انا لِله و انا اِلیه راجعون؛ روحِ خدا به خدا پیوست

انا لِله و انا اِلیه راجعون؛ روحِ خدا به خدا پیوست


منبع: برترین ها

243

1399/3/14

16:16


این مطلب درباره ابعاد رسانه‌ای فوت آیت‌الله خمینی است، در دوره‌ای که رسانه‌ها محدود بودند و این فضای یَله و رهای شبکه‎‌های اجتماعی وجود نداشت و بغض حیاتی و تیتر فردای روزنامه‌ها و تصاویر تشییع جنازه‌ جای هر چیز دیگری را پر می‌کردند.

برترین‌ها: این مطلب درباره ابعاد رسانه‌ای فوت آیت‌الله خمینی است، در دوره‌ای که رسانه‌ها محدود بودند و این فضای یَله و رهای شبکه‎‌های اجتماعی وجود نداشت و بغض حیاتی و تیتر فردای روزنامه‌ها و تصاویر تشییع جنازه‌ جای هر چیز دیگری را پر می‌کردند. 

سید روح‌الله خمینی در ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی در بیمارستان به علت ایست قلبی درگذشت. خبر درگذشت وی، صبح ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ از رادیو اعلام شد و پس از یک مراسم وداع در مصلای تهران در ۱۶ خرداد در نزدیکی بهشت زهرا (قبرستان اصلی شهر تهران) به خاک سپرده شد.

بغض حیاتی در هنگام اعلام خبر فوت آیت‌الله خمینی

 

آیت‌الله خمینی


تصاویری ماندگار از مراسم تشییع

آیت‌الله خمینی

آیت‌الله خمینی

آیت‌الله خمینی

آیت‌الله خمینی


تیتر روزنامه‌ها، ۳۰ سال پیش در چنین روزی

۳۰ سال پیش، در چنین روزی، اخبار رحلت امام خمینی، سر تیتر همه رسانه‌های داخلی و خارجی بود. تیتر صفحه اول سه روزنامه عمده آن زمان را ببینید.

آیت‌الله خمینی

آیت‌الله خمینی

آیت‌الله خمینی


بازیگرانی که نقش امام را بازی کردند

تست گریم و بازی در نقش امام خمینی، پدیده‌ای نوظهور در سینما و تلویزیون ایران است. در اواخر دهه هفتاد شمسی و در سریال‌های مناسبتی این اتفاق صورت گرفت، در ایام ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی تصاویری از این بازیگران در فضای مجازی بیشتر از قبل به اشتراک گذاشته می‌شود.

جمشید هاشم پور یکی از افرادی است که برای بازی در نقش امام خمینی (ره) در فیلم"فرزند صبح" تست گریم داده است. هاشم‌پور در سال ۱۳۲۳ از پدر و مادری اردبیلی در خیابان سلسبیل تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم ریاضی ادامه داد.

آیت‌الله خمینی

عبدالرضا اکبری در چهاردهم فروردین ماه سال ۱۳۳۲ در کرمان متولد شد و تحصیلات مقدماتی خود را در تهران سپری کرد. از سن ۱۶ سالگی جذب کانون پرورش فکری شد و به اتفاق دوستانش در سال ۱۳۴۷ گروه تئاتر موسوم به گروه تئاتر نجف آباد را تأسیس کردند.

وی یکی دیگر از بازیگرانی که برای نقش امام خمینی (ره) تست گریم داده و برای بازی در این نقشم در فیلم "فرزند صبح" انتخاب شده بود.

آیت‌الله خمینی

آیت‌الله خمینی

آیت‌الله خمینی

شاید تست گریم شکرخدا گودرزی در سریال "معمای شاه" را موفق‌ترین و شبیه‌ترین نمونه برای بازیگری نقش امام خمینی (ره) دانست. گودرزی از بازیگران باسابقه تئاتر که در "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی به ایفای نقش پرداخته است.

آیت‌الله خمینی

محمد آزادی یکی دیگر از بازیگرانی است که به ایفای نقش امام خمینی (ره) در سریال "سال‌های پر حادثه" پرداخته است.

آیت‌الله خمینی

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری ایسنا، خبرفوری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو