترین جذابیت هایی که می توانید در سفر خود به این شهر آن را تجربه کنید لذت خرید صنایع دستی هنری که سال ها در میان مردمان این منطقه رواج داشته است و شامل منبت کاری، قالی بافی، سرمه دوزی و … است به علاوه شغل مردمان این منطقه نیز دامداری و کشاورزی است به همین جهت همچنان  جذابیت های سنتی و طبیعی خود را حفظ کرده است.

چهل برج کلیسان:

یکی از مکان های مهم که در گذشته کشاورزان برای استفاده از کود این مکان را برای پرندگان می ساختند تا بتوانند از کود کبوتران برای کشاورزی خود استفاده کنند. این مکان کمتر دیده شده سال هاست که در حال تخریب می باشد و به آن رسیدگی نمی شود. چهل برج کلیسان یک مکان کمتر دیده شده و بسیار جالب که می تواند هر بازدید کننده ای را حیرت زده کند. اگر قصد سفر به شهر فلاورجان را دارید این مکان قدیمی در روستای کلیسان واقع شده است و یک گزینه بسیار عالی در طول سفر می باشد.

بناهای فلاورجان

مجموعه استراخاتون:

یک مکان تاریخی فوق العاده که یکی دیگر از مکان های دیدنی فلاورجان می باشد. قدمت این مکان تاریخی به حدود ۲ هزار سال قبل بر می گردد که مقبره استاراخاتون یا همان دخت یزدگرد در آن واقع شده است. از این مجموعه تاریخی سالانه هزاران گردشگر از سراسر ایران و جهان بازدید می کنند و یک نماد مهم در استان اصفهان می باشد. در استراخاتون قبرهایی وجود دارد که قدمت آن ها به ۱۲۰۰ سال قبل بر می گردد و مشخص می کند که این مکان چه تاریخ و قدمت طولانی ای دارد. اگر قصد سفر به استان اصفهان را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این مجموعه در شهرستان فلاورجان بازدید نمایید.

مکان های دیدنی فلاورجان

خانه مؤیدی زفره:

یکی دیگر از مکان های تاریخی در شهر فلاورجان خانه مؤیدی می باشد که در روستای زفره واقع شده است. قدمت این خانه به زمان صفویه بر می گردد و مصالح استفاده شده در ساخت آن از سنگ و خشت می باشد. در ساخت این خانه از سبک گوتیک الهام گرفته شده است و دارای معماری خاص و جذابی می باشد. این خانه دارای دو ایوان است که هر ایوان آن دارای دو ستون به ارتفاع حدود ۳.۵ متر می باشد.

جاذبه های تاریخی فلاورجان

مکان های دیدنی فلاورجان دارای ارزش تاریخی هستند این شهر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی اصفهان به شمار می آید که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که در معرفی مکان های دیدنی اصفهان می توان به این شهر زیبا اشاره کرد. همانطور که در بالا اشاره شد این شهر دارای مجموعه های تاریخی ارزشمندی است به ویژه مجموعه تاریخی استراخاتون که بر طبق مستندهای تاریخی متعلق به دخت یزدگرد است شواهد تاریخی درباره این مجموعه نشان می دهد که قدمت تاریخی این مجموعه به دو هزار سال پیش از میلاد باز می گردد از این رو می توان آن را یکی از مهم ترین بناهای تاریخی داسنت که در این شهر گردشگران زیادی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو