طرز تهیه کیک خیس شکلات و پرتقال – خوش عطر و بی نظیر !

منبع: روزگار

72

1399/3/15

22:42


کیک خیس شکلات و پرتقال یک کیک بسیار لذیذ و بی نظیر است که در مقایسه با کیک های دیگر طعم منحصر به فردی دارد . ترکیب شکلات و پرتقال یک ترکیب بی نظیر است و اگر از پرتقال ترش استفاده شود کیک بهتر می شود . در ادامه طرز تهیه کیک پرتقالی و شکلاتی خیس را مشاهده کنید .

مواد لازم:

    روغن

کره ۱۲۰ گرم

شکر قهوه ای ۳/۴ پیمانه

پرتقال ۲ عدد

آرد ۱ پیمانه

نمک ۱/۴ قاشق چای خوری

جوش شیرین ۱/۲ قاشق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۲ عدد بزرگ

شیر ۱/۴ پیمانه

پودر قند ۳/۴ پیمانه

طرز تهیه کیک خیس شکلات و پرتقال

دستور پخت کیک شکلات پرتقالی خیس

ابتدا آب پرتقال را گرفته و و پوست آن را رنده کنید . بهتر است از پرتقال ترش استفاده کنید اگر پرتقال شیرین دارید از پرتقال به همراه لیمو استفاده کنید .

فر را از قبل روشن کرده تا گرم شود و دما را روی ۱۸۰ درجه قرار دهید . کاغذ روغنی را در قالب قرار دهید .

کره نرم شده را با همزن بزنید تا نرم و یکدست شود . شکر قهوه ای را اضافه کرده و باز با همزن بزنید . مقداری از پوست پرتقال رنده شده را به ترکیب اضافه کنید .

در ظرفی دیگر آرد نمک جوش شیرین بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و الک کنید . تخم مرغ ها را یکی یکی شکانده و با کمی ترکیبات آرد  و شکر مخلوط کنید و در آخر شیر را اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید . خمیر را درون قالب ریخته و حدود ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید .

برای اینکه بفهمید کیک پخته یا نه خلال دندانی را درون کیک بزنید و خارج کنید اگر که مواد کیک به آن نچسبیده باشد یعنی کیک پخته شده است .

در ظرفی آب پرتقال را با مقداری پودر قند و رنده پوست پرتقال ترکیب کرده و روی حرارت بگذارید سپس شربت پرتقال را از صافی عبور دهید .

زمانی که کیک را از فر خارج کردید سطح کیک را با خلال سوراخ سوراخ کرده و ششربت را روی آن بریزید . کیک را در مکانی بگذارید تا خنک شود سپس از قالب خارج کنید .

کیک آماده است نوش جان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو