"گزارش فرانسوی" و فیلم‌های مک‌کویین، اوزون و کاواسه در جشنواره کن 2020

114

1399/3/15

15:03


برگزارکنندگان جشنواره کن اسامی فیلم‌هایی را اعلام کردند که قرار بود امسال در بخش رسمی این رویداد سینمایی نمایش داده شوند.

"گزارش فرانسوی" و فیلم‌های مک‌کویین، اوزون و کاواسه در جشنواره کن 2020

سرویس سینمایی هنرآنلاین: انیمیشن "روح" ساخته پیت داکتر تولید شرکت پیکسار، فیلم پرستاره "گزارش فرانسوی" به کارگردانی وس اندرسن سینماگر آمریکایی و فیلم بریتانیایی "Mangrove" ساخته استیو مک‌کویین کارگردان فیلم برنده اسکار "12 سال بردگی"، جزو 56 فیلمی هستند که قرار بود امسال در بخش رسمی هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن به نمایش درآیند.

پی‌یر لسکور رئیس و تی‌یری فرمو مدیر جشنواره کن چهارشنبه شب در یک گفتگوی تلویزیونی که از کانال+ پخش شد، اسامی فیلم‌ها امسال این رویداد سینمایی را اعلام کردند.

برخلاف دوره‌های قبل، اسامی فیلم‌های بخش رسمی نه در زیرگروه‌هایی چون مسابقه، نوعی نگاه و خارج از مسابقه بلکه در قالب عناوینی چون وفادار (یا کسی که پیش از این حداقل یک بار انتخاب شده)، تازه‌واردها و فیلم‌های اول اعلام شد. هر کدام از این فیلم‌ها هنگام اکران عمومی یا نمایش در جشنواره‌های سینمایی مشخص، مهر تأیید کن را خواهند داشت.

"تابستان 85" تازه‌ترین ساخته فرانسوا اوزون کارگردان فرانسوی، "مادران واقعی" به کارگردانی نائومی کاواسه سینماگر ژاپنی و "‌دی‌ان‌ای" ساخته مای‌ون بازیگر و کارگردان فرانسوی، از دیگر فیلم‌های بخش رسمی جشنواره کن 2020 هستند. "تابستان 85" که اولین فیلم اوزون دو سال پس از "به لطف خدا" (برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم برلین) است، از 15 ژوئیه در سینماهای فرانسه اکران می‌شود.

"آخرین واژه‌ها" به کارگردانی جاناتان نوسیتر فیلمساز آمریکایی، "آسمان: به سوی سرزمین خوشبختی" ساخته ‌ایم سانگ-سو کارگردان کره‌ای و "یک دور دیگر" به کارگردانی توماس وینتربرگ سینماگر دانمارکی نیز جزو فیلم‌هایی هستند که با برچسب کن 2020 نمایش داده خواهند شد.

کن ماه پیش هفتاد و سومین دوره خود را به خاطر شیوع کروناویروس لغو کرد. پیش از آن بخش‌های هفته منتقدان، دو هفته کارگردانان و ACID نیز که هر سال به‌طور مستقل و موازی با بخش رسمی جشنواره برگزار می‌شوند، لغو شدند.

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن قرار بود از 12 تا 23 مه (23 اردیبهشت تا 3 خرداد) با حضور ریاست اسپایک لی سینماگر آمریکایی به عنوان رئیس داوران بخش مسابقه اصلی برگزار ‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره تا مدت‌ها به دنبال گزینه‌هایی برای برپایی دوره 2020 بودند، اما درنهایت ناچار به لغو آن شدند. در همین حال بازار فیلم کن از 22 تا 26 ژوئن به‌طور آنلاین برگزار خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو