وجود مواد سوختنی فراوان در جنگل‌های گیلان

منبع: برترین ها

59

1399/3/15

15:18


مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: وجود شاخ و برگ های خشکیده و مواد سوختنی فراوان در کف جنگل ها و مراتع، کاهش رطوبت، افزایش دما و وزش باد گرم و بدتر از آن بی توجهی، زمینه وقوع آتش سوزی در طبیعت را فراهم می کند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: وجود شاخ و برگ های خشکیده و مواد سوختنی فراوان در کف جنگل ها و مراتع، کاهش رطوبت، افزایش دما و وزش باد گرم و بدتر از آن بی توجهی، زمینه وقوع آتش سوزی در طبیعت را فراهم می کند.

محسن یوسف پور با اشاره به افزایش دما و احتمال وزش باد گرم در بعضی ساعات در استان گیلان طی امروز، تاکید کرد: گردشگران، دامداران و حاشیه نشینان جنگل ها و مراتع از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش افروخته در عرصه های طبیعی استان به جد بپرهیزند.

وی افزود: وجود شاخ و برگ های خشکیده و مواد سوختنی فراوان در کف جنگل ها و مراتع، کاهش رطوبت، افزایش دما و وزش باد گرم و بدتر از آن بی توجهی، زمینه وقوع آتش سوزی در طبیعت را فراهم می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها ابلاغ شده تا تمهیدات لازم را برای مقابله با هر حادثه احتمالی در این زمینه فراهم کنند.

بوسف پور با بیان اینکه متاسفانه ۲۵۶ فقره حریق در سال ۹۸ داشتیم که ۵۰۱ هکتار از اراضی جنگلی ما را درگیر کرد، گفت: البته حریق ها سطحی بود و آسیب جدی به درختان جنگلی وارد نشده است.

وی یادآور شد: سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل ها و مراتع، به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی و دریافت گزارش مردم عزیز از هرگونه اتفاق در عرصه های طبیعی استان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو