سریال "چرنوبیل" رکورددار نامزدی در بفتا شد/ رقابت "تاج" و "فلیبگ"

منبع: ایران آرت

117

1399/3/15

23:32


سریال‌‌های چرنوبیل، تاج و فلیبگ بیشترین نامزدی را در جوایز بفتا تلویزیونی کسب کردند.

ایران آرت: مینی‌سریال "چرنوبیل" پیشتاز نامزدهای بفتای تلویزیونی امسال بود. این سریال در چهارده بخش از جمله بهترین مینی‌سریال نامزد دریافت جایزه است. "چرنوبیل" با این چهارده نامزدی به همراه "کشتن ایو" که سال گذشته در چهارده بخش نامزد شد، رکورددار تاریخ بفتا شد.

"جارد هریس" و "استلان اسکارزگارد" بازیگران "چرنوبیل" نیز در بخش‌‌های بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نامزد شده‌اند.

به گزارش ۳۰نما، این سریال نزدیک به دو برابر "تاج" نت‌فلیکس در بخش‌های مختلف بفتا نامزد شده است. سریال "تاج" در هفت شاخه از جمله بهترین سریال درام نامزد دریافت جایزه شده، در حالی که "فلیبگ" شش نامزدی بفتا را تصاحب کرده است. سریال "نیروی اهریمنی او" شبکه‌های بی‌بی‌سی و اچ‌بی‌او نیز در پنج بخش امکان کسب بفتا را خواهد داشت. امسال "کشتن ایو" و "آموزش جنسی" نت‌فلیکس در چهار شاخه نامزدی بفتا را کسب کرده‌اند.

شبکه‌ی بی‌بی‌سی ۷۹ نامزدی را ثبت کرده در حالی که شبکه‌ی اسکای با ۲۵ و نت‌فلیکس با ۲۴ نامزدی در رده‌های بعدی قرار دارند. مراسم اهدای جوایز بفتای تلویزیونی قرار بود در تاریخ ۱۷ می برگزار شود اما اکنون برندگان جوایز به صورت دیجیتال در تاریخ ۱۳ ژوئیه مشخص خواهند شد. 

سال گذشته "کشتن ایو" و "پاتریک ملروز" در بفتا درخشیدند. "کشتن ایو" جایزه‌ی بهترین درام را به خانه برد در حالی که "جودی کومر" و "فایونا شا" برندگان جوایز بازیگری شدند. "بندیکت کامبربچ" نیز با "پاتریک ملروز" جایزه‌ بهترین بازیگر مرد را تصاحب کرد و خود سریال در بخش بهترین مینی‌سریال برنده‌ی جایزه شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو