از سیر تا پیاز کار در کویت و حداقل حقوق دریافتی در این کشور

از سیر تا پیاز کار در کویت و حداقل حقوق دریافتی در این کشور


منبع: آرگا

155

1399/3/15

22:44


بسیاری از افراد علاقه مند به سفر های کاری و یا حتی مهاجرت به جای به جای از جهان پهناور هستند. برای آشنایی با نکات و دانستنی های کار در کویت در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید.

از سیر تا پیاز کار در کویت و حداقل حقوق دریافتی در این کشور

در ابتدای آشنایی با کویت باید گفت که از کشورهای کوچک در جهان و منطقه خاور میانه به حساب می‌آید. این منطقه در بخش حاشیه خلیج فارس  واقع شده است و به عنوان یک سرزمین مسطح که توسط ماسه پوشانده شده است، شناخته می شود. هیچ گاه این کشور را نمی توان با جاذبه های طبیعی همچون کوه و رود مشاهده کرد. همچنین مساحت کویت را می‌توان چیزی حدود ۱۷۸۱۸ کیلومتر مربع تخمین زد.

برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات در مورد کار در کویت و معرفی این منطقه در خاورمیانه، با ادامه این مطلب همراه شوید.

آشنایی با نکات مناسب در کویت

آشنایی با کویت

کشور کویت از سمت شمال با عراق همسایه می باشد و از جنوب با کشور عربستان سعودی نیز مرز مشترک را با آن دارا است. همچنین در سمت مشرق با آب‌های خلیج فارس هم مرز است که تولید ناخالص داخلی این کشور رشد ۱۸ درصدی داشته است. از این رو توانایی ورود کار بانوان به داخل کشور کویت افزایش چشم کیر داشته است. همچنین وضعیت برای تولید ناخالص داخلی در کویت بیش از ۱۹ درصد دیده شده است، مشخص می باشد که وضعیت حقوق و مزایا در این کشور بر اساس، تشکیل سرمایه های ثابت که بیش از ۱۰ درصد ارزیابی شده است، می باشد.

همچنین قابل ذکر است که کشور کویت از به بهترین کشورهایی می باشد که توانسته است، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی خود را به ارزش ۱۳ درصد ارتقا دهد. همچنین در این جهت شایان به ذکر است که رویکرد اقتصادی بسیار فراوانی در این منطقه مشاهده شده است. همچنین  ارزش های کنونی اقتصادی در کویت، در سال‌های گذشته دارای مشخصه های درستی می باشد، که در جهت مستقیم رو به حرکت می باشد. همچنین تقویم اقتصادی در کویت به طور کلی بیشتر از یک درصد مشاهده شده که وضعیت برای تشکیل سرمایه در این کشور به طور جدی دنبال خواهد شد.

آشنایی با شرایط کار در کویت

حداقل حقوق کار در کویت

در ابتدا نرخ بیکاری در کشور کویت دو درصد اعلام شده بود اما در سال های جدید این نرخ به ۰٫۵۰ درصد رسیده است. جمعیت کشور کویت به طور کلی بیش از ۴ میلیون ارزیابی شده است، که وضعیت درآمدی در آن نیز به شاخص مهارتی رسیده است. همچنین نرخ مشارکت نیروی کار در کشور کویت ۶۹ درصد می‌باشد، که امروزه این نرخ به ۷۲ درصد رسیده است. کار در کویت بر اساس تیپ مهارت های شما ارزیابی و بررسی می‌شود. قابل به ذکر می باشد این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، وضعیت برای نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در کشور کویت و سال‌های اخیر به ۳ درصد رشد رسیده است.

این امر را می توان به عنوان امتیاز مناسب برای ورود به کار در کویت در نظر گرفت.همچنین در این کشور بیش ترین بخش صنعتی فضای کاری مناسبی ایجاد شده که این روند موجب شده است تا سیستم کاری کشور کویت دارای رتبه بندی های مشخص باشد. تولید ناخالص داخلی در این کشور رشد ۱۰ درصدی به همراه داشته که این موضوع توانایی ورود به کار بانوان را به داخل کشور کویت افزایش داده است.

آشنایی با کشور کویت

آشنایی با بیمه و تسهیلات افراد مقیم در کویت

در این مورد قابل ذکر است که کویت دارایی شرکت های خصوصی بیمه بسیار زیاد می باشد. همچنین می‌توان گفت سیستم بیمه‌ای در کویت وجود دارد، که بر اساس نیاز افراد برگزیده می‌شود. وضعیت بازار بیمه در کویت بسیار جدی می‌باشدد، و رمایه گذاری در کویت براساس ارزش گذاری های مشخصی دنبال می‌شود، و می توان گفت که به طور کلی در راستای دقیق اقتصادی پیش می‌رود، و شما برای سرمایه‌گذاری می‌توانید از پوشش‌های بیمه‌ای استفاده کنید. وضعیت بازار بیمه دارای رویکردهای کمتذ پیش‌بینی شده و تسهیلات به سزایی در این جهت قابل مشاهده می باشد، که بسیار ارزشمند و مشخص است.فتنی است که بازار بیمه در کویت سال ۲۰۱۹ بخش خدمات سرمایه گذاری را به طور منطقی در یک راستا پیشبرده و روتین های سرمایه‌گذاری در کویت در سال های اخیر به میزان چشمگیری دنبال شده است.

نکاتی که در رابطه با کار در این منطقه باید در نظر گرفت

در ادامه این مطلب با نکات و دانستنی های آشنا خواهید شد که در رابطه با مهاجرت به این کشور باید در نظر داشته باشید، و باید تمامی این موارد را به خاطر بسپارید تا به مشکلی برخورد نکنید. برای آگاهی مناسب با این موارد ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

قوانین مربوط به کار در کویت

  • چگونگی دریافت ویزای مشترک و آسانی رفت و آمد به دیگر کشور های کویت

در این مورد قابل ذکر است که اعتبار پاسپورت در کویت ۴۵ اعلام شده است. با پاسپورت این کشور می توانید به ۹۹ کشور در جهان مسافرت و مهاجرتی آسان داشته باشید.

  • آشنایی با فرهنگ های مشابه کویت با ایران

گفتنی است که مردم کشور کویت با مردم سرزمین ایران در رابطه با خرید ملک و پس انداز بسیار مشابه با یکدیگر عمل می‌کنند. به طوری که هر دو گروه اعتقاد دارند که خرید ملک می‌تواند پشتوانه اقتصادی بسیار خوبی برای آن ها به شمار رود. این طور که ارزیابی و بررسی‌ها نشان می‌دهد، وضعیت فرهنگی کویت در سال‌های اخیر بهبود به سزایی داشته و مردم کمتر به اقتصاد فکر می‌کنند.

  • آشنایی با انواع عید و تعطیلات رسمی

در رابطه آشنایی با انواعی از اعیاد و تعطیلات رسمی، قابل به ذکر است که یک ژانویه در کویت روز سال نو به حساب می‌آید و مردم آن را برای خوشگذرانی و تفریح انتخاب می کنند. همچنین در این رابطه ۲۵ ژانویه روز ملی محسوب می‌شود، که این روز به طور کلی از روزهای ارزشمند و دیدنی کویت به شمار می رود که مردم سعی می کنند در تمام این جشنواره شرکت کنند و به تفریح و خوش گذرانی بپردازند. ۲۶ فوریه نیز به طور کلی روز مهمی برای کویت به حساب می‌آید و به پاس حمایت از حقوق کارگران برگزیده شده است، و در کویت تعطیل رسمی اعلام می شود.

۲۷ مارس در کویت نیز روز عرفه است که برای مسلمانان کویت بسیار قابل محترم و مهم به شمار می آید. ۱۹ ژوئن که روز آزادی در کویت معرفی شده است،به طور کلی مردم در این روز نیز هر نوع نظر، پیشنهاد و انتقادی که داشته باشند به دولت خود منتقل خواهند کرد.

کار در کویت به چه شکلی است؟

  • معرفی دین رایج در کویت

گفتنی است که ۸۵ درصد مردم کویت را افراد مسلمان تشکیل داده اند و دین اسلام در این منطقه به حساب می‌آید. ۴۵ درصد از مردم این کشور نیز سنی هستند و سایر ادیان در کویت مذهب مخصوص به خود را دنبال خواهند کرد.

  • آشنایی با فرهنگ کویت

در آشنایی با این رابطه باید گفت که فرهنگ کویت این گونه می باشد که زندگی به این شکل است که افراد با یکدیگر مشغول به مصرف صبحانه می شوند و سپس منزل را برای اقدام به کار ترک خواهند کرد. بانوان در خانه نیز شغل و می‌تواند درآمد خوبی را در زمینه صنایع دستی و یا حتی ورود به بخش تکنولوژی داشته باشند. در این کشور زن و مرد در کنار یکدیگر کار می‌کنند و وظایف بین این دو جنس به طور مساوی تقسیم خواهد شد. فرهنگ کشور کویت به طور کلی رویکردی مشخص به دنبال خواهد داشت، به این ترتیب که کودکان در سنین کم شروع به یادگیری مهارت های خاص می کنند.

همچنین فرهنگ کسب و کار در این منطقه به طور جدی و استوار دنبال خواهد شد، پط مشخص است که در فرهنگ گردشگری این کشور قابل مشاهده باشد. مردم در این منطقه زندگی مشخصی را دنبال خواهند کرد و باید گفت که در فرهنگ کشور کویت این طور است که بانوان از نظر اقتصادی استقلال بسیار خوبی را دارا هستند. باید گفت تمام این مطالبی که مطالعه کردید بخشی از فرهنگ کشور کویت به حساب می‌آید.

کار در کویت چگونه است؟

  • معرفی هنر مربوطه با کویت

هنر در منطقه کویت وابسته به تئاتر می باشد، به طوری که تئاتر بخش هنری بسیار ارزشمند برای بانوان به حساب می‌آید. هنر تئاتر در کویت را به طور کلی می‌توان در سال‌های اخیر به امتیاز مشخصی دست پیدا کند. این طور که ارزیابی و بررسی‌ها نشان می‌دهد، مردم در کویت تئاتر را بخشی از زندگی روزمره خود می‌دانند. سینما و همینطور فیلم بازی کردن هنری مهمی در کویت به شمار می‌آید، که از ارزش و احترام بالایی برخوردار است.

  • چگونگی ورزش در این منطقه

از ورزش های مورد علاقه و دلخواه مردم کشور کویت می‌توان به واترپلو و ورزش ‌های آبی اشاره کرد، به طوری که جوانان در بخش های قبلی به امتیاز بسیار خوب و ارزشمندی دست پیدا کرده‌اند. همچنین دوچرخه سواری در بین بانوان بسیار مشاهده می شود.

  • معرفی خرافات رایج در کویت

دو خرافه بسیار رایج و جالب در بین مردم کویت، شنیده و دیده می شود که در ادامه این مطلب مطالعه خواهید کرد.

  1. زنانی که در کویت صورت خود را اصلاح می کنند تا یک ساعت باید آن را بپوشانند. این موضوع که از روی خرافه منشا گرفته، دارای دسته بندی بسیار مشخصی که مربوط ب گذشته شان می باشد، است.
  2.  همچنین در بین آقایان خرافه دیگری که رایج است، وجود دارد مبنی بر اینکه تا یک سال اول کار در این منطقه نباید میزان حقوق خود را به کسی بگویند. قابل ذکر است که ریشه این خرافه هیچ منشا مشخصی ندارد.

معرفی کشور کویت

  • معرفی شایعات مربوط به کویت

ممکن است، برخی از افراد شایعاتی مبنی بر جنگ و هرج و مرج در کویت را بشنوند که توصیه می‌شود باور نکنید. قابل به ذکر اسن که در این کشور زندگی آرام و خوبی جریان دارد که در یک راستا مشخص دنبال می شود.

  • آشنایی با موارد ممنوعه در این منطقه

در منطقه کویت اجازه آدامس جویدن در مکان های مشخص وجود دارد. باید گفت که در این منطقه حق ندارید کسی را به علت چهره و یا حتی لباسی باب سلیقه و انتخاب خودش مسخره کنید.

  • چگونگی نوع پوشش مردم منطقه کویت

باید گفت که پوشش مردم کشور کویت بسیار زیبا و جالب می باشد، و اغلب به صورت لباس و کفش های رنگارنگ مشاهده می‌شود. قابل به ذکر است که استفاده از لباس های طرح دار برای بانوان کاملا آزاد می باشد، و وضعیت پوششی در این کشور به صورت آزاد می باشد. همچنین افراد سعی دارند لباس های پوشیده به تن داشته باشد و کمتر در معرض دید قرار بگیرند. کمتر کسی از لباس غیررسمی در منطقه های خارجی استفاده می‌کند.

آشنایی با غذاهای رایج در کویت

  • معرفی غذاهای رایج

  1. در این مورد باید گفت که سالونا از غذاهای معروف کشور کویت به حساب می‌آید. و یکی از معروف ترین غذاها به شمار می آید و غذایی پر ادویه است که سراسر سبزیجات تازه آن را تشکیل داده است. همچنین گوجه، بادمجان و هویج و سیب‌زمینی از بخش مهم این غذا به حساب می‌آید. گفتنی است که سالونا از انواع گوشت مرغ، بره و یا حتی گوشت های دریایی استفاده می شود، که دارای طعم خوشمزه و دل‌انگیزی است. سالونا  اغلب با برنج خورده می‌شود که محبوب بسیاری از ایرانیان است.
  2.  لقمات نیز یک نوع دیگری از دسر و شیرینی خوشمزه این منطقه به حساب می‌آید که بیشتر برای ماه مبارک رمضان استفاده می‌شود. قابل به ذکر است که این شیرینی تشابه بسیاری به بامیه دارد.
  3. ثرید نیز از غذاهای دیگر این منطقه به حساب می‌آید که تشابه بسیاری به آبگوشت ایرانیان دارد. این غذا با سبزیجات، لوبیا، پیاز و سبزیجات تازه تهیه می‌شود و به طور کلی به صورت مخلوط شده با سبزیجات و گوشت بر روی تکه های از نان درست می شود.
  4. کدو شکم پر از غذاهای بسیار خوشمزه و دل انگیز این ناحیه به حساب می‌آید، که به صورت دلمه تهیه می‌شود. همچنین در درون محتوای آن می‌توان گوشت و سبزیجات تازه مشاهده کرد.
  5. بلالیت از دیگر پاستا های خوش طعم کویت به حساب می‌آید که از رشته فرنگی تهیه می‌شود. این غذا به عنوان صبحانه مصرف می‌شود و با شکر و زعفران درست خواهد شد. به طور کلی قابل ذکر است که طعمی مشابه با شیرینی های خانگی ایران را دارد، که برای تهیه آن باید از تخم مرغ استفاده کنید.
  6. مرگوگ از غذاهای رایج کویت به حساب می آید که در بخش هایی از جنوب ایران نیز مصرف می شود. این غذاها دارای هویج فراوان به همراه سیب زمینی و گوشت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو