شیوه های مهاجرت به کانادا

منبع: روزیاتو

210

1398/2/29

17:01


مهاجرت به کانادا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کشور کانادا با توجه به شرایطی که برای مهاجرت کانادا در نظر گرفته است باعث شده در سال های اخیر به یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرین تبدیل شود.

راه های مهاجرت به کانادا به طور کلی به دو روش اقامت موقت کانادا و اقامت دائم کانادا طبقه بندی می شود که ما در این مقاله به معرفی راه های اخذ ویزای موقت کانادا می پردازیم:

  1. مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا
  2. ویزای توریستی کانادا
  3. ویزای کاری کانادا

افرادی که قصد دارند ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع تحصیلی آکادمیک همچون کالج ها و دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازند نیازمند شرایط ذیل هستند:

تحصیل در کانادا

جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا , در وهله اول شخص موظف است پس از آشنایی با شرایط, الزامات و قوانین هر دانشگاه یا کالج, از یکی از آنها پذیرش بگیرد.

قوانین و شرایط مربوط به پذیرش دانشجو در هر یک از دانشگاه ها و یا کالج ها متفاوت بوده و از اینرو جهت آشنایی با این شرایط فرد می بایستی از طریق وب سایت و یا تماس تلفنی با موسسه مورد نظر, از آنها آگاهی لازم را بدست آورد.

در کنار این موارد برای اخذ پذیرش فرد باید تقاضانامه و مدارک مورد نیاز را حدود ۹ تا ۱۲ ماه زودتر به دانشگاه یا کالج مورد نظر بفرستد.

همچنین متقاضی می بایستی دارای مهارت های زبانی لازم باشد که در این خصوص لازم است با شرکت در یکی از آزمون های استاندارد IELTS و TOEFL و اخذ مدرک, جهت تکمیل پذیرش آن را به موسسه مورد نظر ارائه دهد.

شیوه های مهاجرت به کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا (اقامت موقت)

علاوه بر موارد ذکر شده, جهت اخذ ویزای موقت متقاضی می بایستی از توانایی مالی لازم جهت پرداخت هزینه های موسسه مورد نظر و تامین مخارج زندگی برخوردار بوده و در کنار آن افسر ویزا را در خصوص اینکه پس از اتمام تحصیل در کانادا به کشور خود بازخواهد گشت, متقاعد سازد.

در طول تحصیل متقاضی می تواند بدون اخذ هیچگونه اجازه کار, در محیط دانشگاه یا کالج مورد نظر به کار بپردازد. علاوه بر آن اگر متقاضی قصد داشته باشد در بیرون از محوطه مشغول به کار گردد, نیازمند دریافت اجازه کار work permit می باشد.

پس از پایان دوره تحصیلی در صورتی که متقاضی حداقل به مدت یکسال مشغول به کار تمام وقت در کانادا بوده باشد می تواند جهت دریافت اقامت کانادا (اقامت دائم ) اقدام نماید.

برای تحصیل در کانادا اقدام کنید و مدارک تحصیلی‌ دریافت کنید و در کنار آن کار کنید.

همچنین این امکان را به دانشجویان بین المللی تمام وقت میدهد تا در برنامه های‌ مشخص این موسسات ثبت نام کنند و به صورت نیمه وقت در کمپ‌های دانشجویی و یا تمام وقت در برنامه های‌ آموزشی‌ مشغول به کار شوند.

امکان تحصیل در طول اقامتتان در کانادا از تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۴،تمامی‌ دانشجویان پذیرفته شده در کانادا باید به صورت فعال به ادامه تحصیل بپردازند، یعنی اگر ویزای دانشجویی دارید باید در کنار تکمیل کردن پرونده تان با عضویت در این برنامه پیشرفت معقولی داشته باشید، اگر در این برنامه موفق نباشید مجبور به ترک کانادا میشوید.

ممکن است مامور دفتر مهاجرت از شما بخواهد تا گزارشی از وضعیت تحصیلی‌ و نحوه ی کارتان ارائه دهید.

ویزای توریستی کانادا

هر فرد برای رفتن به کانادا جهت گردشگری و یا دیدار به اقوام و بستگان نیاز به اخذ ویزای موقت و یا ویزای توریستی کانادا  دارد که برای اینکار باید پاسپورت معتبر ارائه داده و در کنار آن افسر امور مهاجرتی را قانع سازد که پیش از اتمام اعتبار ویزای خود، کانادا را ترک خواهد کرد. مواردی که می تواند برای افسر مهاجرتی نقش مثبتی ایفا کند : از جمله داشتن بستگان, همسر, شغل, پول، دارایی و … در کشور خود شخص است.

گردشگری در کانادا

شما می توانید به شکل توریستی، برای ملاقات با خانواده و دوستان، انجام بیزینس و… برای دیدن از شهر های توریستی کانادا اقدام کنید.

یکی از راه های ورود به کانادا از این طریق ملاقات با خانواده می باشد. اگر شما والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ یک شهروند یا مقیم کانادا باشید می توانید از طریق دریافت سوپر ویزا به این کشور وارد شوید. برای ورود به خاک کانادا می بایست واجد شرایط بودن شما مورد بررسی قرار گیرد تا به عنوان یک گردشگر واقعی که قصد بازگشت به کشور خود را پس از زمان مشخص شده ای دارد، وارد کانادا شوید. مواردی که برای افسر مهاجرت حائز اهمیت است شامل موارد زیر می باشد:

  • وابستگی ها و هر آنچه شما را به کشور خودتان مرتبط می کند.
  • علت دیدار و ملاقات شما
  • خانواده و دارایی های شما
  • دارای ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور خودتان
  • دعوت نامه از سوی فردی در کانادا

طولانی تر کردن مدت اقامت در کانادا به عنوان گردشگر

اگر قصد دارید مدت طولانی تری در کانادا اقامت داشته باشید باید برای آن درخواست دهید. توجه داشته باشید که می بایست درخواست خود را حداقل ۳۰ روز پیش از منقضی شدن مجوز اقامت خود ارائه داده و پیگیری نمایید.

  • چه مدت می توان به عنوان گردشگر در کانادا اقامت داشت؟

افسر خدمات مرزی در فرودگاه تعیین می کند که شما تا چه زمان حق اقامت در کانادا را دارید ولی به طور کلی اکثر گردشگران از زمان ورود به مدت ۶ ماه مجوز اقامت دارند. چنانچه افسر تشخیص دهد که این زمان باید کوتاه تر باشد، تاریخ دقیق آن روی پاسپورت آورده خواهد شد.

  • چه تفاوتی بین ویزای تکی و ویزای مولتیپل (ویزای ۵ ساله کانادا) وجود دارد؟

چنانچه قصد ورود به عنوان گردشگر را دارید باید دارای ویزای توریستی کانادا یا گردشگری باشید که جزء ویزاهای موقت محسوب می شود. دو نوع ویزای توریستی وجود دارد: ویزای تکی و ویزای مولتیپل. مدت اعتبار هر دو مشخص و محدود است و پس از منقضی شدن اعتباری نخواهد داشت.

ویزای مولتیپل (ویزای ۵ ساله کانادا) این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در طول ۶ ماهه ی مشخص شده به داخل و خارج کانادا رفت و آمد داشته باشید بدون اینکه نیازی به درخواست مجدد برای هر ورود وجود داشته باشد. مدت اعتبار این نوع ویزا ۱۰ ساله است و توجه داشته باشید در صورت منقضی شدن پاسپورتتان، ویزا نیز یک ماه پیش از آن منقضی می شود.

ویزای تکی تنها اجازه ی یک بار ورود به کانادا را به شما می دهد یعنی در صورتی که از کشور خارج شوید نیاز به ویزای جدیدی برای ورود مجدد خواهید داشت.

نکته ی مهم: از تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۴ تمامی ویزاهای گردشگری به عنوان ویزای مولتیپل مورد بررسی قرار می گیرد، حتی ویزاهایی که به شکل تکی درخواست شده اند.

نکته ی بسیار مهم: داشتن ویزای گردشگری معتبر هیچگونه تضمینی برای ورود به کانادا به شما نمی دهد. افسر خدمات مرزی تعیین می کند که شما مجوز ورود به خاک این کشور را دارید یا نه و اینکه مدت زمان حضورتان چقدر خواهد بود.

ویزای کار کانادا برای افرادی صادر می شود که قصد وارد شدن به بازار کار در کانادا به صورت اقامت موقت کانادا را دارند. آنچه باید درباره ویزای موقت کانادا بدانید :

۱-تایید HRSDC چیست؟

۲-مهاجرت به کانادا از طریق کار

۳-شرایط مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت به کانادا

ویزای کار موقت در کانادا

افراد خارجی برای کار در کانادا و گرفتن ویزای کار کانادا نیاز به دعوت کار از این کشور دارند. برای فعالیت نیاز به مجوز کاری رسمی و ویزای کاری وجود دارد.

مرحله ی اول: کارفرما در صورت لزوم درخواست ارزیابی تاثیر بازار کاری (Labour Market Impact Assessment) را می دهد.

قبل از اینکه مجوز کاری صادر شود کارفرمایی که قصد دارد نیروی کار خارجی استخدام کند باید درخواست ارزیابی تاثیر بازار کاری را بدهد. این ارزیابی تعیین می کند که در صورت نبودن نیروی کاری که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، آنگاه مجوز کار موقت نیروی خارجی صادر می شود. این ارزیابی تحت شرایط خاصی ممکن است که انجام نپذیرد:

  • اگر موافقت بین المللی وجود داشته باشد مثل موافقت NAFTA
  • اگر آن فعالیت به توسعه ی چشمگیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته باشد.
  • اگر طبق توافق نامه ی دو طرفه ای باشد که کانادا با کشورهای دیگر امضا کرده است مثل طرح های معاوضه ی جوانان و معلمان.
  • برای اعطای مجوز کاری به کسانی که اجازه ی کار در کانادا را دارند و تعداد معدودی از کسانی که مجوز تحصیلی دارند.
  • اگر ماهیت شغل خیریه ای یا مذهبی باشد.
  • اگر اثبات شود که افراد خاصی مثل پناهجویان برای تامین زندگی خود نیاز به این شغل و فعالیت دارند.

مرحله ی دوم: کارفرما درخواست کار موقت را ارائه می دهد.

وقتی ارزیابی تاثیر بازار کاری انجام پذیرفت و در صورت مثبت بودن پاسخ آن، آنگاه کارفرما می تواند درخواست نامه ی کار را برای فرد خارجی ارسال نماید. قابل ذکر است که یک کپی از پاسخ مثبت ارزیابی همراه با درخواست نامه که با جزییات کامل نوشته شده است، برای فرد جویای کار ارسال می گردد.

مرحله ی سوم: فرد جویای کار خارجی درخواست مجوز کار می دهد.

شخص جویای کار می تواند با مدارکی که از کارفرما دریافت کرده است از ESDC مجوز کاری درخواست نماید. در صورتی که کارفرما در استان کبک باشد، فرد جویای کار نیاز به داشتن مدرک کار در کبک (CAQ) نیز دارد تا بتواند به طور موقت در استان کبک فعالیت نماید. تعداد زیادی از مشاغل در استان کبک دارای پروسه ی ساده تری نسبت به گذشته شده اند.

مرحله ی چهارم: مجوز کاری صادر می گردد.

افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) مجوز کار موقت را در لحظه ی ورود شخص در فرودگاه صادر می کند. در واقع نظر افسر بسیار تعیین کننده می باشد و او می تواند این مجوز را به واجدین شرایط بدهد و یا از آنان سلب نماید.

همچنین علاوه بر راه های گفته شده راه های دیگری نیز برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که به صورت اقامت دائم می باشند، برای نمونه می توانیم به ویزای استارتاپ کانادا و سرمایه گذاری در کانادا اشاره کنیم.

با توجه به چالش های مهاجرت به کانادا حتما به شما توصیه میکنیم برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود می توانید به سایت سازمان مهاجرتی حوری سلیمانی مراجعه کنید .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو