اوباما: اعتراضات فعلی با ۱۹۶۰ متفاوت است

منبع: برترین ها

107

1399/3/15

15:57


«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه خطاب به معترضان به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی گفت، باید آرامش را از صاحبان قدرت در این کشور بگیرند.

فارس نوشت: «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه خطاب به معترضان به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی گفت، باید آرامش را از صاحبان قدرت در این کشور بگیرند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌بی‌سی»، اوباما در پیامی ویدئویی گفت‌: «برای ایجاد تغییر واقعی، از یک سو باید مشکل را برجسته کنیم و از سویی باید کاری کنیم که صاحبان قدرت نتوانند احساس راحتی کنند. اما باید آن را به راه‌حل‌هایی عملی و قوانینی قابل اجرا تبدیل کنیم».

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت معترضان برای اولین بار در تاریخ اعتراضات این چنینی، تغییر در ساختار پلیس این کشور در سطح ملی و سازمانی را خواستار هستند.

اوباما گفت: «به اندازه‌ای درباره تاریخ اطلاعات دارم که بگویم اعتراضات ضدنژادپرستی روزهای اخیر با اعتراضات دهه ۱۹۶۰ متفاوت و غیر قابل مقایسه است».

وی اعتراضات اخیر در آمریکا را نتیجه مستقیم فعالیت‌ها و سازماندهی و مشارکت شمار بالای جوانان سرتاسر این کشور دانست که به صف شده‌اند تا تفاوت‌هایی را ایجاد کنند.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات‌هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه‌شنبه شب در شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشورها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو