جانسون: هنگ‌کنگی‌ها به انگلیس بیایند

منبع: برترین ها

102

1399/3/14

19:58


نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی که قطعا موجب واکنش چین خواهد شد خطاب به معترضین هنگ کنگی گفت که اگر قانون امنیت ملی چین تصویب شد، آنها می توانند به بریتانیا بروند.

خبرگزاری مهر: به نقل از یورونیوز، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی گفت: اگر چین قانون موسوم به امنیت ملی در پیوند با هنگ کنگ را اجرایی کند، میلیون‌ها تن از شهروندان هنگ کنگی خواهند توانست برای کار و زندگی به بریتانیا مهاجرت کنند.

بوریس جانسون با اعلام این مطلب تعهد کرده است که در صورت تصویب نهایی این قانون بحث‌برانگیز در چین، به حدود سه میلیون شهروند هنگ کنگ حق زندگی و کار در بریتانیا به طور نامحدود داده و مسیر اعطای شهروندی کامل به آنها را هموار خواهد ساخت.

جانسون: هنگ‌کنگی‌ها به انگلیس بیایند

نخست وزیر انگلیس این اقدام بالقوه را یکی از بزرگترین تغییرات تاریخی در قانون روادید در کشورش توصیف کرد.

پیش از این، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس، چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود اما گفته بود که این برنامه تنها برای ۳۴۰ هزار نفر شهروند هنگ کنگی شامل دارندگان گذرنامه ملی ویژه بریتانیایی‌های خارج از کشور و بستگان آنها در نظر گرفته شده است.

به گفته جانسون حدود دو و نیم میلیون نفر دیگر در هنگ کنگ نیز که دارای این گذرنامه نیستند، واجد شرایط برای استفاده از این طرح خواهند بود.

رویکرد تهدیدآمیز لندن نشان نارضایتی از برنامه‌های جدید پکن برای هنگ کنگ است. دولت پکن این اظهارات را که به تنش میان دو کشور دامن زده، «مداخله» در امور چین و نقض قوانین بین المللی خوانده است.

ماه گذشته چین اعلام کرد قصد دارد به طور مستقیم قانون جدید امنیت ملی را در هنگ کنگ وضع کند. این تصمیم قانونی در قالب لایحه در مجلس چین به تصویب رسید و در حال حاضر جزئیات آن در حال تدوین است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو