تست بارداری با سرکه ،تست بارداری با روغن زیتون

منبع: نیک شو

283

1399/3/14

21:46


تست بارداری با سرکه ،تست بارداری با روغن زیتون

تست بارداری با سرکه ،تست بارداری با روغن زیتون

اگر به دنبال روش های خانگی برای تست بارداری هستید ما به شما دو روش سرکه و روغن زیتون را معرفی می کنیم.

 

استفاده از تست بارداری سرکه

ادرار خانم ها وقتی باردار هستند حاوی موادی می شود که برای تست بارداری می توانیم از آن استفاده کنیم ، ترکیب ادرار زن باردار و سرکه سفید موجب تغییر رنگ محلول می شود. آزمایش سرکه به دو صورت انجام می شود:

 

1- سرکه سفید را با ادرارتان مخلوط کنید ، سرکه فقط در صورت بارداری تغییر رنگ می دهد و اگر باردار نباشید هیچ تغییر رنگی نمی بینید.

 

2- سرکه سفید را با روغن ماهی تن مخلوط کنید ، هنگامی که نمونه ادرار با روغن سرکه و ماهی تن مخلوط می شود ، رنگ محلول برای هر دو نتیجه منفی و مثبت تغییر می کند. اگر رنگ به زرد یا نارنجی تغییر کند ، نتیجه تست منفی است؛ اما اگر مخلوط رنگ سبز داشته باشد ، یعنی بارداری مثبت است.

 

بررسی تست از نظر علمی

گنادوتروپین کوریونی یا HCG هورمونی است که در ادرار زنان باردار وجود دارد ، این هورمون با سرکه (که یک اسید است) واکنش نشان می دهد. بنابراین ، محلول بعد از چند دقیقه تغییر رنگ می دهد. صبح ها میزان HCG در ادرار در بالاترین مقدار ممکن است ، بنابراین آزمایشات انجام شده در صبح دقیق تر هستند.

 

انجام این آزمایش بسیار ساده است ، سرکه در بیشتر خانه ها یافت می شود ، دو لیوان یکبار مصرف برای ادرار و سرکه استفاده کنید ، دقت کنید که آزمایش را در شرایط بهداشتی و استریل انجام دهید زیرا آلوده شدن ظرف ها و ادرار و سرکه به باکتری ها می تواند نتیجه غیرصحیح به شما بدهد.

 

مراحل انجام آزمایش

صبح نمونه ای از ادرار خود را در یک ظرف استریل جمع آوری کنید

 

سپس مقداری سرکه شفاف را درون ظرف دوم بریزید

 

ادرار خود را در سرکه مخلوط کنید

 

مخلوط را هم بزنید

 

حدود 5 دقیقه صبر کنید تا ببینید که آیا تغییر رنگ رخ می دهد یا خیر. اگر مخلوط رنگ را تغییر دهد ، احتمال بارداری شما بسیار بالاست (بیش از 90 درصد) اگر مخلوط رنگ ندهد ، به این معنی است که احتمال بارداری شما بسیار کم است.

تست بارداری با سرکه ،تست بارداری با روغن زیتون

معایب تست بارداری با سرکه

HCG یک الی دو هفته بعد از رابطه جنسی که منجر به بارداری شده است در ادرار ظاهر می شود. یعنی در 7 الی 14 روز اول بارداری انجام این تست امکان پذیر نیست.

 

ممکن است تغییر رنگ محلول سرکه و ادرار چندان قابل مشاهده نباشد و شما درست متوجه نتیجه نشوید. به خصوص وقتی از سرکه سیب استفاده کنید چون این سرکه رنگی تیره دارد.

 

وجود باکتری یا خاک در محلول می تواند نتیجه را دچار اشتباه کند.

 

برخی از داروها به خصوص آنتی بیوتیک می توانند آزمایش سرکه را دچار اشتباه کنند. بنابراین اگر دارویی مصرف می کنید احتمال اشتباه در آزمایش شما وجود دارد.

 

تست بارداری با روغن زیتون و سرکه

تست حاملگی روغن و سرکه تنها تست بارداری خانگی است که تغییر رنگ در آن نشانه منفی بودن نتیجه است. چگونگی تست بارداری روغن تن ماهی و سرکه ؟ روغن تن و سرکه را به نسبت مساوی مخلوط کنید. مقدار مشابهی از ادرار را به این ترکیب اضافه کنید. اگر مخلوط نارنجی شود، حامله نیستید. اگر رنگ به سبز یا سایه تغییر کند، پس حامله هستید.

 

 

نکته پایانی

تست بارداری با سرکه یک آزمایش مقدماتی در خانه است ، برای اطلاع از نتیجه قطعی حتما باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات لازم را انجام دهید. اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو