نوع قصه‌گویی در سینمای کیایی را دوست دارم / روایت شاهرخ فروتنیان از بازی در "هم گناه"

124

1399/3/15

13:02


بازیگر سریال"هم گناه" می‌گوید کوتاهی و بلندی نقش برایش مهم نیست و اعجازی که در ایفای نقش‌های کوتاه وجود دارد باعث پذیرش نقش می‌شود.

نوع قصه‌گویی در سینمای کیایی را دوست دارم / روایت شاهرخ فروتنیان از بازی در "هم گناه"

سرویس سینمایی هنرآنلاین: شاهرخ فروتنیان بازیگر که فیلم سینمایی "پالتوشتری" را آماده اکران دارد، این روزها با سریال "هم گناه" به شبکه نمایش خانگی می‌آید. او در این سریال نقش داماد خانواده صبوری را ایفا می‌کند که با مشکلاتی مواجه است.

فروتنیان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در این سریال بیان کرد: این انتخاب آقای مصطفی کیایی بود که من را برای این نقش انتخاب کرد. از آنجایی که اصولاً خیلی به کوتاهی و بلندی نقش اهمیت نمی‌دهم چرا که فکر می‌کنم اعجازی در نقش‌های کوتاه وجود دارد که فرصت کمی برای ابراز دارید و این هم به انتخاب کارگردان برمی‌گردد، با توضیحاتی که به من درباره نقش دادند پذیرفتم تا در این سریال حضور داشته باشم. ضمن این که از آنجایی که جزو علاقه‌مندان جنس سینمای کیایی هستم و قصه‌گویی‌اش را همواره دوست دارم، پذیرفتم تا در این سریال بازی کنم.

او در ادامه گفت: کار‌های کیایی قصه و وزن دارد، درنتیجه حضور در این سریال برای من دلپذیر بود. ضمن این که خود او کدهایی به من در حین فیلمبرداری برای بهتر شدن نقش می‌داد که به رسیدن نقش بسیار به من کمک می‌کرد. شاید من از این زاویه به نقش نگاه نمی‌کردم و با این کدها تأثیر دوچندان می‌شد. به طور مثال در یکی از قسمت‌ها آنچه نوشته شده بود در حین اجرا کاملاً تغییر کرد و به مقطعی رسیدیم که برای من بسیار جذاب بود.

بازیگر فیلم "امکان مینا" افزود: برای من همواره خروجی قابل رضایت است و تاکنون هر آنچه از این سریال دیده‌ام راضی‌کننده بوده و جلوه خودش را دارد. یعنی به نظرم این شخصیت در قصه گم نمی‌شود و این سؤال برای مخاطب ایجاد می‌شود که این آدم کجاست و چه می‌کند و سرنوشت او را دنبال می‌کند.

در این سریال افسانه چهره آزاد همسر فروتنیان نیز به ایفای نقش می‌پردازد اما این دو در مقابل هم نیستند. او درباره این مسئله اظهار کرد: به نظرم یکی از قسمت‌های خوب این سریال این است که ما در مقابل هم بازی نمی‌کنیم. فکر می‌کنم وقتی با کسی که کار می‌کنید این سابقه آشنایی، زندگی و زیستن وجود داشته باشد، روی کارتان تأثیر می‌گذارد و وقتی نباشد اتفاق بهتری رخ می‌دهد، چرا که یکسری از واکنش‌ها ناخواسته است و هرچقدر بگویید نه، اما ممکن است تأثیرگذار باشد.

فروتنیان همچنین درباره بازگشایی سینماها توضیح داد: در این مدت اتفاق عجیبی برای سینماداران و سینماگران افتاده است. نگرانی کرونا باعث شده است تا در گرفتن وقت اکران هم بلاتکلیف باشند و این می‌تواند به سینما آسیب‌زننده باشد. از سوی دیگر نمی‌دانیم تکلیف تولید آثار سینمایی چگونه خواهد بود و تا چه اندازه فیلمسازان حاضر به ریسک هستند. به هر صورت باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو